| کد خبر: 105207 |

مشاور رئیس‌جمهور و رئیس‌دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، در گفت‌وگو باتین‌نیوز:

◄ ملاک واردات خودرو حجم سیلندر نیست

تین‌نیوز| مشاور رئیس‌جمهور و رئیس‌دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، گفت: حجم موتور بالای 2500 C.C نمی‌تواند ملاک واردات خودرو لوکس و یا غیر لوکس قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اکبر ترکان با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: تعریف خودرو لوکس و غیر لوکس، به‌طور قطع در حجم سیلندر خلاصه نشده و باید به آپشن‌های دیگری نیز در این مورد توجه صورت بگیرد.

وی که در گفت‌وگو با تین‌نیوز، سخن می‌گفت، تصریح کرد: متاسفانه دیده شده با این تعریف برخی شرکت‌ها اقدام به واردات خودروهای لوکسی با موتور 2090 C.C، به منظور فرار از محدودیت‌های موجود کرده‌اند که این کار نافی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

ترکان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به قانون در واردات خودرو به کشور، افزود: خودروهایی که با این ترفند وارد کشور می‌شوند به مراتب گران قیمت‌ و لوکس‌‌تر از خودروهایی است که واردات آن از سوی وزارت‌صنعت، معدن و تجارت به کشور ممنوع اعلام شده است.

مشاور رئیس‌جمهور با ابراز تاسف از برخی سودجوئی‌ها، گفت: بنابراین مرز خودرو لوکس و غیر لوکس حجم سیلندر نیست و باید قیمت مبنای کارخانه ملاک عمل قرار بگیرد.

به گزارش تین‌نیوز، این سخنان در حالی گفته شد که پیش‌تر با اعلام نظر رهبر انقلاب مبنی بر توقف واردات خودروهای آمریکائی به کشور، وزیرصنعت، معدن و تجارت دستور توقف واردات آنها را به کشور صادر کرد و تعدادی از این خودروها که پیش از اعلام ممنوعیت به گمرک کشور وار شده بودند ناگزیر از عودت به کشور مبداء شدند، هرچند که این اتفاق هرگز به وقوع نپیوست.

برهمین اساس با گذشت چندماه از ممنوعیت واردات خودروها با قدرت موتور 2500 C.C، به بالا و اظهار نظرات زیاد پیرامون آن، دیوان عدالت اداری با انتشار ابلاغیه‌ای اعلام کرد: واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 C.C، آزاد شد.

اما با گذشت کمتر از یک‌ماه بازهم دیوان عدالت اداری طی اظهار نظری، اعلام کرد: حکم این دیوان مصوبه دولت برای ممنوعیت واردات خودروهای لوکس را لغو نکرده است بلکه عطف به ماسبق کردن این مصوبه را غیرقانونی تشخیص داده است.

برهمین اساس و با توجه به این که رسانه‌های جمعی بدون آن‌که از منبع اصلی خبر کسب اطلاع کننداقدام به انتشار خبری ناقص تحت‌عنوان ابطال مصوبه ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 C.C، از سوی دیوان عدالت اداری کرده‌اند، که پایه و اساس موثقی ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، دیوان عدالت اداری با این ابلاغ، تصریح می‌کند، واردات خودروهایی که براساس قانون ممنوعیت آنها از پیش اعلام شده کماکان اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.