| کد خبر: 112366 |

خطای عمومی در ثبت نام طرح ترافیک

تین‌نیوز| سامانه ثبت‌نام مجوز طرح ترافیک در سومین روز فعالیت خود به یک خطای عمومی دچار شد که طبق وعده‌ها قرار است ظرف مدت کوتاهی برطرف شود.

عده زیادی از متقاضیان مجوز طرح ترافیک با ورود به سامانه و طی مراحل ثبت‌نام با خطای «عدم تطابق شماره پلاک و شناسه خودرو» مواجه شدند. در این خطا، طی پیامی خطاب به متقاضی اعلام می‌شود: ابتدا از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کند، سپس در صورت عدم رفع مشکل اطلاعات مذکور را با سند مالکیت و برگه مفاصا حساب عوارض خودرو کنترل کرده، در صورت مغایرت به دفاتر خدمات الکترونیک شهر جهت اصلاح پلاک یا شناسه خودرو مراجعه کند.

تحقیقات میدانی از دفاتر خدمات الکترونیک نشان می‌دهد این خطا به‌صورت عمومی برای بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان در سومین روز ثبت‌نام طرح ترافیک که با اولین روز کاری هفته تقارن دارد، رخ داده است.

 
این در حالی است که دفاتر خدمات الکترونیک برای خودروهایی که مشکلی از نظر تطابق اطلاعات ندارند، فعلا راه‌حلی ندارد و توصیه می‌کند متقاضیان تا برطرف شدن این خطای عمومی صبر کنند. در عین حال بسیاری از متقاضیان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مراحل ثبت‌نام خود را با موفقیت طی کرده‌اند و انتظار می‌رود به زودی این مشکل برطرف شود.

بر این اساس توضیحی که سامانه ثبت‌نام به متقاضیان داده و به آنها توصیه می‌کند برای رفع مشکل به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند،باید اصلاح شود تا به این ترتیب بار سفرهای غیرضروری درون‌شهری نیز قدری کاهش یابد. رویه ثبت‌نام طرح ترافیک نیز امسال تغییر کرده است به نحوی که شهروندان متقاضی دریافت مجوز طرح ترافیک ابتدا به سامانه حساب شهروندی هدایت می‌شوند و پس از ثبت‌نام در این سامانه و ارائه اطلاعاتی از قبیل نام،‌ شماره ملی، آدرس و تلفن نسبت به اخذ نام کاربری و رمز عبور اقدام می‌کنند. پس از آن می‌توانند با این نام کاربری به سامانه ثبت‌نام مراجعه و مراحل ثبت‌نام طرح ترافیک خود را کامل کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.