| کد خبر: 108300 |

رانندگان؛ تشکل مستقل ندارند

تین‌نیوز| رانندگان تاکسی تهران می‌گویند سازمان تاکسیرانی تهران عامل فشار بر رانندگان است و نبود یک تشکل مستقل نیز به بدتر شدن شرایط انجامیده است.

جمعی از تاکسیرانان تهرانی به بیان مشکلات خود پرداختند.
این رانندگان می گویند مسئولان هیچ کمکی به ما نمی‌کنند و همه تسهیلات در اختیار سازمان تاکسیرانی است که این سازمان نیز تنها در راستای منافع شرکت‌های خصوصی و واردکنندگان خودرو عمل‌می‌کند.

این رانندگان با بیان این که خود سازمان تاکسیرانی عامل فشار بر رانندگان است، افزودند: برای پیگیری مطالباتمان به هر جا مراجعه می کنیم، حتی بالاترین سطوح تصمیم گیری کشور، ما را به سازمان ارجاع می‌دهند، درحالیکه سازمان به اساسنامه خودش نیز پایبند نیست.

این رانندگان مهمترین مطالبه خود را ایجاد اتحادیه و تشکل صنفی مستقل دانستند و گفتند: اگر رانندگان بتوانند با همگرایی و به شیوه کاملا مستقل، یک جایگاه حقوقی داشته باشند، راه سودجویی شرکت های خصوصی و باج‌هایی که از رانندگان می‌گیرند بسته می‌شود.

تاکسیرانان تهرانی با انتقاد از رویه ناصحیح ورود خودروهای خارجی افزودند: دست واردکننده‌های خاصی را باز می‌گذارند تا با قیمت سرسام آور خودرو وارد کنند و هنگامی که این خودروهای گران به کار گرفته می شوند، امنیت شغلی رانندگانی که توانایی خرید این خودروها را ندارند، سلب می شود.

آنها در ادامه گفتند: می‌خواهیم خود رانندگان، مالک تاکسی باشند، می‌خواهیم ادارات و ارگان‌های دولتی با ما همکاری کنند، می‌خواهیم افراد، شرکت‌ها و سازمان هایی که در حق رانندگان کم‌کاری کرده‌اند و اموال آنها را به تاراج برده‌اند، مجازات شوند.

رانندگان در پایان با بیان این که بهره وام های تحویل تاکسی های جدید سنگین است، افزودند: ما برای پرداخت سود بانک‌ها و شرکت ایران خودرو کار می‌کنیم، یک جایگاه سومی به نام شرکت‌های خصوصی هم هست که بخشی از در آمد ما را می‌بلعد، لیکن با این حساب، ما همیشه باید باج بدهیم تا بتوانیم زنده بمانیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.