| کد خبر: 105266 |

تلاش دولت جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی در کشور

تین‌نیوز| مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور گفت : از ابتدای امسال تاکنون تحرک چندانی در زمینه نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور صورت نگرفته است.

غلامرضا غضنفری با اشاره به فرسودگی ناوگان مینی بوسرانی کشور تصریح کرد : هم اکنون بیش از  45 هزار دستگاه مینی بوس در ناوگان برون شهری کشور وجود دارد که بیش از 90 درصد آنها عمر بالای 20 سال داشته و عملا فرسوده هستند.

وی اظهار داشت : با وجود وعده های داده شده توسط مسئولان همچنان اقدام مشخص و موثری در زمینه جایگزینی مینی بوس های فرسوده صورت نگرفته است.
وی تاکید کرد : قطعا با نوسازی مینی بوس های فرسوده بخش مهمی از هزینه های دولت در مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از تردد این خودروها کاهش می یابد.

وی افزود : در صورتی که به ازاء هر مینی بوس جدیدی که وارد ناوگان حمل و نقل می شود 5 دستگاه مینی بوس فرسوده اسقاط شود قطعا این اقدام در کاهش آلایندگی و مصرف سوخت در کشور تاثیر زیادی داشته ضمن اینکه این اقدام کمک بزرگی به دولت خواهد بود.
وی در ادامه با توجه به موضوع طرح جایگزینی خودروهای سواری با مینی بوس های فرسوده یاد آور شد : این طرحی از پیشنهاداتی بود که از سوی برخی از دستگاهها مطرح شد اما عملا حرکت جدی در این ارتباط صورت نگرفت.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور همچنین به طرح اختصاص تسهیلات نوسازی در این بخش پرداخت و گفت :اختصاص تسهیلاتی معادل  70 درصد قیمت خودرو با بهره 6 درصد از تصمیمات دولت و سازمان راهداری در سال 94 بود که همچنان با عدم همکاری بانک ها روبرو است.
غضنفری با اشاره به اینکه متوسط عمر ناوگان مینی بوسرانی 15 سال است ، تصریح کرد : متاسفانه بیش ترین فرسودگی در ناوگان مینی بوسرانی کشور است به طوری که اغلب خودروها در این بخش عمری بالای 20 سال دارند.

وی تاکید کرد : در حال حاضر علاوه بر نوسازی در این ناوگان ، تامین خودرو جایگزین نیز از مشکل موجود در روند نوسازی مینی بوس های فرسوده در کشور است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.