| کد خبر: 10869 |

پروژه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان آغازشد

تین نیوز |  ذوب آهن اصفهان از آغاز اجرای پروژه تولید ریل ملی در این کارخانه با مشارکت آلمانی ها خبر داد.
 نخستین جلسه پروژه تولید ریل ملی با حضور کارشناسان شرکت «کاتنر» (kuttner) آلمان برگزار شد.
 
مدیر ارشد مهندسی کارخانه ذوب آهن در این باره گفت: در جلسه های فنی در کارخانه اصفهان با تیم کارشناسان آلمانی، جانمایی (layout) تجهیزات کارگاه ریل نورد 650 نهایی شد و برنامه زمان بندی پروژه برای تولید ریل ملی در حداقل زمان ممکن مورد بازبینی قرار گرفت .
 
مهدی نصرافزود: در این جلسه ها، فعالیت های مهندسی پروژه و اقدامات اصلاحی در خط تولید نورد سنگین (نورد 650) شرکت جهت تولید ریل بر اساس استانداردهای بین المللی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت تا در راستای بومی سازی و اهداف اقتصاد مقاومتی نیز گام برداشته شود.
 
مدیر ارشد مهندسی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: در این مذاکرات فشرده فنی که از 18 تا 26 خرداد به طول انجامید، مقرر شد با تسریع در انتخاب پیمانکاران داخلی و افزایش سرعت پیشرفت پروژه، تولید ریل در حداقل زمان ممکن صورت گیرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که بر اساس برنامه زمانبندی در نیمه دوم سال 94، تولید ریل ملی در ذوب آهن محقق شود.
 
مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز پیش از این گفته بود: تولیدات ریل ملی این شرکت با عنوان (UIC60) در سال 94 وارد بازار می شود.
 
اردشیر سعد محمدی افزود: با توجه به توانمندی متخصصان ذوب آهن، قرارداد تولید ریلی ملی در این شرکت نهایی شد و در مرحله اجرا قرار گرفت.
 
وی با اشاره به تولید ریل u33 (مناسب برای سرعت کمتر از 160 کیلومتر) در ذوب آهن اظهار کرد: این محصول در سالهای گذشته تولید شد و در مسیرهای کوتاه کاربرد دارد اما در مسیرهای طولانی و حجم سنگین حمل و نقل، ریل UIC60 (مناسب برای سرعت های بالای 160 کیلومتر) مورد نیاز است.
 
سعد محمدی، مدت زمان اجرای خط جدید برای تولید ریل یاد شده را 14 ماه بیان کرد و گفت: در خط جدید برنامه هایی نیز در نظر گرفته شده است تا بتوان انواع ریل تا مقطع UIC85 را نیز تولید کرد.
 
شرکت ذوب آهن اصفهان در سال 87 اقدام به تولید ریل U33 کرد و اکنون در حال ساخت خط نورد جدید برای تولید ریل UIC60 است.
 
این خط دارای ظرفیت تولید 400 تا 600 هزار تن ریل در سال است.
 
ذوب آهن اصفهان با ظرفیت تولید 2.8 میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.