| کد خبر: 10898 |

گام های عملی تهران و باکو برای توسعه همکاری های اقتصادی

تین نیوز | هیات بلند پایه اقتصادی ایران به سرپرستی ˈمجتبی خسروتاجˈ قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، روز چهارشنبه در راس هیاتی هشت نفره وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد تا گام های عملی میان دو کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی برداشته شود.
سفر این مقام اقتصادی کشورمان و هیات همراه به جمهوری آذربایجان به دعوت «کمال الدین حیدراف» وزیر حوادث غیر مترقبه و یکی از شخصیت های فعال در حوزه اقتصادی جمهوری آذربایجان صورت گرفته است.
 
هیات اقتصادی ایران عصر چهارشنبه اولین جلسه کاری خود را در حضور سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با گروهی از بازرگانان و تجار محلی برگزار کرد و قرار است، امروز با وزیر حوادث غیر مترقبه و تعدادی از شرکت های بزرگ فعال در حوزه های سرمایه گذاری و تجاری جمهوری آذربایجان دیدار کند.
 
مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از سفر هیات ایرانی را پیگیری توافقات مقامات دو کشور در تهران و انجام گفت و گو با نمایندگان شرکت ها و دستگاه های اجرایی ذیربط برای توسعه سرمایه گذاری ها و فعالیت های تجاری دو کشور اعلام کرد.
 
وی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور در روزهای 13 و 14 مردادماه سال جاری، این سفر را فرصتی برای مرور محورهای مذاکرات و مشخص کردن فرصت ها و زمینه های همکاری بخش های خصوصی دو طرف دانست.
 
این مقام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بررسی توسعه همکاری ها در بخش انرژی، حمل و نقل، ترانزیت و بخش گردشگری را با توجه به علاقه مندی مردم جمهوری آذربایجان برای حضور در شهر های مذهبی کشورمان، از جمله موضوعات مورد مذاکره هیات ایرانی با مقام های جمهوری آذربایجان عنوان کرد.
 
وی همچنین به حضور نمایندگان مناطق آزاد ارس و ماکو در ترکیب هیات همراه اشاره کرد و از برنامه دیدار و مذاکرات آنان با سرمایه گذاران آذری خبر داد و گفت: امروز شرایط اقتصادی در جمهوری آذربایجان به نحوی است که شرکت های خصوصی این کشور برای سرمایه گذاری و حضور در فعالیت های اقتصادی ایران علاقه مندی خود را نشان داده اند و مایلند فرصت ها و زمینه های سرمایه گذاری را از زبان مدیران مناطق آزاد بشنوند.
 
خسروتاج این سفر را فرصتی برای بررسی مسائل و مشکلات احتمالی در رابطه با زیرساخت های توسعه روابط در بخش گمرکی، حمل و نقل جاده ای و ریلی دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که رفع این مشکلات، شرایط همکاری ها را تسریع کند.
 
وی گفت: ما در دیدار با مقامات آذری، آمادگی خود را برای اجرای بعضی از فعالیت های صنعتی و پروژه های ساختمانی در جمهوری آذربایجان مطرح خواهیم کرد و همزمان از توسعه فعالیت های بازرگانی مشترک در کشورهای دیگر بویژه در کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکمنستان، قزاقستان و روسیه استقبال می کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.