| کد خبر: 105282 |

برقراری رومینگ با آمریکا

تین‌نیوز| مدیرعامل رایتل در پاسخ به ابهام مالی قرارداد آنتن‌دهی موبایل‌ یک اپراتور آمریکایی در ایران، گفت: با ۵ کشور در آمریکا قرارداد رومینگ امضا شده و برای حساب‌ و کتاب‌‌ها در این قراردادها تهاتر ترافیک رومینگ دو طرفه دیده شده است.

 
روزنامه نیویورک تایمز اخیرا از توافق یک اپراتور تلفن همراه آمریکایی با یک شرکت ایرانی برای آنتن‌دهی موبایل‌های آمریکایی در ایران خبر داده است.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود آورده: بعد از توافق شرکت بوئینگ و شرکت ایرباس با ایران که ماه گذشته حاصل شد، توافق شرکت AT&T آن را به اولین شرکت آمریکایی تبدیل می‌کند که به مشتریان خود با تلفن همراه آمریکایی در ایران خدمات رسانی می‌کند.

نیویورک تایمز همچنین با اشاره به تحریم‌های باقیمانده آمریکا علیه ایران به ویژه محدودیت‌های تراکنش‌های مالی ایران به دلار نوشته؛ هنوز مشخص نیست که رایتل و AT&T چگونه حساب‌های مالی خود را حل و فصل خواهند کرد.

در این باره، مدیرعامل رایتل در واکنش به این خبر، گفت: این اپراتور در حال حاضر با 87 کشور و 123 اپراتور سرویس رومینگ بین الملل دارد. با استفاده از سرویس رومینگ مشترکین رایتل می‌توانند در سفر به هر پنج قاره از خدمات رایتل استفاده کنند.

این اپراتور با 30 کشور آسیایی، 17 کشور آفریقایی، 5 کشور در آمریکا، 33 کشور اروپایی و 2 کشور در اقیانوسیه قرارداد رومینگ دارد.

مجید صدری در پاسخ به این مساله که با وجود تحریم‌ها مبادلات تجاری قراردادهای رومینگ به چه نحوی انجام می‌شود، گفت: در قرارداد رومینگ با چنین کشورهایی تمهیداتی از جمله تهاتر ترافیک رومینگ دو طرفه براساس قراردادهای استاندارد بین المللی ترافیک لحاظ شده است.

وی همچنین یادآور شد: برای مشترکین 113 اپراتور در 77 کشور امکان استفاده از اینترنت نسل سوم تلفن همراه (3G) و در 18 کشور امکان استفاده از نسل چهارم تلفن همراه (LTE) وجود دارد.

وی گفت: این اپراتور کوشیده‌ با افزایش پوشش شبکه در خارج از کشور، با استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی، برای مشترکان خود امکان استفاده از خدمات خود را با تعرفه‌های مناسب فراهم آورد.

وی گفت: با استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی ، نیازی به خرید سیم‌کارت کشور میزبان نخواهد بود و استفاده‌کنندگان از این سرویس می‌توانند از سیم‌کارت خود برای برقراری و دریافت تماس و پیامک در کشورهای طرف قرارداد استفاده کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.