| کد خبر: 105242 |

قدرت کشتی سازی آلمان در بازار ضعیف جهانی

تین‌نیوز| حجم بالای سفارشات شناورهای جدید در سال های اخیر و میزان پایین تقاضا حکایت از شرایط نامطلوب صنعت کشتی سازی در جهان دارد اما در این میان فعالیت پرثمر و رونق یاردهای کشتی سازی آلمان قابل توجه است.


گروه تحقیقی کلارک سونز انگلیس در تحلیلی با اشاره به وضعیت نامناسب صنعت کشتی سازی در جهان نوشت: بیش از هفت میلیارد ارزش سفارشات جدید در سال جاری میلادی یا به عبارت دیگر 63 درصد از سهام بازار به کشتی سازی های اروپا اختصاص یافته است.
بر اساس این گزارش، میزان سفارشات به یاردهای کشتی سازی آلمان در سال 2015 به پنج میلیارد یورو رسید که نسبت به سال 2013 رشد دوبرابری را به نمایش می گذارد. 

علاوه براین، در سال 2016 نیز این روند ادامه پیدا کرد و میزان سفارشات به ارزش بیش از پنج میلیارد یورو در یاردهای کشتی سازی آلمان به ثبت رسید.
در این گزارش آمده است: سطح توقع بالای مشتریان را می توان دلیل اصلی موفقیت بخش دریایی آلمان دانست به طوری که برای ساخت محصولات، تعداد زیادی از کارشناسان متخصص و زبده به کار گرفته می شوند.
Harald Fassmer
مدیرعامل یارد کشتی سازی Fassmer Werft GmbH در این باره گفت: صدها شرکت معتبر به صورت کاملا هماهنگ بر روی یک پروژه متمرکز می شوند و تمامی تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت نهایی به کار می بندند.

وی در ادامه افزود: این نوع ساختار کاری طی دهه ها درآلمان شکل گرفته و کشورهای دیگر به آسانی نمی توانند این رویه را الگوبرداری کنند.
Fassmer با اشاره به ادامه تلاش بی وقفه برای بهبود بیشتردر زمینه ساخت گفت: ما باید مشترکا از هر فرصتی برای قدرتمند کردن صنعت دریایی آلمان نهایت استفاده را ببریم.
این مقام مسئول درادامه تصریح کرد: علیرغم آنکه یاردهای کشتی سازی آلمان به دلیل تخصص بالایشان از رقابت نمی هراسند اما این دغدغه وجود دارد که در آسیا، کشور چین در نظر دارد شناورهایی برای مشتریان بازار کشتی کروز خود در طی پنج سال آینده بسازد، البته تا آن زمان از یاردهای کشتی سازی آلمان پیشی نخواهد گرفت.

تلاش برای تقویت LNG به عنوان سوخت شناورها، به کارگیری سیاست تجاری فعال برای بهبود دستیابی به بازار و جلوگیری از بی نظمی و اختلال در بازار وهمچنین حمایت از پایگاه صنعت دفاعی نیروی دریایی از جمله اقدامات موثر برای برتری صنعت دریایی آلمان محسوب می شوند.
این گزارش همچنین ادامه داد: بر اساس تمرکز یاردهای کشتی سازی آلمان بر نوآوری و بازار جذاب مانند کشتی سازی شناورهای مسافربری و یا کرجی های تفریحی، میزان سفارشات در سال 2015 مطلوب ارزیابی می شود به طوری که  در سال 2015، 12 سفارش جدید به ارزش 5.4 میلیارد دلار به یارد های کشتی سازی آلمان داده شد که نسبت به سفارشات سال 2014 میلادی با افزایش 25 درصدی تناژ همراه بود.

ناگفته نماند، در پایان دسامبر سال 2015، درمجموع 43 شناور به ارزش 14.4 میلیارد دلار در یاردهای کشتی سازی این کشور در حال ساخت بودند.
شایان ذکر است: در چهارماه نخست سال جاری میلادی، ساخت نه شناور به ارزش 1.4 میلیارد دلار به یاردهای کشتی سازی آلمان سفارش داده شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.