| کد خبر: 10818 |

وزیر راه تاکید کرد: تکمیل سریع‌تر آزادراه خرم‎آباد - بروجرد

تین نیوز |  احداث آزاد راه اراك به خرم آباد موجب كاهش 45 كیلومتری طول این مسیر می شود احداث آزاد راه اراك به خرم آباد به طول 135 كیلومتر موجب كاهش 45كیلومتری این مسیر می شود كه كاهش زمان سفر را درپی خواهد داشت.
به گزارش تین نیوز از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در سفر به استان لرستان با حضور در كیلومتر 45 طرح آزاد راه اراك به خرم آباد از نزدیك نحوه اجرای این پروژه را مورد بررسی قرار داد.
آزاد راه 6 خطه اراك – خرم آباد حلقه اتصالی كریدور شمال به جنوب و آزاد راه پل زال – اندیمشك را به آزاد راه قم- تهران و ساوه – سلفچگان متصل می كند.
تكمیل این مسیر آزاد راهی موجب كاهش تلفات رانندگی ، استهلاك خودروهای عبوری می شود و در ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
بنابراین گزارش دو قطعه اولویت دار این پروژه در استان لرستان از سال قبل آغاز شده است و عملیات اجرایی قطعات دیگر در استان مركزی امسال آغاز می شود.
این پروژه به صورت مشاركتی 60 درصد دولت و 40 درصد قرارداد خاتم الانبیا با طول دوره ساخت و مشاركت 23 سال احداث می شود .
مبلغ قرارداد اجرایی با قیمت مقطوع و احتساب تعدیل دوره احداث 960میلیارد تومان با زمان اجرای 36 ماه است.
بازدید از بیمارستان 160 تختخوابی بروجرد
آخوندی در ادامه بازدید از پروژه های حوزه راه و شهرسازی از بیمارستان 160 تختخوابی در حال احداث درشهر بروجرد بازدید كرد. این بیمارستان دارای بخشهای مختلف بوده و با زیر بنای 19 هزار مترمربع در 5 طبقه احداث می شود كه پیش بینی می شود در سال 95 به بهره برداری می رسد.
اتصال خرم آباد به شبكه ریلی كشور
وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان لرستان از خط آهن در حال اجرای درود – خرم آباد بازدید كرد این خط ریلی از درود تا خرم آباد 114 كیلومتر طول دارد كه پیش بینی می شود این مسیر ریلی در سال نخست بهره برداری در سال 1396 به میزان 6.9 میلیون تن بار و یك میلیون نفر مسافر جابجا شود.
ادامه این مسیر ریلی شامل راه آهن خرم آباد – اندیمشك می شود.
با بهره برداری از خط ریلی درود – خرم آباد مركز استان لرستان به شبكه ریلی متصل خواهد شد.
آخوندی در ادامه سفر خود از خط تولید شماره 2 كارخانه نساجی بروجرد ، دانشگاه آیت الله طالقانی بروجرد و طرح توسعه آن بازدید كرد.
وزیر راه و شهرسازی در ابتدای ورود خود به شهر بروجرد با حضور در گلزار شهدا و ضمن ادعای احترام با اهدای گل و قرائت فاتحه بر مزار آیت الله علی محمد نجفی بروجردی ، آیت الله حاج شیخ محمد تقی مطهری بروجردی ، آیت الله شیخ رحمت الله صاحب الزمانی بروجردی و سردار محمد بروجردی حضور یافت.
وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان لرستان ضمن برگزاری نشست با تشكل های صنفی و حرفه ورزان و اساتید دانشگاه های لرستان ، 30 كیلومتر از بزرگراه چهارخطه خرم آباد – كوهدشت را به بهره برداری خواهد رساند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.