| کد خبر: 112428 |

در بیانیه کمپین ۱۰۰۰ امضا برای بازگشت پورسیدآقایی مطرح شد:

◄ درخواست بازگشت پورسیدآقایی به عرصه مدیریت ریلی

تین‌نیوز|

بیانیه کمپین ۱۰۰۰ امضاء برای بازگشت دکتر پورسیدآقایی به عرصه مدیریت ریلی کشور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، کمپین 1000 امضا برای بازگشت دکتر پورسیدآقایی به عرصه مدیریت ریلی کشور که پس از استعفای وی به دلیل حادثه ریلی در سمنان تشکیل شده بیانیه خود را منتشر کرد. متن این بیانیه در اختیار تین‌نیوز قرار گرفت و به شرح زیر است:

«سانحه اخیر ریلی در هفت‌خوان سمنان و پیامدها و حساسیت‌های بجای افکار عمومی، صنعت ریلی را در موقعیتی خطیر و تاریخی قرار داد. شرایطی که ایمن‌ترین شیوهٔ حمل‌ونقل را با چالش در کشور مواجه کرده است.

ما تلاشگران و متخصصان ریلی کشور با بیش از سال‌ها سابقه کار تخصصی و اجرایی، معتقدیم سالیان درازی است که این صنعت ایمن و مطمئن، مورد بی‌مهری و کم‌توجهی سیاست‌گذاران و تصمیم گیران بوده است. لذا ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار این سانحه غم‌انگیز، نکاتی را برای روشنگری، به استحضار ملت شریف می‌رسانیم:

۱- وقوع سوانح و حوادث در عرصهٔ حمل‌ونقل در تمام نقاط دنیا امری اجتناب‌ناپذیر و بخشی از ذات این صنعت است. آن چه مهم است، تلاش و اهتمام جدی در پیشگیری از این حوادث و کاهش آلام ناشی از سوانح حمل‌ونقلی است. لذا صنعت ریلی، به‌عنوان ایمن‌ترین شیوه حمل‌ونقل، نباید آماج هجمه‌های غیر کارشناسی و نامتعارف قرار گرفته، خدمات و زحمات تلاش گران، کارکنان و مدیران خدوم آن، نادیده انگاشته شود.

۲- با اذعان و احترام به حساسیت‌های بجای افکار عمومی، به‌عنوان کارشناسان و متخصصان ریلی کشور، انتظار داریم روند بررسی این حادثه، بدون جهت‌گیری و بهره‌برداری خاص، صرفاً از منظر فنی و کارشناسی ارزیابی و نتایج حاصله دست‌مایه بهبود و ارتقای سیستم‌های ایمنی و سیر و حرکت و ارتقای وضعیت کارکنان سخت‌کوش این صنعت قرار گیرد.
در باور ما، قضاوت‌های غیر کارشناسی و ارزیابی‌های عجولانه، نه تنها منجر به شناسایی دلایل بروز حادثه نمی‌شود، بلکه مخدوش شدن افکار عمومی نسبت به صنعت ریلی، به‌عنوان ایمن‌ترین شیوه حمل‌ونقل را در پی دارد.

۳ - تحولات اخیر صنعت ریلی، به‌ویژه اقدامات صورت گرفته در جهت تغییر و اصلاح ساختار و استفاده از آخرین دستاوردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در جهت افزایش ایمنی، ظرفیت و سرعت که همسو با تحولات جهانی، آن هم پس از دوره رکود و بی‌مهری، نشانگر سیاست‌های اصولی، خردمندانه و جهت‌گیری صحیح دولت، در راستای سامان‌دهی و ارتقای کمی و کیفی صنعت ریلی و بهبود سهم آن در بازار حمل‌ونقل کشور است.

ما بر این باوریم که این روند اصولی، در راستای منافع و مصالح ملی و اقتصادی کشور بوده و قاطعانه از تداوم و سرعت بخشیدن به این مسیر توسعه‌ای و تحول بخش در حوزه ریلی حمایت می‌کنیم.

