| کد خبر: 10916 |

رشت پایتخت گردشگری ایران می‌شود

تین نیوز | نایب رئیس مجمع شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور، با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و زیارتی رشت، گفت: رشت پایتخت گردشگری ایران می‌شود.
 رضا جمشیدی‌چناری ظهر امروز در حاشیه چهل و ششمین اجلاس رسمی روسای شوراهای اسلامی مراکز استانهای کشور، اظهار کرد:  هدف از برگزاری آن تعامل هر چه بیشتر شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها با یکدیگر است.
 
وی افزود: امروزه دیگر نمی‌توان به فعالیت‌های مدیریت شهری به صورت جزیر‌ه ای نگاه کرد و باید با تبادل نظر و تعامل معضلات را مرتفع کرد .
 
نایب رئیس مجمع شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور، گفت: به عنوان نمونه در خصوص بحث شورایاریها شورای اسلامی کلانشهر رشت در خصوص تدوین اساسنامه و نظامنامه آن زمان زیادی را صرف نمود و عملا در بحث اجرایی آن دغدغه هایی ایجاد شد اما در این اجلاس توانستیم با همکاری شورای اسلامی استان تهران که بحث شورایاری را به مرحله اجرا رسانده اند نکات مثمر ثمری را دریافت کنیم.
 
جمشیدی‌چناری با اشاره به مباحثی که در اجلاس مطرح شد، تصریح کرد: شهرهای خطه شمالی کشور عموما با چالش جدی در زمینه محیط زیست مواجه هستند و شهرستان رشت و استان گیلان نیز معضلات بسیار جدی در این خصوص دارد.
 
وی به معضل زباله سراوان اشاره و تصریح کرد: مرکز دفن زباله سراوان یکی از مشکلات بسیار مهم  شهرستان رشت است ، البته شورای اسلامی کلانشهر رشت در بودجه 93 طرح ساماندهی به این مرکز را مد نظر قرار داده است و مراحل آغازین آن در حال انجام است.
 
رئیس شورای اسلامی رشت  در مورد دو رودخانه گوهر رود و زرجوب، گفت: رفع معضل آلودگی دو رودخانه از عهده اعتبارات استان خارج است و همت عظیمی را از جانب دولت می طلبد.
 
جمشیدی‌چناری خاطر نشان کرد: در این اجلاس تصمیماتی اتخاذ شد که بتوانیم در مورد رونق گردشگری و توریستم در استان ، نظر مسئولین و دولت را جلب کنیم تا در آینده شهر رشت بتواند به صورت پایتخت توریستی و گردشگری کشور شناخته شود .
 
وی در زمینه برگزاری اجلاس آینده روسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها در تهران گفت: اجلاس چهل و هفتم در استان تهران برگزار می‌شود و محوریت آن پرداختن به بحث محیط زیست با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.