| کد خبر: 10523 |

مهندسی ارزش در حمل‌ و نقل شهری

تین نیوز | در جهان امروز شهرهای بزرگ یا کلانشهرها، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در شکل‌گیری جریان‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و فناوری دارند و عملاً به کانون‌های پویایی، تولید و توسعه اقتصادی، اجتماعی جهان معاصر تبدیل شده‌اند. در این زمان اهمیت و جایگاه مدیریت جامع شهری به منظور هماهنگ‌سازی و مدیریت هر یک از این نیازها جهت ارائه خدمات بهینه به شهروندان افزایش می‌یابد. مدیریت بهینه تمامی عوامل و منابع یک شهر آن هم در قرن بیست و یکم که بشر با کمبود منابع روبروست، کار را برای مدیران شهرها دشوارتر کرده است. به گونه‌ای که متولیان شهرها را به سمت استفاده از روش‌هایی برده است تا ضمن بالا بردن افزایش رضایت شهروندان، بتوانند با پایین‌ترین هزینه بالاترین کارکرد را از نتایج فعالیت‌های خود بگیرند.
 
یکی از روش‌هایی که توانسته است نگاه مدیران شهری کلانشهرهای جهان و حتی مدیران کلانشهرهای ایران را به خود جلب کند استفاده از تکنیک مهندسی ارزش در پروژه‌های شهری است. مهندسی ارزش تکنیکی مدیریتی است که تلاش دارد ضمن افزایش کارکرد پروژه‌ها، هزینه آن‌ها را کاهش دهد. اکنون در کلانشهرهای جهان، مهندسی ارزش را در تمامی حوزه‌های مدیریت شهری مورد استفاده قرار می‌دهند اما با توجه به بالا بودن هزینه‌ها و پیچیدگی‌های حوزه حمل و نقل در شهرها، این تکنیک مدیریتی بیش از همه متولیان حوزه حمل و نقل شهرها را متوجه خود کرده است.
 
در کشور ما نیز این تکنیک مدیریتی در کلانشهر تهران در قالب طرح بزرگ فرهنگ‌سازی مهندسی ارزش (فراشهر) به اجرا در آمد و همچنین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری استفاده از مهندسی ارزش را بر روی کلیه پروژه‌های بالای 100 میلیارد ریال را لازم‌الاجرا کرد. دانش شهر پیش روی شما با عنوان مهندسی ارزش در حمل و نقل شهری تلاش دارد تا شما خواننده گرامی را با کاربرد مهندسی ارزش در حوزه حمل و نقل شهری آشنا سازد.
 
برای مطالعه بیشتر می‌توانید فایل کامل این دانش شهر را دانلود نمایید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.