| کد خبر: 105594 |

تاکید بر شناسنامه‌دار کردن موتورسیکلت‌ها

تین‌نیوز| سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم شناسنامه‌دار کردن موتورسیکلت‌ها از سوی پلیس و وزارت کشور، گفت: به طورحتم با این اقدام آسیب‌های اجتماعی مانند سرقت و جیب‌بری‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 

جلیل مختار با اشاره به ضرورت ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران در معابر شهری، گفت: تعدادی شاخص مهم و موثر در امنیت اجتماعی وجود دارد که این شاخص‌ها باید در جامعه ارتقاء پیدا کند، درحال حاضر مهم ترین عامل در افزایش انحرافات اجتماعی و جرم در جامعه عدم آگاهی افراد از قوانین است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درحال حاضر بسیاری از موتورسیکلت ها بدون شناسه و پلاک شناسایی در شهر تردد می‌کنند، افزود: متاسفانه در این شرایط راکبان موتورسیکلت اقدام به انجام تخلفات بسیاری می کنند زیرا هیچ مشخصه قابل قبولی برای شناسایی راکب و موتورسیکلت متخلف وجود ندارد؛ هرچند که پلیس تاکنون اقدامات قابل قبولی درجهت جلوگیری ازتردد این موتورسیکلت ها در سطح شهر انجام داده است.

وی تاکید کرد: اگر قانونی در جامعه اجرایی شود که بتوان موتورسوران را شناسایی و موتورسیکلت ها را شناسنامه‌دار کرد به طورحتم آسیب های اجتماعی مانند سرقت و جیب‌بری‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مختار با انتقاد از تردد بی‌ضابطه و بی قانون موتورسیکلت سواران در اماکنی مانند پارک ها و فضای سبز، تاکید کرد: از آنجا که این ترددها برای مردم مشکلات بسیاری را به وجود آورده، دولت می‌تواند با ارایه لایحه ای به مجلس درخواست تصویب قانونی برای افزایش ضریب امنیتی جامعه با هدف تردد ضابطه‌مند موتورسیکلت سواران را داشته باشد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید بر شناسنامه دار کردن و شناسایی موتورسیکلت سواران از سوی وزارت کشور و پلیس راهور نیروی انتظامی، تصریح کرد: درحال حاضر با برخورد قاطعانه پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف ضریب حوادث راهنمایی ورانندگی در جامعه کاهش پیدا کرده و تردد ها دریک مسیر قانونی و با رعایت ضوابط قانونی انجام می شود.

مختار با اشاره به اینکه افزایش و اعمال مجازات برای کاهش تخلفات تنها یک راه تنبیهی است، گفت: پیش از اعمال هرگونه مجازات برای کاهش تخلفات باید با اعمال قوانینی شاخص پیشگیری  وامنیت در جامعه را ارتقاء داد، اینکه تنها به افزایش جرائم فکر کنیم نمی‌توان میزان تخلفات را کاهش داد زیرا در حال حاضر بسیاری از شاخص‌های جاده ای پایین تر از سطح استاندارد هستند، همچنین بسیاری ازشاخص ها در تولید اتومبیل ها زیر خط استاندارد هستند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تازمانی که به استانداردسازی شاخص‌ها توجه نشود نمی‌توان به کاهش تخلفات و تصادفات در معابر شهری و بین شهری امیدوار بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.