| کد خبر: 105246 |

کاهش سه درصدی فعالیت مسافری بنادر

تین‌نیوز| در نیمه نخست امسال 9 میلیون و 78 هزار و 868 نفر در هفت بندر مسافری ایران جابه جا شدند.


در نیمه نخست امسال، فعالیت مسافری بنادر ایران سه درصد کاهش یافت.

با وجود تاکیدات وزیر راه و شهرسازی بر توسعه فعالیت مسافری بنادر و استفاده از دریا در حمل و نقل مسافران و همچنین اظهارات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر اینکه بهبود شرایط هماهنگی دریایی و افزایش سفرهای دریایی در اولویت برنامه‌های امسال این سازمان قرار دارد، اما  طبق آمارها فعالیت مسافری بنادر ایران در نیمه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که در سال گذشته آمار فعالیت مسافری دریایی در هر ماه نسبت به سال 93 افزایش داشت.
بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در نیمه نخست امسال 9 میلیون و 78 هزار و 868 نفر در هفت بندر مسافری ایران جابه جا شدند که افزون بر 83 درصد این فعالیت در بندر قشم رخ داده است به این ترتیب بندر قشم، مقام نخست بنادر مسافری را برای خود حفظ کرده است.
در مدت زمان یاد شده، هفت میلیون و 564 هزار و 933 نفر در بندر قشم از مسیر دریایی جابه‌جا شدند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود سه درصد کاهش یافته است.

در شش ماهه نخست امسال، بندر شهیدحقانی که به لحاظ تعداد جابه‌جایی مسافران از راه دریایی در مقام دوم بنادر مسافری نشسته است مبدا و یا مقصد یک میلیون و 332 هزار و 61 مسافر بوده است. فعالیت مسافری این بندر در مدت زمان نامبرده دو درصد کاهش را ثبت کرده است.
با اعلام فعالیت مسافری دو بندر قشم و شهیدحقانی، یکی از دلایل کاهش فعالیت مسافری بنادر مشخص شد، زیرا این دوبندر جمعا حدود 98 درصد از فعالیت مسافری بنادر ایران را به خود اختصاص داده‎اند بنابراین زمانی که روند 98 درصد از یک فعالیتی منفی باشد، کل آن فعالیت نیز منفی می‎شود، بدین ترتیب یکی از دلایل کاهش سه درصدی فعالیت مسافری بنادر، افت فعالیت دو بندر قشم و شهیدحقانی بوده است.

جابه‎جایی 58 هزار و 927 نفر از طریق راه دریایی در بندر بوشهر نیز منجر به کاهش هفت درصدی فعالیت این بندر در نیمه نخست امسال شده است. این بندر در رتبه سومین بندر مسافری قرار دارد.
بندر گناوه که بیشترین افزایش را در مدت زمان نامبرده به نام خود کرده و در مقام چهارمین بندر است، محل تردد 46 هزار و 210 مسافر دریایی بوده است. فعالیت مسافری این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
در نیمه نخست امسال، پنجمین بندر مسافری ایران بندر لنگه است که با تردد 30 هزار و 637 نفر افزایش 14 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

بندر خرمشهر نیز به واسطه جابه جایی 26 هزار و 66 مسافر دریایی در رتبه ششمین بندر مسافری ایران نشسته است. فعالیت مسافری این بندر حدود یک درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
آخرین بندر مسافری ایران بندر شهیدباهنر است که در نیمه نخست امسال محل تردد 20 هزار و 34 مسافر از راه دریا بوده است. فعالیت این بندر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، پرونده مسافری بنادر ایران با کاهش فعالیت چهار بندر و افزایش فعالیت سه بندر دیگر بسته شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.