شهردار شهر اسلامشهر، خبر داد:
◄ مطالبه عمومی ادامه مترو تا شهر اسلامشهر است / شاید مترو به شهر ما هم بیاید
تیننیوز| شهردار اسلامشهر از مطالبه بیش از 95 درصدی مترو به جای قطارشهری مردم این منطقه خبر داد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، علیرضا ناصریپور با اشاره به سفر استانی رئیسجمهور، اظهار داشت: دکتر روحانی در این سفر اعلام کردند که ساخت مترو برای شهر اسلامشهر بهطور کلی منتفی است.
وی در ادامه با بیان اینکه «مطالبه عمومی ادامه مترو تا شهر اسلامشهر است»، گفت: در طرحی که از سوی رئیس محترم جمهور ارائه شد، قطارشهری سه شهر بهارستان، اسلامشهر و رباط کریم را به هم متصل خواهد کرد که به زعم بسیاری از کارشناسان جنبه تخصصی ندارد.
شهردار اسلامشهر با یادآوری گفتههای مدیرعامل شرکت ساخت مترو که توانائی ساخت مترو اسلامشهر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: براساس اطلاعات با پایان یافتن کار مترو خط سه در ایستگاه آزادگان، دستگاه T.B.M، وارد تونلی به سمت اسلامشهر شده و بیش از 600 متر تونل را نیز حفر کرده که با اعلام توقف ساخت، عملیات حفر تونل در این مسیر متوقف شده است.
ناصریپور با اشاره به سخنان دکتر عارف نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: در مراسم افتتاح دفتر نمایندگان در این شهر، وی با صحه گذاردن برسخنان رئیسجمهور وعده داد تا خواست و حق مردم این شهر را که بهنام اسلام نیز مزین شده را پیگیری کند.
به گفته وی، وجود خطآهن جنوب در مرکز و دیگری در اطراف شهر در عمل این شهر را به دو بخش مجزای از یکدیگر تقسیم و خدمات رسانی به آنرا با مشکلات عدیدهای همراه کرده است که با چهار خطه شدن آن این مسائل شاید قابل مدیریت مطلوب نباشد.
ناصریپور با تکیه به گفته شهردار تهران، آنرا بارقه امیدی در ادامه خط سه مترو به اسلامشهر دانست و افزود: برخی شنیدهها حاکی از آن است که دکتر قالیباف ساخت مترو اسلامشهر را منوط به تخصیص اعتبار دانسته و قول ساخت آن را بهطور ضمنی را داده است.
شهردار اسلامشهر ساخت قطارشهری در این شهر را اتلاف وقت و هزینه دولتی اعلام کرد و گفت: اینکار تکرار تجربه وجود خطآهن در مناطق 17 و 18 تهران را باعث شده و به نوعی دور ریختن اعتبارات دولتی محسوب میشود.
وی با اطمینان خاطر دادن به آن دسته از افراد که مخالف ساخت مترو در این شهر هستند، تصریح کرد: برخلاف شهر تهران که مملو از قنوات در ساخت مسیر مترو است این شهر به دلیل داشتن خاکی از جنس دشت، بهطور قطع با این چالش در ساخت تونل مواجه نخواهد شد.
ناصریپور در پایان 400 میلیارد بودجه ساخت قطارشهری را برای ایجاد تونل مترو کافی دانست و خاطر نشان کرد: مشروط به تغییر نظر، میتوان این پول را صرف ساخت متروئی کرد که خواست و مطالبه این شهر است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.