| کد خبر: 108365 |

بخش گردشگری در کشور مغفول مانده است

تین نیوز| رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج گفت: بخش گردشگری در کشور مغفول مانده است و نگاه قانون‌گذار باید به بخش گردشگری تغییر پیدا کند تا شاهد تحول در این حوزه باشیم.
 
محمدنجیب اداک ظهر امروز در نشست توسعه گردشگری و اشتغال در استان کردستان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقدام آگاهانه و عمل عالمانه دولت و مردم و برای کاهش فشارهای اقتصادی موجود با استفاده از ظرفیت‌ها در هر منطقه است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی بالفعل درآوردن ظرفیت‌های استان توسط مردم و دولت، خاطرنشان کرد: باید با عمل عالمانه بستر را برای رفع مشکلات و فشارهای اقتصادی فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج به نقش توسعه گردشگری و در رفع معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی ما در این بخش چندان رضایت‌بخش نیست و باید اقدامات جدی در این راستا انجام گیرد.
اداک با بیان اینکه بخش گردشگری در کشور ما خیلی مغفول مانده است، تصریح کرد: نگاه قانون‌گذار باید به بخش گردشگری تغییر پیدا کند تا شاهد تحول در این حوزه باشیم.

وی اظهار کرد: اقتصاد کشور ما وابسته به نفت است و بزرگان ما اقتصاد را چرب و وابسته به نفت کرده‌اند که باید با توجه به سایر بخش‌ها که ظرفیت بالایی در زمینه ارز‌آوری دارند این مشکل را حل کرد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج با طرح این سوال که آیا گردشگری به جز مزیت، معایبی هم دارد، تصریح کرد: خیلی از کشورهای اسلامی در دنیا توانسته‌اند گردشگری خود را بدون اینکه لطمه‌ای به ارزش‌هایشان بخورد به خوبی توسعه دهند.

به گفته اداک، در موقعیت کنونی کارنامه بخش خصوصی، دولتی و حتی جامعه دانشگاهی ما قابل نقد است و این نیاز دارد، بیش از پیش به حوزه گردشگری بپردازیم.
وی با بیان اینکه لازمه توسعه در هر حوزه‌ای وجود افراد توسعه‌نگر است، خاطرنشان کرد: وجود مدیران توسعه‌ای و پای کار آمدن جامعه نخبه استان به بحث توسعه صنعت گردشگری در کردستان با توجه به ظرفیت‌های بالایی که دارند امری ضروری است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به اینکه طی 10 سال گذشته از جامعه دانشگاهی ما چه میزان وارد بدنه دستگاه‌ها شده و پست‌های مدیریتی را به دست گرفته‌اند، افزود: کسانی که در نشست‌ها و برنامه‌های مختلف شرکت می‌کنند چه میزان از نظر تحصیلات و گرایش با خود موضوع جلسه و نشست‌ها مرتب هستند.

اداک به وضعیت موجود در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: ما در استان یک کتابچه جامع گردشگری نداریم و این آسیب‌ بزرگی به این حوزه است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته باید در سال 1404 حجم گردشگران خارجی در کشور به 5 برابر وضعیت کنونی برسد و با چنین شرایطی چه میزان از این درصد سهم کردستان خواهد بود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج افزود: در شرایطی که حتی یک وب‌‎سایت جامع گردشگری و اپلی‌کیشن خاص استان نداریم چگونه انتظار داریم گردشگران خارجی استان ما را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.
اداک از تدوین کتابچه گردشگری و ایجاد اپلیکیشن گردشگری خاص استان خبر داد و اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به زودی از این کتابچه پرده‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعت گردشگری کردستان در دنیا بی‌نظیر است، افزود: استان کردستان استانی چهار فصل با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری است که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق بستر معرفی بهتر آن را به مردم سایر نقاط کشور و حتی توریست‎های خارجی فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج اضافه کرد: دولت با نفت 150 دلاری این میزان توسعه را در کردستان ایجاد کرده و امروز با این قیمت نفت می‌خواهد چه حرکت توسعه‌ای را انجام دهد.

اداک با بیان اینکه درآمدهای دولت ناشی از فروش نفت و بخشی از مبادلات گمرکات است که تنها کفاف حقوق 7 میلیون نفر کارمند دولتی و بازنشستگان را می‌دهد، گفت: اگر دغدغه توسعه در استان را داریم باید به عنوان بخش خصوصی جامعه دانشگاهی با تبلیغات مناسب و درست زمینه را برای جذب حداقل یک‌هزارم از گردشگران دنیا به سمت استان فراهم سازیم.

وی در پایان اظهار کرد: اگر با انجام اقدامات اصولی و حمایت جدی از بخش تولید کاری کنیم که نقدینگی از استان خارج نشود یعنی اقتصاد مقاومتی را در استان تحقق بخشیده‌ایم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.