| کد خبر: 107505 |

شهردار شهر اسلامشهر، خبر داد:

◄ مطالبه عمومی ادامه مترو تا شهر اسلامشهر است / شاید مترو به شهر ما هم بیاید

تین‌نیوز| شهردار اسلامشهر از مطالبه بیش از 95 درصدی مترو به جای قطارشهری مردم این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا ناصری‌پور با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: دکتر روحانی در این سفر اعلام کردند که ساخت مترو برای شهر اسلامشهر به‌طور کلی منتفی است.

وی در ادامه با بیان این‌که «مطالبه عمومی ادامه مترو تا شهر اسلامشهر است»، گفت: در طرحی که از سوی رئیس محترم جمهور ارائه شد، قطارشهری سه شهر بهارستان، اسلامشهر و رباط کریم را به هم متصل خواهد کرد که به زعم بسیاری از کارشناسان جنبه تخصصی ندارد.

شهردار اسلامشهر با یادآوری گفته‌های مدیرعامل شرکت ساخت مترو که توانائی ساخت مترو اسلامشهر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: براساس اطلاعات با پایان یافتن کار مترو خط سه در ایستگاه آزادگان، دستگاه T.B.M، وارد تونلی به سمت اسلامشهر شده و بیش از 600 متر تونل را نیز حفر کرده که با اعلام توقف ساخت، عملیات حفر تونل در این مسیر متوقف شده است.

ناصری‌پور با اشاره به سخنان دکتر عارف نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: در مراسم افتتاح دفتر نمایندگان در این شهر، وی با صحه گذاردن برسخنان رئیس‌جمهور وعده داد تا خواست و حق مردم این شهر را که به‌نام اسلام نیز مزین شده را پیگیری کند.

به گفته وی، وجود خط‌آهن جنوب در مرکز و دیگری در اطراف شهر در عمل این شهر را به دو بخش مجزای از یکدیگر تقسیم و خدمات رسانی به آن‌را با مشکلات عدیده‌ای همراه کرده است که با چهار خطه شدن آن این مسائل شاید قابل مدیریت مطلوب نباشد.

ناصری‌پور با تکیه به گفته شهردار تهران، آن‌را بارقه امیدی در ادامه خط سه مترو به اسلامشهر دانست و افزود: برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که دکتر قالیباف ساخت مترو اسلامشهر را منوط به تخصیص اعتبار دانسته و قول ساخت آن را به‌طور ضمنی را داده است.

شهردار اسلامشهر ساخت قطارشهری در این شهر را اتلاف وقت و هزینه دولتی اعلام کرد و گفت: این‌کار تکرار تجربه وجود خط‌آهن در مناطق 17 و 18 تهران را باعث شده و به نوعی دور ریختن اعتبارات دولتی محسوب می‌شود.

وی با اطمینان خاطر دادن به آن دسته از افراد که مخالف ساخت مترو در این شهر هستند، تصریح کرد: برخلاف شهر تهران که مملو از قنوات در ساخت مسیر مترو است این شهر به دلیل داشتن خاکی از جنس دشت، به‌طور قطع با این چالش در ساخت تونل مواجه نخواهد شد.

ناصری‌پور در پایان 400 میلیارد بودجه ساخت قطارشهری را برای ایجاد تونل مترو کافی دانست و خاطر نشان کرد: مشروط به تغییر نظر، می‌توان این پول را صرف ساخت متروئی کرد که خواست و مطالبه این شهر است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ehsankhalegifar۰۹۸۷ @ gmail. com 0 0

    بنظرم مردم اسلامشهر در انتخابات خرداد ماه امسال میتوانند موضع خودشان نسبت به ریاست جمهوری با رای بصورت دموکراتیک بگویند. جمعیت ۲.۵ میلیونی این منطقه مطمئنا ریاست جمهوری تاثیر گذار خواهد بود و ریزش ارا جناب روحانی در دوم ریاست جمهوری ایشان و نارضایتی تحریم ها و همینطور بی توجهی به خواست مردم ورامین و اسلامشهر تاثیر خود را خواهد گذاشت و رییس جمهور با موقعیت تضعیف شده تری خواهد داشت. انتخابات خبرگان در تهران بیانگر ریزش ارا و محبوبیت تدریجی جناب روحانی بود مطمئنا این امر در خرداد ماه تشدید تر و نمایانگر خواهد شد شما نارضایتی سایر استان ها مثل بوشهر اردبیل ارومیه و کردستان توی عدم اتصال به راه اهن میبینید علی رغم وعده ها

  • 0 0

    کاملا درسته ما قطار نمی خواهیم. مترو می خواهیم راه آهن که یک اداره دولتی است در طی سالهای طولانی نشان داده که توانایی سرویس دهی مناسب را ندارد. چه در راه آهن سراسری و چه در قطارهای محلی. اما برعکس شهرداری در خصوص مترو بسیار عالی عمل کرده.. ما هم مثل مردم کرج مترو می خواهیم و از مسئولین راه آهن و راه و شهرسازی سابقه خوبی نداریم. لطفا مسئولین محلی اسلامشهر و رباط کریم این خواسته به حق ما را به گوش مسئولین برسانند و در مقابل راه آهن ایستادگی کنند چون آنها فقط به منافع موقتی خودشان فکر می کنند و به مشکلات مردم اهمیتی نمی دهند