| کد خبر: 105237 |

در نشست مشترک هیات‌های عالی رتبه تهران و بانکوک

◄ قطب جدید حمل‌ونقل هوایی و ریلی در غرب آسیا ایران خواهد بود

تین‌نیوز| حسن روحانی روز دوشنبه و در نشست مجمع گفتگوی همکاری آسیا در بانکوک، که سران و مقام‌های ارشد 34 کشور آسیایی در آن حضور داشتند، گفت: تهران به دنبال نقشی فعال‌تر در شبکه حمل‌ونقل آسیا - اروپا است.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس جمهور ایران در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه هیچ موضوع بین‌المللی، بدون حضور و همکاری تنگاتنگ قدرت‌های آسیایی قابل حل وفصل نیست عنوان کرد: ایران پاره‌ای جدایی ناپذیر از آسیا و دروازه اتصال شرق و غرب است؛ ما ریشه در آسیا داریم؛ و تاریخ، فرهنگ و هنر ما در این قارهء کهن شکل گرفته است.

وی بیان کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی، از دیگر اولویت‌های ایران است. در این راستا، ما با دعوت و استقبال از حضور سرمایه‌گذاران آسیایی، زمینه‌های لازم را برای بهره‌مندی مشترک فراهم کرده‌ایم. اقتصاد ایران با توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های تحمیلی ‌رشد قابل توجهی را در سال‌های آینده نوید می‌دهد.

روحانی در جمع مقام‌های کشورهای آسیایی اظهار کرد: مزیت جغرافیایی، امنیت و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه، در زمینه‌ خطوط ریلی، هوایی و دریایی، ایران را به مسیری مطمئن، برای کریدورهای بین‌المللی تبدیل کرده و جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است تا نقشی فعال‌تر در شبکه حمل‌ونقل آسیا - اروپا ایفا کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران از طریق توسعه ظرفیت‌های خود، به زودی به قطب جدید حمل‌ونقل هوایی و ریلی در غرب آسیا تبدیل خواهد شد گفت: یکی دیگر از اهداف مهم این مجمع، گسترش ارتباطات فرهنگی و گردشگری در میان جوامع آسیایی است. ایران، با تکیه بر مواهب طبیعی، فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی، صنعت گردشگری را، به عنوان یکی از پیشران‌‌های اصلی اقتصادی خود، دنبال خواهد کرد.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.