| کد خبر: 105262 |

معاون منابع انسانی شهردار تهران در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ عامل انسانی تاثیرگذارترین آیتم‌ بر روی حمل‌ونقل

تین‌نیوز| معاون منابع انسانی شهرداری تهران، عامل انسانی را یکی از تاثیرگذارترین آیتم‌ها بر روی حمل‌ونقل دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدجعفر تشکری‌هاشمی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: ترافیک شهری و برون‌شهری ناشی از سهم تاثیرگذار عامل انسانی، به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل عمومی است.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌‎وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: مهارت‌آموزی یکی از مسائل مهمی است که متاسفانه در کشور ما در بخش رانندگی مغفول مانده و به همین دلیل شاهد هستیم که، هیچ‌گاه یادگیری صورت نگرفته و به تبع آن این مهم به مهارت بدل نشده است.

تشکری‌هاشمی با بیان این نکته که «خوشبختانه علم به موضوعات قانونی نزد رانندگان وجود دارد»، گفت: به نظر می‌رسد موضوع مهارت‌آموزی بین رانندگان یک مساله بسیار مهم است، فارغ از این نکته که اگر رانندگان سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی و انتظامی در این اعداد گنجانده شوند بخش عظیمی از رانندگان هستند که باید به‌صورت حرفه‌ای تحت آموزش قرار بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم مهارت‌آموزی رانندگان حرفه‌ای که به‌طور دائم به این شغل می‌پردازند، افزود: با نگاه انسان‌محور به رانندگی و نقش تاثیرگذار این تعداد از شهروندان بر حمل‌ونقل و ترافیک، درمی‌یابیم بخش بزرگی از مشکلات ترافیکی در حوزه شهری و برون‌شهری از میان برداشته خواهد شد.

تشکری با اشاره به این‌که با مهارت‌آموزی به خودی خود مشکلات ترافیکی در سطح کلان از بین می‌رود، ابراز داشت: از آن‌جا که رفتار ترافیکی رانندگان در فرهنگ‌سازی از اهمیت بالایی برخوردار است، می‌توان به اصلاح رفتار ترافیکی دیگر شهروندان نیز امیدوار بود.

معاون منابع انسانی شهردار تهران، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری بر آموزش رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوسرانی، تاکسیرانی و نیز خودروهای فعال در ادارات دولتی درصد بسیار بزرگی از رانندگان را به رعایت قانون در حمل‌ونقل رهنمون شده و مانع از ادامه وضعیت فعلی و تسری آن به آینده خواهیم شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.