| کد خبر: 10872 |

ایمنی جاده ها دغدغه عمومی جهان است

تین نیوز |  رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: موضوع ترافیک و انضباط ایمنی در جاده ها دغدغه همه دولت ها و مردم است.
 سردار ˈ اسکندر مؤمنی ˈ در آیین افتتاح ساختمان پلیس راهور ویژه فرماندهی غرب استان تهران در شهرستان شهریار با ذکر وجود حدود یک میلیارد و 750 میلیون دستگاه خودرو در جهان اظهار داشت: سالیانه در جهان یک میلیون و 270 هزار نفر در تصادف های رانندگی فوت می کنند.
 
وی با ذکر اینکه بیش از 90 درصد جابجایی مسافر و بار از طریق محورهای ترددی زمینی انجام می شوند افزود: ایران هم مانند دیگر کشورها با معضل ترافیک و تصادف های جاده ای مواجه است .
 
سردا مؤمنی بیان داشت: جمهوری اسلامی از لحاظ وسعت سرزمینی با 22 کشور اروپایی برابری می کند ولی با تلاش خدمتگزاران شما در نیروی انتظامی و پلیس راهور ، رفت و آمد در ایام فصول سال و ایام ویژه به راحتی امکان پذیر است و مردم می توانند از شرق و غرب ، جنوب و شمال ، به طول 5 هزار کیلومتر مساحت را طی کنند .
 
وی افزود: با تلاش و همکاری مردم و پلیس تصادفات جاده ای از 28 هزار نفر به 18 هزار نفر کاهش پیدا کرده است .
 
وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروزی در خدمت مقام معظم رهبری بودیم و ایشان تأکید فرمودند ، مساله حادثه های رانندگی باید به حداقل حداقل برسد که این بیانگر توجه مقام معظم رهبری به موضوع و مسئله تصادف است.
 
وی با ذکر اینکه در غرب استان تهران 2 میلیون و 700 هزار نفر ساکن هستند افزود: شهرستان شهریار در مرکزیت غرب استان تهران 750 هزار نفر جمعیت دارد که با جمعیت برخی استان های کشور برابری دارد.
 
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: شهرستان شهریار از لحاظ امکانات صنعتی و کشاورزی از مناطق مهم تلقی میشود و محورهای ترددی در غرب استان تهران شامل آزاد راه تهران - ساوه ، جاده قدیم ساوه دراین منطقه واقع هستند .
 
وی خاطر نشان کرد: موضوع حمل و نقل و ترافیک با یک دستور و شعار به تنهایی حل نمی شود و به معنای حقیقی کلمه ، یک موضوع فرابخشی است و باید همه دستگاه ها و از آنها مهمتر مردم دراین زمینه همکاری و تلاش کنند .
 
وی تأکید کرد: توجه ویژه به معماری و رعایت اصول شهرسازی ، ایجاد معابر استاندارد ، ایجاد اتوبان ها برای کاهش تصادفات و روان شدن ترافیک ضروری است .
 
وی با ذکر لزوم ایمنی خودرو بیان داشت: در یکی از اتوبان های کشور یک خودرو با سرعت 220 کیلومتر واژگون می شود و به هیچ یک سرنشینان کوچکترین آسیبی نمیرسد و لی در همین اتوبان خودرویی غیر استاندارد با 60 کیلومتر سرعت واژگون و همه سرنشینان کشته می شوند.
 
وی تاکید: باید خودرو سازان ، رسانه ها ، آموزش و پرورش ، مجلس ، و دیگر نهاد های تآثیرگذار باید در کاهش تصادفات مشارکت کنند .
 
وی افزود: عوامل کنترلی پلیس ، اصلاح جاده ها ، و کیفیت خودرو در تصادفات جاده ای تأثیرگذار است .
 
فرماندار شهریار در این مراسم گفت: حضور پر شور مردم در مراسم افتتاح پلیس راهور غرب استان تهران بیانگر علاقمندی مردم به نظام و پلیس خدمتگزار است و امروز نقش پلیس در توسعه پایدار و سرمایه گذاری در منطقه چشمگیر و ارزشمند است .
 
ˈ همت الله هادی زاده ˈ افزود: محورهای ترددی و امکانات لجستیکی پلیس در غرب استان تهران و بخصوص شهرستان شهریار باید تقویت شود
 
ˈ سردار ناصر اصلانی ˈ فرمانده ویژه غرب استان تهران در این مراسم گفت: با تلاش شبانه روزی خدمتگزاران مردم در پلیس راهور تصادفات فوتی در محورهای ترددی این شهرستان 31 در صد ، صدمات جانی 16 درصد و خسارت مالی 25 در صد نسبت به مشابه سال قبل کاهش یافته است .
 
وی افزود: ساختمان راهور در زمینی به مساحت پنج هزار متر با زیر بنای 1200 متر با همکاری شورای اسلامی ، شهرداری شهریار و فرمانداری در مدت یک سال احداث شده است .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.