| کد خبر: 108268 |

رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران، عنوان کرد:

◄ لزوم مستندسازی بررسی‌های زمین‌شناسی مترو

تین‌نیوز| رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مترو مبنی بر انتقال مسیر حرکت آب‌های زیرزمینی در نتیجه احداث تونل‌ها، خواستار مستندسازی بررسی‌های زمین‌شناسی مترو شد.
 
به گزارش تین‌نیوز، محسن سرخو، با اشاره به برنامه زمان‌بندی توسعه مترو در تهران، اظهار داشت: بر اساس این برنامه هم‌اکنون مترو از برنامه زمان‌بندی عقب است با این وجود سرعتی که این شرکت در احداث خطوط خود گرفته قابل تقدیر است ولی، این نکته مهم است که دقت هیچ‌گاه نباید فدای سرعت شود.
 
وی در ادامه به حجم انتقال مسافر توسط خطوط مترو در تهران اشاره کرد و گفت: خط 6 پس از تکمیل قابلیت انتقال حدود 1 و نیم میلیون نفر را دارا است و خط هفت نیز در مجموع با خط 6 ظرفیت انتقال مسافر در شهر تهران را 3 میلیون نفر افزایش می‌دهد، ضمن این‌که خطوط کنونی روزانه 3 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند در حالی که ظرفیتی بیش از این را دارد.

سرخو با بیان این‌که «پیش‌بینی برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران رساندن سرفاصله حرکت قطارها به 4 و نیم دقیقه است که تحقق آن نیاز به افزایش یک هزار و صد واگن به واگن‌های فعلی مترو را دارد، ابراز داشت: پیش‌بینی‌ها براین بود که با رونق اقتصادی در سال 94 بتوان این موضوع را تامین کرد که، با توجه به عدم تحقق پیش‌بینی‌ها امروز، امیدواریم با ورود بانک شهر بتوانیم این موضوع را محقق کنیم.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،وی اظهار داشت: اگر بخواهیم شهر تهران به شهری برای زیستن تبدیل شود که کودکان و سالمندان بتوانند در آن نفس بکشند، یکی از ضروریات آن توسعه خطوط مترو است.
 
سرخو هدف‌گذاری برای ظرفیت خطوط مترو را انتقال 12 و نیم میلیون مسافر در روز دانست و گفت: پرداختن به حمل‌ونقل عمومی از یک سو و احیا و نوسازی بافت‌فرسوده با مشارکت مردم از سوی دیگر متضمن حیات بشر در شهر تهران است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: با اطلاعاتی که پیمانکار در اختیار شورا قرار داده است اگر بتوان، برای تلاقی‌های مختلف با مترو چاره‌اندیشی کرده و برنامه‌ریزی لازم را صورت داد، دیگر شاهد هیچ‌گونه حادثه‌ای در مترو نخواهیم بود.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم هماهنگی در حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در غرب تهران تاکید کرد و گفت: امروز شاهد شبکه حمل‌ونقل عمومی ضعیف در غرب تهران هستیم و از همین‌روی ضرورت دارد تا شرکت مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی از اکنون برنامه‌های لازم برای تقویت این حوزه را با هماهنگی هم پیش‌بینی کنند.
 
سرخو در پایان به فرا رسیدن فصل تدوین بودجه شهر در شورا اشاره کرد و گفت: شرکت مترو باید تمامی نیازهای خود چه در زمینه اجرا و چه در زمینه بازسازی خطوط قدیمی را برای برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن اعتبار لازم به شورای شهر ارائه دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.