| کد خبر: 103238 |

رئیس سازمان نطارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهر تهران:

◄ مردم نگران کمبود تاکسی نباشند

تین‌نیوز| رئیس سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهر تهران از این‌که مردم نباید نگران کمبود تاکسی با آغاز سال تحصیلی باشند، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، میثم مظفر، با اشاره به اقدامات سازمان تاکسیرانی شهر تهران در امر ساماندهی سرویس‌های مدارس گفت: شهرداری تهران با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و اداره آموزش پرورش شهر تهران اقدامات گسترده‌ای را در خصوص آموزش و ساماندهی سرویس‌های مدارس انجام داده است.
 
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که سال گذشته 15 هزار راننده سرویس توسط شهرداری و در دانشکده تاکسیرانی دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از طی دوره‌های آموزشی توسط رانندگان، باید صلاحیت راننده از جمله عدم اعتیاد و نداشتن سوءسابقه و تاییدیه سلامت جسمانی و روانی احراز شود و همچنین خودرو از لحاظ سلامت و معاینه فنی حتما باید در حد مناسبی باشد.
 
رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این‌که «امسال صلاحیت 18 هزار راننده متقاضی سرویس مدرسه تایید شده است»، گفت: پس از بازگشایی مدارس داشتن برچسب سرویس مدرسه الزامی است، به گونه‌ای که هر خودرویی که تحت عنوان سرویس مدرسه اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموزان می‌کند باید دارای برچسب باشد زیرا از سوی پلیس مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.
 
وی با تاکید بر این مهم که نیمی از ظرفیت تاکسیرانی در پوشش سرویس مدارس صرف شده است، افزود: البته مسافران نباید نگران کمبود تاکسی در طول سال تحصیلی باشند، 350 نقطه در شهر شناسایی شده که ممکن است با بازگشایی مدارس دچار شلوغی و تجمع مسافران شود که برای این نقاط که بیشتر پایانه‌ها، برخی میادین و تقاطع‌ها هستند نیز چاره‌اندیشی شده است.
 
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تاکسیرانی، مظفر در ادامه، افزود: نیمی دیگر از ظرفیت سرویس مدارس را خودروهای شخصی پوشش داده‌اند که مسئولیت و انعقاد قرارداد با این رانندگان خودروهای شخصی بر عهده مدیریت مدرسه است اما بر اساس آئین نامه، آموزش آنها باید توسط سازمان تاکسیرانی شهر تهران صورت گیرد.
 
وی با اعلام خبر اختصاص 1100 دستگاه تاکسی ون و سواری به سرویس مدارس دانش آموزان معلول و استثنایی شهر تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با اداره آموزش و پرورش شهر تهران و درخواست مدیران مدارس استثنائی امسال 1100 تاکسی در اختیار این مدارس قرار می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود پنج هزار نفر را جابه‌جا کنیم.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.