| کد خبر: 105564 |

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد

افزایش ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان در یازدهمین دوره مجلس

تین‌نیوز| رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح افزایش تعداد نمایندگان به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که در صورت تأیید، 40 نفر به تعداد نمایندگان مجلس افزوده خواهد شد.

 
سلمان خدادادی در تبریز اظهار داشت: مبنای افزایش نمایندگان بر اساس ظرفیت قانون اساسی است و طبق قانون اساسی هر 10 سال یک بار باید 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس افزود: متأسفانه طی 10 سال گذشته دولت از این ظرفیت قانون اساسی استفاده نکرده است هر چند که باید در مجلس هشتم از این ظرفیت استفاده می‌شد ولی در عمل چنین کاری صورت نگرفت.

خدادادی تصریح کرد: در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی دومین 10 سال نیز به اتمام می‌رسد و دولت با در نظر گرفتن تمام مشکلات و تنگناهای موجود از این اختیارات و ظرفیت قانون اساسی استفاده نکرده است.

وی افزود: بنابراین طی هماهنگی‌های صورت گرفته با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با استناد به تکلیف قانون اساسی قرار شده است 40 نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

نماینده مردم ملکان ادامه داد: این طرح به مجلس ارائه شده و به احتمال قوی تا یک‌ماه آینده جواب آن اعلام می‌شود که در صورت موافقت و تأیید در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعداد نمایندگان افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه از هماهنگی و اجماع خوب و تلاش نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در این زمینه خبر داد و افزود: ما متقاضی افزایش 2 نفر به تعداد نمایندگان استان هستیم و تمام نمایندگان برای اخذ دو سهمیه تلاش می‌کنند.

خدادای افزایش تعداد نمایندگان استان را ظرفیت بزرگی برای استان اعلام کرد و افزود: افزایش تعداد نمایندگان ظرفیت بزرگی برای استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود و باید گفت مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی بعد از مجمع تهران دومین مجمع است و اگر دو نفر به تعداد نمایندگان استان افزوده شود باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.