| کد خبر: 105480 |

اخبار آسمان ایران در هفته ای که گذشت؛

◄ فرودگاه‌های کشور صدر اخبار هفته گذشته

تین‌نیوز| مهم‌ترین اخبار صنعت هوایی در هفته‌ی گذشته، متعلق به فرودگاه‌های کشور بود.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، آمار ارائه شده هفته گذشته از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حاکی از آن است در شهریور ماه امسال به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، امام‌خمینی(ره)، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، آبادان و یزد پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران بودند.
 
رشد ۲۳ درصدی نشست‌وبرخاست هواپیماها در شهریور ماه امسال
آمار ارائه شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حاکی از رشد ۲۳ درصدی میزان نشست‌وبرخاست هواپیماها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.

در این مدت ۱۲ هزار و ۶۱ پرواز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد صورت گرفت که از طریق این پروازها یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۷۷۸ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۶۵۴ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

فرودگاه مهرآباد در شهریور ماه در این مدت ۸ هزار و ۲۹ فروند هواپیما نشست‌وبرخاست داشته و یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۵۹ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۰ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۵۵۹ کیلوگرم بار ارسال و پست شد. این فرودگاه در نشست‌وبرخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر ۳۱ درصد رشد و در ارسال و پست بار ۲۰ درصد رشد داشت.

تغییر و تحولات فرودگاه مهرآباد برای نوروز 96
مدیرکل فرودگاه‌ مهرآباد گفت: پروژه‌های اطراف این فرودگاه رو به اتمام هستند و تا دو ماه آینده همه آن‌ها جمع‌آوری شده و به زودی مسافران نمای دیگری از فرودگاه مهرآباد‌ را مشاهده خواهند کرد.

علی رستمی با بیان اینکه مناقصه و روند اداری بسیاری از پروژه‌های فرودگاه مهرآباد در نیمه دوم امسال تعیین تکلیف شده و به پایان می‌رسند، اظهار کرد: سرعت اجرای این پروژه‌ها افزایش یافته و عمده آن‌ها در حال اتمام هستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون کارگاه‌هایی در محوطه فرودگاه مهرآباد برپاست که ظرف دو ماه آینده جمع‌آوری شده و محل استقرار فعلی آن‌ها فضای سبز خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه همواره به مسافران این فرودگاه قول داده‌ایم که در نوروز ۹۶ فرودگاه متفاوتی را خواهند دید، عنوان کرد: برخی از این پروژه‌های در حال اجرا به زمان نیاز داشتند و به تدریج روند آن‌ها پیشرفت کرده است. در واقع، هر چه به زمان پایان سال و نوروز نزدیک می‌شویم، سرعت اتمام این پروژه‌ها افزایش می‌یابد.

قشمایر مجوز پروازهای برنامه‌ای به اتحادیه اروپا را گرفت
 هفته‌ی گذشته شرکت هواپیمایی قشم موفق به کسب مجوز TCO جهت پرواز به اتحادیه اروپا شد.

محمود شکرابی مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم از دریافت مجوز پروازهای برنامه‌ای این شرکت به اتحادیه اروپا خبرداد و گفت: پس از اجباری شدن فرایند دریافت مجوز جدید برای انجام پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی به اتحادیه اروپا در دو سال اخیر قشم ایر در راستای توسعه خطوط پروازی خود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تاریخ 7 اسفند 94 مصادف با 26 فوریه 2016 میلادی اقدام به درخواست آدیت و ممیزی جهت اخذ مجوز TCO توسط EASA در اتحادیه اروپا داشت.

وی اظهار کرد: بازرسان رسمی این آژانس در تاریخ 11 می 2016 میلادی ( 23 اردیبهشت 95) بازدید و ممیزی‌های لازم را از روند فعالیت‌های عملیاتی و ایمنی قشم‌ایر به عمل آوردند و نهایتا در تاریخ 6 اکتبر 2016 ( 15 مهر 1395 ) مجوز مربوطه جهت برگزاری پروازهای برنامه‌ای هواپیمایی قشم به اروپا صادر شد.

صدور بيش از 66 هزار مجوز پرواز بين‌المللي از ابتدای سال تاکنون
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری از صدور مجوز بیش از 66 هزار (لگ) پرواز بین‌المللی در نیمه نخست امسال خبر داد.

رضا جعفرزاده ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: در حال حاضر حدود 50 شركت هواپیمایی خارجی در ایران فعالیت دارند كه  بالغ بر 10 شركت هواپیمایی از جمله شركت‌های هواپیمایی بریتیش ایرویز، ایرفرانس، كی‌ال‌ام، لوفت‌هانزا و ... فعالیت خود را پس از توافقنامه هسته‌ای در ایران آغاز كرده‌اند.

وی با بیان اینكه هیچ مجوز پرواز داخلی برای شركت‌های هواپیمایی خارجی صادر نشده است گفت: بر اساس آمار ارائه شده از فرودگاه بین‌الملی امام‌خمینی‌(ره) در نیمه نخست امسال با انجام نزدیك 25 هزار و 750 پرواز بین‌المللی و بیش از 4 میلیون و 23 هزار مسافر جابه‌جا شده است.

بهره‌برداری از پروژه ترمینال «سلام» با مشارکت بنیاد مستضعفان
شرکت شهرفرودگاهی امام(ره) برای تکمیل پروژه ترمینال «سلام» می‌تواند از مشارکت مالی بنیاد مستضعفان استفاده کند.

بر اساس مصوبه اخیر هیات دولت، شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) که برای تکمیل پروژه ترمینال سلام نیازمند تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، می‌تواند از مشارکت مالی بنیاد مستضعفان استفاده کند.

بر این اساس، هیات‌وزیران مجوز مشارکت بنیاد مستضعفان را در تأمین مالی هزینه‌های این ترمینال، شامل مطالعات، طراحی، احداث، ‌تکمیل، راه‌اندازی، اجاره به شرط تملیک و انتقال را صادر کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.