| کد خبر: 105247 |

تاکید بر ایجاد تشکل‌های گردشگری از سوی معاون گردشگری

تین‌نیوز| معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست با اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تهران بر تلاش جمعی جهت تبدیل شدن تشکل‌های صنعت گردشگری به محل رجوع ذی‌نفعان و مردم، تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی‌موحد طی نشستی با اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تهران، ضمن بررسی چالش‌ها و مشکلات پیش روی فعالان این صنف، سه ویژگی مقبولیت، مشروعیت و جامعیت را لازمه تبدیل شدن تشکل‌های گردشگری به محل رجوع حرفه‌ای و ایجاد پل ارتباطی قوی میان بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد.

وی تشکل‌های صنعت گردشگری را محل مدیریت نیروها و انرژی‌های فعال در این حوزه بیان کرد و بر تعریف مکانیزمی صحیح که مقدمه‌ای ضروری برای واگذاری امور اجرایی به تشکل‌ها باشد، تاکید کرد.

او این اقدام را حائز دستاوردهای موثر بر توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد.

این مقام مسوول همچنین اجرای گام به گام و سنجیده ماده 25 «دستورالعمل آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها» در موضوع ساماندهی و ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری را فرصتی استثنایی به‌منظور شکل‌گیری منسجم تشکل‌های صنعت گردشگری در جهت ارائه خدمات بهینه به اعضا و آموزش و ترویج این حوزه برشمرد.

در پایان، رحمانی‌موحد چگونگی نحوه گزینش برترین‌های صنعت گردشگری در مراسم گرامیداشت روز جهانی در تاریخ 5 مهر ماه را حاصل تعامل مستقیم ادارات کل استانی سازمان و تشکل‌های هر حوزه خواند، به گونه‌ای که افراد اعلام شده در قالب برترین‌ها، هر یک حاصل اشتراک نظر بخش‌های مذکور بوده‌اند.

لازم به ذکر است اعضای حاضر از انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران نیز هر یک با تشریح چالش‌های این حوزه از جمله نحوه اخذ مالیات، رسیدگی به شکایات، نوع ضمانت‌نامه بانکی، شیوه بازرسی و نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و نیز نظردهی پیرامون شکل‌گیری تشکل‌های حرفه‌ای این صنعت، به بحث و تبادل‌نظر با یکدیگر پرداختند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.