| کد خبر: 105605 |

◄ بازدید هیئت مدیره انجمن ایمنی راه‌ها از تین‌نیوز

تین‌نیوز| اعضای هیئت‌مدیره انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها، عصر امروز در بازدیدی از پایگاه خبری تین‌نیوز پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهند بود.

به گزارش تین‌نیوز، سازمان‌های مردم‌نهاد را شاید بتوان در کنار رسانه‌های آزاد از مهم‌ترین ارکان در قوام یافتن مدنیت در هر کشوری قلمداد کرد، سازمان‌هایی که مستقیماً بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شوند، اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین فردْفردِ مردم «اتم‌های اجتماع» و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می‌کند.

اولین تعریفی که از سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی«INGO» ارائه‌شده است مربوط می‌شود به قطعنامه ۲۸۸ ECOSOC به تاریخ ۲۷ فوریه، ۱۹۵۰،  که در آن این‌چنین آمده است «هرگونه سازمان بین‌المللی که از طریق پیمان و معاهده بین‌المللی ایجاد نشده است»، نقش اساسی سازمان‌های غیردولتی و دیگر «گروه‌های اصلی» در توسعه پایدار در ماده ۲۷ دستور کار ۲۱ به رسمیت شناخته‌شده است، که منجر به توافقات جدید و بازبینی‌شده برای روابط شورایی بین سازمان ملل و سازمان‌های مردم‌نهاد شد.

سازمان‌های مردم‌نهاد برای رسیدن به اهداف گوناگونی فعالیت می‌کنند و معمولاً در جهت پیشبرد اهداف سیاسی یا اجتماعی اعضا درحرکت هستند. به‌عنوان‌مثال، به بهبود وضعیت محیط‌زیست، تشویق گروه‌ها و مردم به رعایت حقوق بشر، بالا بردن سطح رفاه قشرها محروم و آسیب‌پذیر یا مطرح ساختن یک برنامه مشترک و دسته‌جمعی می‌توان اشاره کرد. تعداد این قبیل سازمان‌ها بسیار زیاد است و اهداف آن‌ها طیف وسیعی از موقعیت‌های سیاسی و فلسفی را در برمی‌گیرد. حتی می‌توان آن را بی‌شک به مدارس خصوصی و سازمان‌های ورزشی نیز ربط داد.

با توجه به اهمیت بالای این سازمان‌ها و نقش مهم و تأثیرگذارشان در روابط اجتماعی، توجه به این سازمان‌ها و انعکاس فعالیت‌هایشان ازجمله وظایف اصلی هر رسانه متعهدی به شمار می‌رود.

انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها نیز ازجمله سازمان‌های مردم نهادی است که تجربه موفقی در حوزه حمل‌ونقل و ارتقای ایمنی راه‌ها داشته است و شاید بتوان بخشی از کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای در سال‌های اخیر را به فعالیت‌های این سازمان مربوط دانست.

در همین خصوص پایگاه خبری تین‌نیوز با دعوت از هیئت‌مدیره انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها در نظر دارد در حد توان به انعکاس فعالیت‌های این سازمان و توجه کلی به وضعیت سازمان‌های مردم‌نهاد؛ رسالت خود را به‌عنوان یک رسانه به انجام برساند، لذا هیئت‌مدیره این انجمن به سرپرستی محمد بخارایی عصر امروز از پایگاه خبری تین‌نیوز بازدید خواهند داشت و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران خواهند بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.