۴- اقدامات ارزنده و کم‌نظیر دکتر پورسیدآقایی، در شکل‌گیری و عملیاتی شدن حرکت جدید تحول و توسعه راه‌آهن، انکارناپذیر و مورد وثوق تمامی صنعتگران و تلاشگران حوزه ریلی از هر طیف و گروهی است. دانش و تخصص، تجارب گران‌سنگ، تعهد و مردم‌داری، اشراف و تسلط علمی و تجربی ایشان بر بخش ریلی کشور، باعث تحول صنعت ریلی طی سه سال اخیر و منشأ آثار و برکات در سالیان آتی خواهد بود.

توانایی و تجارب ارزنده ایشان، سرمایه عظیم مدیریتی کشور در بخش ریلی است و خروج ایشان از این صنعت، به‌نوعی کفران نعمتی است که برای تحقق آن هزینه‌های مادی و زمانی و ... بسیاری صورت گرفته و قطعاً بر روند توسعه و تحول این صنعت، تأثیر خواهد گذاشت. لذا، حضور ایشان را در رأس مدیریت ریلی کشور، هم‌راستای منافع و مصالح ملی در حوزه ریلی می‌دانیم و انتظار داریم، دولت محترم، همچنان از تجارب و تخصص این مدیر کارآمد در صنعت ریلی بهره گیرد.

۵- اهمیت و ضرورت حفظ سرمایه‌های اجتماعی به‌عنوان پشتوانه حرکت به سمت رشد و توسعه جامعه، از نکات مغفول مانده جامعه امروز ماست.

ما بر این باوریم تصمیم شجاعانه و مسئولانه آقای دکتر پورسیدآقایی، منجر به بهبود و افزایش اعتماد عمومی جامعه به نظام مدیریت کشور خواهد شد. همچنین مسؤولیت پذیری ایشان را در احترام به افکار عمومی و در قبال اقدامات زیرمجموعه تحت مدیریتش، اقدامی انقلابی و ارزشی و در جهت منافع و مصالح کشور و نشانه بلوغ مدیریت اجتماعی مسؤولین دانسته، این اقدام ارزشی و متعهدانه را ارج نهاده و امیدواریم این اقدام، نقطهٔ عطفی در ارتقای فرهنگ مسؤولیت پذیری و پاسخگویی در نظام مدیریتی کشور باشد.

۶- انتصاب جناب آقای دکتر سعید محمدزاده را به‌عنوان سکان‌دار جدید صنعت ریلی در کسوت مدیرعاملی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تلاش ارزنده دولت و وزیر محترم راه و شهرسازی، برای تداوم سیاست‌های اصولی و خردمندانه نظام برای توسعه صنعت ریلی کشور ارزیابی و قاطعانه از این انتصاب شایسته، حمایت می‌کنیم.

۷- صنعت ریلی، صنعتی ایمن، سبز و سازگار با محیط‌زیست و نسبت به سایر زیربخش های حمل‌ونقل کم‌مصرف و پاک است و این همه برای تحقق اهداف و منافع اقتصادی کشور حائز اهمیت فراوان است. بنا بر شواهد و قرائن علمی و تجارب کشورهای بهره‌مند از سیستم‌های ریلی پیشرفته، سهم ریل از صنعت حمل‌ونقل کشور اندک و نامتناسب با منافع اقتصادی کشور است. لذا در جهت تأمین منافع ملی و صرفه‌جویی در منابع و کاهش هزینه‌های ملی، لازم است متولیان امر به‌ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اهتمام و عنایت بیشتری جهت تخصیص و تأمین منابع لازم برای توسعه، بهبود و ارتقای صنعت ریلی مبذول دارند.

جبران عقب‌افتادگی این صنعت و ارتقای متناسب با ویژگی‌ها و شرایط جمعیتی و سرزمینی کشور، نیازمند عزم و اراده ملی است.

در پایان ضمن قدردانی از خدمات ارزنده دکتر سید محسن پورسیدآقایی و حمایت قاطع از حضور سازنده ایشان در رأس مدیریت ریلی کشور و پشتیبانی از مدیرعامل جدید برای تداوم سیاست‌های اصولی دولت و اقدامات تحول‌آفرین و توسعه‌گرای مدیرعامل سابق، از ایزد متعال برای درگذشتگان سانحه دردناک ریلی رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان داغدارشان صبر و شکیبایی مسألت داریم.

 کمپین ۱۰۰۰ امضا برای بازگشت دکتر پورسیدآقایی به حوزه مدیریت ریلی کشور

یکشنبه بیست و یکم آذرماه ۱۳۹۵»
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.