| کد خبر: 105631 |

وضعیت ارتباطات و حمل و نقل بزرگترین مشکل توسعه کردستان است

تین‌نیوز| رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با اشاره به اینکه تمام مسئولان و ادارات ذیربط باید کمک کنند تا واحدهای تولیدی رونق بگیرند، گفت: وضعیت ارتباطات و حمل و نقل بزرگترین مشکل توسعه کردستان است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
 
بهرام نصراللهی زاده، امروز (24 مهرماه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف کلی دولت در بحث اقتصاد مقاومتی رونق واحدهای تولیدی است.
 
وی با اشاره به اینکه تمام مسئولان و ادارات ذیربط باید کمک کنند تا واحدهای تولیدی رونق بگیرند، افزود: وضعیت ارتباطات و حمل و نقل بزرگترین مشکل توسعه کردستان است.
 
نصراللهی زاده بیان کرد: در این راستا باید چند محور خاص در استان را مشخص کنیم و براساس آن درخواست مشخصی را برای سال‌های 95 و 96 در این حوزه به دولت ارائه دهیم تا بتوانیم به بخش زیرساخت‌های دولت کمک کنیم.
 
وی عنوان کرد: براساس مباحث مطرح شده در این جلسه از لحاظ راه روستایی 18 درصد با میانگین کشوری فاصله داریم که در این راستا و برای نزدیک شدن به میانگین کشوری باید طرح های سال 95 و 96 را در این حیطه برنامه ریزی کنیم.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان، راه آهن را یک پروژه کلیدی برای استان دانست و اعلام کرد: احداث راه آهن به واسطه اینکه یک مسیر ایمن است، هم می‌تواند به مردم استان کمک شایانی کند و هم در بحث توسعه استان امری اثرگذار برای سرمایه گذاران باشد.
 
وی بیان کرد: براساس مصوبات هیات دولت در زمینه واحدهای تولیدی که در گذشته مشکلاتی همانند بدهی و غیره داشته‌اند مقرر شده بانک‌ها این موارد را در دوره جدید نادیده بگیرند و به آنان تسهیلات ارائه دهند.
 
نصراللهی‌زاده در ادامه، رونق تولید را یکی از برنامه‌های اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در استان دانست و افزود: در این راستا دولت موانع را با نیت رونق تولید برداشته است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با انتقاد از اینکه مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان به کندی پیش می‌رود، اعلام کرد: در حال حاضر تنها 15.5 درصد از این مصوبات اجرایی شده است.
 
وی در ادامه ماموریت اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی را بررسی وضعیت برش استانی برنامه‌های ملی عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌های خاص استان که در قالب برنامه ملی وجود ندارد باید در خود استان پیشنهاد، جمع بندی و اجرا شود.
 
نصراللهی زاده با اشاره به اینکه کردستان به عنوان یک استان کشاورزی شناخته شده است، افزود: با وجود پتانسیل‌های موجود، در عمل در بخش صنعت و معدن حرفی برای گفتن نداشته‌ایم، از این رو باید در این حوزه‌ها نیز تلاش کرده و ظرفیت‌های استان را احصاء و باید به موضوع ملی تبدیل کنیم.
 
وی اعلام کرد: هم اکنون 50 درصد ظرفیت اشتغال ما در استان در حوزه خدمات، 30 درصد در حوزه کشاورزی و 20 درصد در حوزه ساختمان و صنعت است که در بخش صنعت و ساختمان فقط 6 درصد مربوط به صنعت است و بخش صنعت ما نیازمند برداشتن گام‌های اساسی است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان از عدم همکاری بانک‌ها برای فعال سازی واحدهای تولیدی نیز انتقاد کرد و یادآور شد: بانک‌های عامل رغبتی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل‌دار ندارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.