| کد خبر: 108369 |

مرگ سالانه ۲ هزار مسافر در نقاط حادثه خیز کشور

تین‌نیوز| رئیس پلیس راه کشور گفت: سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده که به طور میانگین سالانه ۲ هزار نفر در این نقاط حادثه خیز جان خود را از دست داده اند.

 
سردار محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راه کشور امروز(۱۶ آبان)  در مراسم معارفه و تکریم رئیس پلیس راه و رئیس پلیس راهور استان در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان اظهار کرد: توسعه راه از مقوله های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه ناجا مدیریت مطلوبی در اجرای برنامه ها دارد گفت: در برخی از شاخص ها عقب هستیم ولی از لحاظ  عملکردها نسبت به گذشته وضعیت مطلوبی داریم اما فاصله ما با اهداف توسعه بسیار است.
 
حمیدی به کاهش تصادفات در ۱۰سال اخیر پرداخت و تصریح کرد: امسال بیش از هفت هزار تلفات جاده ای نسبت به گذشته در کشور کاهش یافته است.
 
وی با بیان اینکه شاخص یک میلیون تردد دقیق ترین شاخص در ارزیابی عملکردها در جهان به شمار می رود اذعان کرد: ایران نسبت به ۱۰سال گذشته در بخش تصادفات و تلفات کاهش جشم گیری داشته است.
 
حمیدی با تصریح اینکه نمی توان جلوی تصادفات را گرفت گفت: تمام تلاشمان این است تا تلفات اینگونه حوادث را کاهش دهیم.
 
وی با اشاره به وقوع تصادفات جاده ای در گیلان اذعان کرد: سال ۸۵ تلفات جاده ایی گیلان ۹۷۳ نفر گزارش می شد که تا پایان سال گذشته با اقدامات آگاهی بخش پلیس به ۵۳۱ نفر کاهش یافته است.
 
رئیس پلیس راه کشور افزود: تصادفات جاده ای گیلان نسبت به ۱۰ سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته است.
 
وی در ادامه به تصادفات رخ داده در جاده های کشور طی۶ ماه نخست امسال اشاره و بیان کرد: درشش ماهه امسال، ۲۸۵ نفر تلفات جاده ای در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته سه نفر افزایش داشته است.
 
حمیدی با تاکید بر افزایش و تقویت زیرساخت های گیلان اظهار کرد: راه های اصلی گیلان تناسبش از کشور مطلوبتر است ولی راه های روستایی و جاده های فرعی گیلان پر خطر بوده و عدم آشنایی مسافران با این جاده ها سبب بروز مشکلاتی می شود.
 
وی ادامه داد: اشغال حریم راه و جاده از دیگر مشکلات مهم است که باید از ساخت و ساز در حریم راه ها جلوگیری شود.
 
حمیدی با بیان اینکه هر نفر فوت در کشور یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای کشور هزینه مستقیم و غیر مستقیم  ایجاد می کند اظهار کرد: باید زیر ساخت ها حساب شده تغییر کند.
 
رئیس پلیس راه کشور اذعان کرد: حجم بالای تردد و عدم برخورداری از زیر ساخت های مناسب از مشکلات راه های گیلان است.
 
وی با بیان اینکه ۲۳۰ هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد افزود: ۹۳ درصد جابجایی مسافران و کالا و حمل و نقل در جاده های کشور صورت می گیرد.
 
حمیدی با اشاره به فوتی های کشور در نقاط حادثه خیز گفت: سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده است که به طور میانگین سالانه ۲ هزار نفر در این نقاط حادثه خیز جان خود را از دست داده اند.
 
وی ادامه داد: طی سه سال گذشته پنج هزار و ۳۰۰ نفر در این نقاط فوت کرده اند.
 
رئیس پلیس راه کشور آموزش و افزابش آگاهی را از شاخص های کاهش تصادفات دانست و اظهارکرد: با ارتقا سطح آگاهی و دانش ایمنی مشکلات تصادفی و تلفات جاده ای و همچنین ترافیک کاهش خواهد یافت.
 
در پایان این مراسم حسین محمدپور به عنوان رئیس پلیس راه و محمدرضا محمدی به عنوان رئیس پلیس راهور معرفی شدند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.