| کد خبر: 105300 |

انجام مطالعات افزایش سرعت لوکوموتیو خط آهن ارس

تین‌نیوز| مشاور طرح افزایش سرعت قطار تبریز ـ جلفا از آماده سازی طرح افزایش سرعت لوکوموتیو خط آهن ارس تا یک ماه آینده خبر داد.
 

در نشست مشترک مدیرعامل ارس با مسئولان " اداره کل راه آهن آذربایجان و مشاور طرح افزایش سرعت قطار تبریز - جلفا "،مشاور این طرح با تشریح آخرین مطالعات صورت گرفته بر روی این خط ریلی و ایجاد ایستگاه خط آهن چند منظوره در شهر جلفا ، تعهد کرد تا یک ماه آینده بسته فنی و مالی مربوط به کاهش مدت زمان سفر با قطار به این منطقه را ارائه دهد.

در ادامه این نشست مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت :در راستای توافقات صورت گرفته با راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری مشترکی برای توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه آزاد ارس درحال انجام است.

عرب باغی در نشست با مسئولان " اداره کل راه آهن آذربایجان و مشاور طرح افزایش سرعت قطار تبریز - جلفا " با اشاره به موقعیت ژئواستراتژیک منطقه آزاد ارس افزود : با توجه به سرمایه گذاری های انجام یافته در بخش مختلف صنعتی، گردشگری، تجاری و خدماتی ایجاد بستر امن با سرعت بیشتر برای سفر صاحبان سرمایه و گردشگران به این منطقه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد گفت : وجود 25 اثر تاریخی و طبیعی در محدوده این منطقه زمینه حضور گردشگران از جاهای مختلف کشور را فراهم کرده و با توسعه مسیر مطمئن خط آهن و افزایش سرعت آن شاهد افزایش سفر و همچنین رونق اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

وی همچنین از ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران یاد کرد و گفت : افزایش سرعت لوکوموتیو خط آهن ارس از مسیر تبریز به جلفا و اتصال این خط به خطوط ریلی بین المللی صادرات کالاهای تولیدی با برند ایرانی به بازار های جهانی ممکن خواهد ساخت.

عرب باغی ارس را تامین کننده نیاز های بازار های داخلی و بازار کشورهای cis دانست و افزود: سرمایه گذاری این منطقه در توسعه حمل و نقل ریلی به اصلاح مسیر تبریز- جلفا ، احداث خط آهن جلفا- اصلاندوز ، اتصال راه آهن قارص نخجوان -جلفا و راه آهن ایران –ارمنستان و ایجاد ایستگاه چند منظوره در محل بافت فرسوده خانه های مسکونی راه آهن جلفا اولویت بندی شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.