| کد خبر: 108255 |

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد:

فاز اول خط ۲ متروی مشهد ۲۲ بهمن سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: فاز اول خط 2 متروی مشهد 22 بهمن سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و برای تکمیل خط 2 قطار شهری به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

کیانوش کیامرز با بیان این مطلب در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، اظهار کرد: تا آبان سال 96 کل خط 2 به بهره‎برداری خواهد رسید و برای این کار رقمی معادل 700 میلیارد تومان باید هزینه کنیم ضمن اینکه تا کنون نیز هزار و 300 میلیارد تومان برای احداث این خط هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه قطعات واگن‌های خط 2 برای مونتاژ به تهران رسیده، بیان کرد: سری دوم قطعات برای مونتاژ واگن‌های خط 2، سه هفته پیش به گمرک رسیده، ولی به دلیل مشکلات، بعد از یک هفته معطلی شب گذشته این محموله برای کارخانه تهران به منظور مونتاژ رسیده است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد اظهار کرد: 3 رام قطار باید تا 22 بهمن به مشهد تحویل داده شود و 3 رام دیگر نیز از چین بارگیری شده که در صورت حل مسایل گمرکی تا 10 روز آینده وارد کشور می‌شوند و تا پایان آذر کار مونتاژ آن‌ها نیز انجام می‌شود.

کیامرز افزود: خط 2 تا بیست و دوم بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. گرچه حمل و نقل ریلی در کشور با مشکلات بسیاری مواجه است اما مشهد در این زمینه پیشتاز است و نمره 18 به ناوگان ریلی مشهد باید داد.

وی با اشاره به اینکه در خط 3 چیزی حدود 120 تا 150 متر حفاری صورت گرفته است، گفت: تاکنون برای احداث خط 3، رقم 100 میلیارد تومان زمین خریداری شد و تا امروز 100 میلیارد تومان دیگر نیز برای پیش پرداخت‌ها و احداث تونل هزینه شد. 2 هزار تا 2200 میلیارد تومان پیش‌بینی برای اتمام پروژه است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با بیان اینکه پیرامون اعتبارات دولتی مشکلات عدیده‌ای داریم، گفت: اعتباری نتوانستیم دریافت کنیم. بودجه امسال 124 میلیارد تومان است که تنها تا به امروز توانستیم 45 میلیارد تومان اسناد خزانه دریافت کنیم اما نقدینگی دریافت نشده است و امیدواریم دولت در مرحله بعد به قطارشهری مشهد اعتبار پرداخت کند.

وی افزود: سال گذشته نیز بودجه قطارشهری 120 میلیارد تومان بود که توانستیم 59 میلیارد تومان از دولت جذب کنیم.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه اوراق مشارکت فصل نویی را برای قطارشهری مشهد باز کرده است، ابراز کرد: به واسطه فروش اوراق مشارکت در پایان سال 93 امروز می‌توانیم با قدرت کار کنیم.

مبلغ 500 میلیارد تومان که نیمی شهرداری و نیمی از آن را دولت متقبل می‌شود، منتشر شد و هم اکنون در حال اجرای کار با اوراق مذکور هستیم.

کیامرز اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون علاوه بر اوراق مشارکت، بیش از 50 میلیارد تومان به قطارشهری کمک شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.