| کد خبر: 10882 |

حمایت ویژه دولت از سرمایه گذارانِ گردشگری دریایی

تین نیوز | استاندار مازندران از حمایت ویژه دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مازندران و توسعه گردشگری دریایی در این استان خبر داد.
ربیع فلاح جلودار در حاشیه بررسی سرمایه گذاری در سواحل نوشهر و پروژه مارینا که در بندر نوشهر تشکیل شده بود از عزم ویژه دولت در حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مازندران خبر داد.
استاندار مازندران افزود: مازندران با برخورداری از 400 کیلومتر محور سواحلی فرصت مطلوبی برای سرمایه گذاری فراهم کرده است که سرمایه گذاری گردشگری دریایی بخشی از این فرصت مطلوب بشمار می رود.
وی افزود: با اجرایی شدن آئین نامه ساماندهی سواحل شمالی بطور حتم چالش های پیشرو و موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی مرتفع شده است و زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شده است.
استاندار مازندران تاکید کرد: در صورت سرمایه گذاری در سواحل، توسعه پایدار در مازندران از سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود و دریا می تواند در زمینه اقتصاد و تولید بیشتر از مناطق جلگه ای و خشکی این محور توسعه استان را فراهم کند.
فلاح جلودار خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته از منابع ارزشمند دریا و گردشگری دریایی غفلت شده است و ما از همه سرمایه گذاران واقعی که در این بخش وارد شوند بطور جدی و ویژه حمایت خواهیم کرد.
وی یادآور شد: از سوی دیگر ساخت و سازهای بی رویه و غیرقانونی در سواحل بزرگترین ضربه را به سواحل و راه دسترسی مردم به دریا زده است که در این خصوص بدنبال برخورد جدی با این موارد و بهره برداری درست از سواحل با حمایت از بخش خصوصی هستیم.
فرماندار نوشهر نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های دریایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: با توجه به وجود بندر و نزدیکی کوه و دریا و از طرفی هم حضور میلیونی گردشگر و مسافر در این منطقه فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری دریایی در شهرستان نوشهر فراهم است.
محمدعلی قمی اویلی در جلسه توسعه گردشگری دریایی نوشهر با اشاره به ظرفیت بالای نوشهر در حوزه گردشگری اظهار داشت: باید از دریا به عنوان یکی از ظرفیت های قوی استفاده کنیم و با حل مشکل راه دسترسی نوشهر به کجور نیز می توان در حوزه جنگل و اکوتوریسم بهره فراوان گردشگری برد.
قمی با بیان اینکه 85 درصد جمعیت ساحل نشین نوشهر را غیر بومی ها تشکیل می دهند و تنها 15 درصد را بومی ها در اختیار دارند تصریح کرد: باید در حوزه ساخت و ساز ساحل مدیریت ویژه ای صورت گیرد و در جهت منافع شهرستان نوشهر بهره گرفت.
فرماندار نوشهر به نخستین پروژه بزرگ گردشگری دریایی در نوشهر پرداخت و تصریح کرد: این پروژه تحت عنوان «مارینا» قصد فعال کردن گردشگری دریایی در نوشهر را دارد که از بخش های متعدد و متنوعی برخوردار است و ما نیز تا جایی که این پروژه در مسیر قانون حرکت کند از آن حمایت می کنیم.
وی توسعه گردشگری دریایی را در حوزه اشتغال زایی بسیار مهم خواند و گفت: توسعه بندر نوشهر در راستای سیاست ها و منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال است و ما همواره در هر ساعت از شبانه روز آماده کمک به توسعه و شکوفایی گردشگری در شهرستان نوشهر هستیم.
مدیر پروژه مارینا همچنین در حاشیه نشست سرمایه گذاری در سواحل نوشهر گفت:این پروژه چند منظوره با هدف احداث رستوران دریایی، اسکله تفریحی، حوضچه های شنا و صید آبی و ورزش های آبی و قابلیت های دیگر اجرایی خواهد شد.
     
        

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.