تشریح ابعاد تازهای از توافقنامه رنو
تیننیوز| بعد از گذشت دو هفته از توافقنامه رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) بالاخره رئیس هیات عامل ایدرو با حضور در صدا و سیما ابعاد تازهای از این توافقنامه را تشریح کرد.
هر چند پیش از این برخی منابع غیررسمی بهخصوص منتقدان، از نحوه ورود مستقل رنو به ایران پیشبینیهایی کرده بودند، اما منصور معظمی با حضور در شبکه دو سیما جزئیات بیشتری از توافقنامه با رنو را توضیح داد.
در این بین بخشی از اظهارات معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت به ارزشگذاری شرکت بن رو برمیگشت و اینکه ایدرو، سایت تولیدی بن رو را در قبال مطالبات سنگین سایپا به این سازمان واگذار کرده است.
اظهارات معظمی در شرایطی است که هماکنون خودروی آریو در سایت بن رو تولید میشود و مسوولان سایپا نیز تاکنون اظهار نظری در مورد واگذاری این سایت تولیدی و همچنین جایگزینی خط تولید آریو نکردهاند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین محصولات تولیدی رنو را نیو سیمبل و نیو داستر که تاکنون وارد بازار نشده است عنوان کرد. به گفته وی رنو براساس این توافقنامه متعهد شده است ۳۰ درصد تولید سالانه را به بازارهای هدف صادر کند.
براساس این توافقنامه رنو قرار است مرکز تحقیق و توسعه منطقهای را در ایران ایجاد کند و تولید موتور، گیربکس و شاسی و همچنین متصل شدن به شبکه خدمات پس از فروش را در بندهای دیگر قرار دهد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.