معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران، عنوان کرد:
◄ مقایسه انتشار آلایندگی خودرو و موتورسیکلت
تیننیوز| معاون حملونقل و ترافیك شهردار تهران، گفت: موتورسیكلت تا 8برابر خودرو یورو 2 آلودگی و 15برابر خودرو معمولی پیمایش دارد.
به گزارش تیننیوز، سیدمازیار حسینی، با بیان مطلب، فوق اظهار داشت: طبق آمارهای موجود سه میلیون خودرو با پلاك تهران در شهر تردد میكنند كه از این تعداد حدود یك میلیون و 800 هزار خودرو مطابق قانون در سن انجام معاینهفنی قرار دارند.
وی در ادامه، تصریح کرد: در حال حاضر یك میلیون و 500 هزار خودرو به مراكز معاینهفنی شهر تهران مراجعه كردهاند و پیشبینی میكنیم 300 هزار خودرو باقیمانده نیز در ماههای آینده برای انجام معاینهفنی مراجعه كنند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اطلاعات بهدست آمده از بررسی دادههای آماری مراكز معاینهفنی شهر تهران، افزود: اطلاعات به دست آمده نشان میدهد از هر سه خودرو پیكان، پراید و وانت بیسان كه به مراكز معاینهفنی مراجعه كردهاند دو خودرو مردود شده است كه در مجموع 67 درصد از مردودیهای مراكز معاینه فنی خودروهای شهر تهران را به خود اختصاص دادهاند.
به اعتقاد حسینی دادههای آماری نشان میدهد، سه خودرویی كه سهم بسزایی در آلودگی هوا و مصرف سوخت دارند؛ به دلیل نقص ایمنی بیشترین آمار تصادفات را نیز به خود اختصاص داده اند.
به گزارش روابطعمومی معاونت حملونقل وترافیک، وی با اشاره به اینكه بیشتر افرادی كه در تصادفات جادهای و شهری جان خود را از دست میدهند در رده سنی 21 تا 50 سال قرار دارند و آمارها نشان میدهد كه هر سال حوادث و تصادفات رانندگی حدود 6 درصد از تولید ناخالص ملی را از بین میبرد، این مساله موضوع مهمی است كه اكنون با توجه به اطلاعاتی كه از مراكز معاینهفنی خودرو به دست آوردهایم غیر قابل انكار بوده و باید در سیاستگذاریهای كلان كشور تاثیر بگذارد.
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره موتور سیكلتهای كاربراتوری نیز، گفت: متاسفانه در بحث میزان آلایندگی موتورسیكلتها وضعیت شهر تهران بدتر است زیرا، آمارها نشان میدهد هر موتورسیكلت كاربراتوری بین 5 تا 8 برابر خودرو یورو 2 میتواند آلودگی ایجاد كند، اما نكتهای كه این مساله را بدتر میكند، این است كه متوسط پیمایش یك موتور سیكلت 10 برابر بیشتر از یك خودرو معمولی با متوسط پیمایش 10 تا 15 كیلومتر است.
وی با بیان اینكه «موتور سیكلتها به غیر از میزان بالای آلایندگی هوا، باعث افزایش آلودگی صوتی در تهران نیز میشود»، ابراز داشت: بنده اگر جای مسئولان ارشد بودم، تحت هر شرایطی برای رفع این مشكل و معضل اقدامات اساسیتری انجام میدادم، به هر حال باید تردد موتورسیكلتهای كاربراتوری در تهران و سایر كلانشهرهایی كه از آلودگی هوا رنج میبرند، ممنوع شود که البته این ماموریت باید به همراه ارائه یكسری تسهیلات باشد.
معاون حملونقل عمومی شهرداری تهران درباره میزان آلایندگی خودروهای حملونقل عمومی، عنوان کرد: براساس مطالعاتی كه انجام شده سهم آلایندگی اتوبوسها به نسبت كل سهم آلایندگی خودروها زیاد نیست، شهرداری تهران اجرای طرح كاهش(L.E.Z) را از خودروهای حملونقل عمومی تحت پوشش خود شروع كرد و در حال حاضر دو مركز معاینهفنی ویژه اتوبوسها و از دو مركز معاینهفنی خودروهای سبك نیز یك لاین از خطوط معاینهفنی به تاكسیهای شهر تهران اختصاص داده شده است.
حسینی با اشاره به این نکته که، در یكی دو سال اخیر نیز نصب فیلتر دوده روی اتوبوسهای قدیمی شركت واحد در حال انجام است، خاطر نشان کرد،: با توجه به اینكه بحث مینیبوسهای فرسوده همیشه مورد دغدغه شهروندان و مدیریت شهری تهران بوده است، امسال با تاكید شهردار تهران توانستیم از 929 مینی بوس فرسودهای كه در سامانه شركت واحد مشغول خدماترسانی هستند ظرف یك ماه گذشته 623 مینیبوس را از طریق تبدیل به تاكسی و یا مینیبوس جدید ساماندهی كنیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.