| کد خبر: 108322 |

هیات تجاری - صنعتی باسک اسپانیا به ایران سفر کرد

تین نیوز| یک هیات تجاری و صنعتی متشکل از 16 شرکت استان باسک اسپانیا، امروز (یکشنبه) با هدف بهره برداری از پتانسیل تجاری و سرمایه گذاری در ایران، به تهران سفر کردند.

 
این یک ماموریت تجاری سازماندهی شده توسط اتاق بازرگانی بیلبائو (مرکز ایالت باسک) و در چارچوب فعالیت های حمایت از بین المللی سازی دولت ایالت باسک است.

اتاق بازرگانی بیلبائو اعلام کرد: شرکت هایی‌ که این هیأت را تشکیل می‌ دهند متعلق به بخش های برق، ساخت و ساز، خودروسازی، کشتی سازی و صنایع شیمیایی هستند .

این نهاد افزود: 'ایران برجسته ترین کشور منطقه خلیج فارس است که منابع طبیعی مهم، وضع جغرافیایی ممتاز و جمعیتی با تحصیلات بالا دارد و لغو تدریجی‌ تحریم ها و اصلاحات برنامه ریزی شده در بازار کالا و خدمات، باعث بازگشت اقتصاد ایران به یک بازار جهانی گشوده شده به روی تجارت و سرمایه گذاری بین المللی خواهد شد'.

به گفته اتاق بازرگانی بیلبائو، این امر ایران را به یک کشور جالب برای شرکت های باسک تبدیل می کند، که می‌ توانند فرصت های کسب و کار را در زیرساخت ها، صنعت پتروشیمی، انرژی های تجدیدپذیر و نوسازی ارائه دهد و آخرین فناوری ها را به بخش هایی‌ نظیر خودروسازی عرضه کند.

استان خودمختار باسک اسپانیا با هفت هزار و 244 کیلومتر مربع وسعت و دومیلیون و 166 هزار نفر جمعیت در شمال این کشور واقع است.
این استان به دلیل دسترسی به دریا و همچنین داشتن صنایع مختلف یکی‌ از ثروتمندترین مناطق اروپاست و 6.2 درصد از تولیدات ناخالص داخلی‌، 10.45 درصد تولیدات ناخالص داخلی‌ صنعتی و 9.2 درصد کل صادرات اسپانیا را ازآن خود کرده است.

از جمله صنایع استان باسک باید به آهن و فولاد، صنایع ساختمانی، شیشه و سرامیک، صنایع شیمیایی، چوب و کاغذ، مواد غذایی، نساجی، چرم و کفش و نیز تولید برق و انرژی اشاره کرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.