| کد خبر: 10540 |

سامانه ارتباطات و اطلاعات خودرو

تین نیوز |  VICS سیستم اطلاعات و ارتباطات نوآورانه‌ای است که  شما را توانمند می‌سازد تا اطلاعات ترافیکی راه  درارتباط با ازدحام ومقررات را در لحظه دریافت کنید. این اطلاعات توسط مرکز سیستم  ارتباطات و اطلاعات خودرو پردازش شده و بر روی صفحه نمایش به شکل متن و تصویر نمایش می‌دهد. این اطلاعات در ۲۴ ساعت شبانه روز قابل دسترسی است.
 
 مزایای VICS
     اجتناب از ازدحام ترافیکی در مسیر
    کوتاه شدن زمان سفر
    کاهش استرس رانندگی
    قابلیت استفاده در کل کشور در تمام ساعات شبانه روز
 
سامانه ارتباطات و اطلاعات خودرو موارد زیر را در اختیار قرار می‌دهند:
     ازدحام ترافیکی
    زمان سفر
    مکان یابی تصادفات و تعمیرات جاده
    مقررات خطوط و محدودیت سرعت
    مکان پارک ماشین‌ها و دسترس پذیری آن
 

سیستم وی آی سی اس  با ارایه  سه مزیت ، راحتی را برای رانندگان فراهم می‌آورد:
 ۱- هزینه‌های ناشی از اتلاف وقت در حمل و نقل را کاهش می‌دهد.
 ۲- با فراهم کردن اطلاعات دقیق ایمنی جاده را بهبود می‌دهد.
 ۳- با روان سازی ترافیک از محیط زیست محافظت می‌کند.
   
هدف این سامانه ارتباطات و اطلاعات خودرو ، ایجاد استاندارد بالاتر زندگی ، کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی  با ارائه مزیت‌ها زیر می باشد:
 حذف ازدحام ترافیکی 
 کاهش تصادفات رانندگی وبهبود محیط زیست جاده 
 از جمله چالش‌هایی است که هر ملیتی در جوامع  مدرن  با آن روبروست. وی آی سی اس این نگرانی‌ها را به وسیله  توانمند ساختن  رانندگان به انتخاب کوتاه‌ترین و مطمئن ترین مسیرهای در دسترس و اطمینان از توزیع مناسب ترافیک در همه جا هدایت می‌کند.
 
VICS به عنوان سیستمی برای بهبود ایمنی جاده و جریان ترافیکی و تبدیل جاده به جاده دوستدار راننده به شکل موفقیت آمیزی به کار گرفته می‌شود.

سیستم ارتباطات و اطلاعات خودرو از چهار عملکرد زیر برای فراهم سازی اطلاعات  بیشتر ، دقیق‌ تر و سریع تر  تشکیل شده است :
۱- جمع آوری اطلاعات
 ۲- پردازش و ویرایش اطلاعات
 ۳- آماده سازی اطلاعات
 ۴- به کارگیری اطلاعات
 

 

در ابتدا ( مرحله اول ) اطلاعات ترافیک و جاده به شکل سیستماتیک از طریق ماموران جاده و مرکز فرماندهی پلیس جاده به مرکز سیستم ارتباطات و اطلاعات  خودرو فرستاده می‌شود. در این مرکز اطلاعات  پردازش و  ویرایش شده ( مرحله دوم ) و پس از آماده سازی ( مرحله سوم ) ، اطلاعات  از۳  طریق به سیستم ناوبری خودرو فرستاده می‌شود. اتوموبیل هایی که دارای سیستم ناوبری هستند می‌توانند در هر زمان به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
 
این سه روش عبارتند از :
 ۱- چراغ‌های امواج رادیویی(اتوبان‌ها)
 این چراغ‌ها بیشتر در اتوبان‌ها نصب شده و اطلاعات ترافیک جاده را در یک طیف ۳۰۰ کیلومتری در جلوی خودرو  آماده سازی می‌کند.به وسیله این نوع از امواج زمان سفر تا تقاطع بعدی ، راهنمای خروجی و ازدحام ترافیک ، نمایش اطلاعات در مورد محدودیت‌هایی که تصادفات ، خودروهای از کار افتاده ، فجایع ، وضعیت آب و هوایی ، جاده‌های قفل شده ،  مقررات خطوط جاده‌ای ، محدودیت‌های سرعت و مقررات زنجیره‌ای و...  که عامل آن است نمایش داده می‌شود.
 
 ۲- چراغ‌های مادون قرمز (جاده‌های اصلی معمولی)
 این چراغ‌ها بر روی جاده‌های اصلی معمولی نصب شده و اطلاعات ترافیک جاده‌ای را در 30 کیلومتری جلوی اتومبیل و 10 کیلومتری پشت اتومبیل فراهم می‌کند. این چراغ‌ها اطلاعاتی همچون اطلاعات زمان سفر و ازدحام ترافیک ، اطلاعات در مورد محدودیت‌هایی که تصادفات ، ساخت و ساز ، فجایع ، وضعیت آب و هوا ، جاده‌های قفل شده ، مقررات خطوط جاده‌ای ، مقررات زنجیره‌ای و دسترس پذیری پارکینگ را فراهم می‌سازند.
 
۳- پخش چند گانه موج اف ام ( ایستگاه‌های پخش چند گانه محلی ژاپن )
پخش چند گانه موج اف ام ،  اطلاعات ترافیکی جاده را در استان‌های مربوطه و محدوده‌اش را  از ایستگاه پخش محلی اف ام فراهم می‌کند. به وسیله آن اطلاعاتی را نظیر اطلاعات زمان سفر و ازدحام ترافیک ، اطلاعات در مورد محدودیت‌هایی که تصادفات ، ساخت و ساز ، فجایع‌ و وضعیت آب و هوا باعث می‌شوند و دسترس پذیری مکان‌های باز پارکینگ را فراهم می‌کند.
 
در مرحله آخر ، اطلاعات به سه شکل نمایش نقشه‌ ، نمایش گرافیکی ساده و به شکل متنی در سیستم ناوبری خودرو به نمایش در می‌آید. اطلاعات دریافت شده با توجه به مکان خودرو و سیستم ناوبری مورد استفاده متفاوت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.