| کد خبر: 102919 |

آغاز عرشه‌گذاری پل ریلی بین‌المللی «آستارا – آستارا»

تین‌نیوز| فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز عملیات عرشه‌گذاری پل ریلی بین‌المللی «آستارا – آستارا» و اتمام عملیات احداث پل مذکور تا 45 روز آینده خبر داد.


«سیروس شفقی» در جریان بازدید از مراحل احداث پل ریلی بین‌المللی «آستارا -  آستارا» که راه‌آهن دو کشور جمهوری اسلامی ایران را به جمهوری آذربایجان متصل می‌کند، اظهار کرد: عملیات احداث این پروژه با پیشرفت بسیار خوب، در حال انجام است.

وی با بیان این‌که عملیات احداث پل ریلی 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: بر اساس زمان‌بندی از پیش تعیین شده، ظرف 45 روز آینده شاهد اتمام عملیات احداث این پل خواهیم بود.

وی افزود: عملیات ریل‌گذاری 8 کیلومتر خط آهن در خاک جمهوری آذربایجان با سرعت در حال انجام می‌باشد و هم‌اکنون 5 .5 کیلومتر ریل‌گذاری صورت پذیرفته و الباقی هم با همان سرعت در حال اجراست.

شفقی در بخش دیگر سخنان خود از چگونگی روند احداث عملیات ریل‌گذاری 5 .2 کیلومتر خط آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و توضیح داد: کارگاه تجهیز، نقشه‌برداری‌ها به جهت تملک اراضی انجام و اجرای مسیر هم از هفته آینده با توجه به قول پیمانکار پروژه آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در حاشیه اجرای عملیات احداث خط ریلی در خاک جمهوری اسلامی ایران شاهد احداث رو گذرها و پل‌های مربوطه خواهیم بود.
فرماندار آستارا در ادامه از میزان اعتبار پروژه سخن گفت و خاطر نشان کرد: مجموع اعتبار این پروژه حدود 1000 میلیارد ریال است.

وی در پایان تصریح کرد: برآوردی که از اتمام عملیات پروژه در سطح ایران شده است، این طرح تا دو ماه آینده قابل بهره‌برداری می‌باشد.

به گزارش ایسنا، کلنگ احداث پل ریلی آستارا - آستارا، یکم اردیبهشت‌ماه 1395، با حضور وزرا و اعضای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان در نقطه صفر مرزی آستارا به زمین زده شد.

در طرح مذکور یک پل ریلی به طول 80 متر، با سه دهنه به روی رودخانه مرزی آستاراچای، 8 کیلومتر خط ریلی از خط آهن سراسری جمهوری آذربایجان تا نقطه صفر مرزی و پل در دست احداث و 2 کیلومتر خط ریلی از محل مذکور تا محدوده تعیین شده در آستارای جمهوری اسلامی ایران احداث می‌شود.

با تکمیل این خط ریلی ، «آستارا» نخستین شهر در کشور است که به شکل توأمان از سه روش حمل و نقل، زمینی، دریایی و ریلی بهره مند می‌شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • tak _ med @ yahoo. com 0 0

    خرمشهر در سال ١٣١۶ دارای چنین وضعیتی بوده است، بندرامام در سال ١٣٣٠، بندرعباس در سال ١٣٨٠، بازهم بگم؟؟؟!!!