| کد خبر: 102892 |

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ راه‌اندازی چند شرکت لیزینگ هوایی در ایران

تین‌نیوز| وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه اجلاس کاپا با بیان اینکه صنعت هوانوردی بیش از حمل‌ونقل است، این صنعت را  یک سبک زندگی خواند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در جمع سرمایه‌گذاران خارجی حوزه هوایی گفت: ما به اهمیت این صنعت در رشد و توسعه ملی و رشد اقتصادی جهانی کاملا واقف هستیم و اعتقاد  داریم صنعت هوانوردی یک صنعت جهانی است و قواعد جهانی دارد و ما پیوسته به این مقررات و قواعد پایبند هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه  سهم ما از بازار صنعت هوانوردی بسیار بیشتر از آن است که اکنون در آن قرار داریم و هیچ مانعی برای توسعه این صنعت در ایران وجود ندارد؛ ادامه داد: اولین گام مهمی که در صنعت هوانوردی برداشته شد، حرکت به سمت آسمان آزاد بود و این افتخار را داریم که اکنون اعلام کنیم که آسمان ایران در منطقه و برای پروازهای بین‌المللی یکی از امن‌ترین آسمان‌هاست.

آخوندی درباره سیاست‌های صنعت هوانوردی اعلام کرد: ما اعتقاد داریم که باید در یک بازار رقابتی بین‌المللی عمل کنیم و به قواعد و روابط بین‌المللی کاملا آشنا هستیم.

او گفت: میزان رشد مسافر داخلی در 5 ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد کرده است که در همین راستا ظرفیت توسعه هوانوردی در ایران و چگونگی بحث رقابتی آن می تواند به نفع بهره‌برداران نهایی باشد.

آخوندی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات صنعت هوایی کشور آزاد کردن قیمت‌ها بود، عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات گسترده‌ای برای به‌روزرسانی و تجهیز مجدد سیستم ناوبری ایران انجام دادیم و تمام سیستم‌های فرودگاهی در حال نوسازی هستند که تا کنون بیش از 250 میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

او یکی از اقدامات مهم در دست انجام را بازتعریف راه‌های هوایی عنوان کرد و گفت: در همین راستا به دنبال کاهش نقاط ممنوعه در خطوط هوایی هستیم که کاهش میزان مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت. ما اعتقاد داریم شرکت‌های هوانوردی موتورهای محرکه اصلی توسعه این صنعت هستند، بنابراین به نهاد شرکت در صنعت هوانوردی قویا احترام می‌گذاریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: برای اینکه شرکت‌های هواپیمایی همتراز با هم رقابت کنند، مفهوم کفایت سرمایه و مفهوم صلاحیت فنی برای مدیریت و نظارت بنگاه‌های فعال به شدت مورد توجه ما است. از این رو برای تمام شرکت‌های هواپیمایی میزان کفایت سرمایه 100 میلیون دلاری در نظر گرفته شد و مفهوم این مساله این است که این شرکت‌ها می‌توانند همطراز با هم رقابت کنند.

آخوندی با بیان اینکه رقابت و برنامه‌ریزی نهایی و حرفه‌ای‌گری در صنعت هوایی یک اصل است خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی ما به گونه‌ای است که هشتاد درصد جمعیت جهان در فاصله 7 ساعته از ایران هستند و این موضوع یک موقعیت استثنایی است و این امکان را می‌دهد که موقعیت ایران روی نقشه هوایی جهان بازتعریف شود. از این‌رو ما درصدد هستیم تمام نقشه شبکه فرودگاه‌های داخلی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار است فرودگاه امام خمینی به عنوان یک شهر فرودگاهی، بندر خشک، پارک لجستیکی و مرکز توسعه، عمل کند بیان کرد: ما در فرودگاه امام در پی آن هستیم که حمل‌ونقل چند وجهی را ایجاد کنیم و این فرودگاه از طریق ریل و جاده به تمام بنادر کشور وصل شود که از این طریق حمل‌ونقل چندوجهی بین ریل دریا و هوا ایجاد خواهد شد.

او با اشاره به اینکه فرودگاه امام به عنوان یک هاب در سطح منطقه عمل خواهد کرد و نقش مهمی در آینده این منطقه ایفا خواهد کرد، گفت: 80 درصد پروازهای ما تنها در ده فرودگاه صورت می‌گیرد و همه فرودگاه‌های کشور مازاد ظرفیت در حال فعالیت هستند که در همین راستا از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های تبریز، مهرآباد، شیراز، بوشهر، مشهد و بندرعباس دعوت می‌کنم تا در این فرودگاه‌ها که شرایط مناسبی دارند، سرمایه گذاری کنند.

آخوندی در خصوص مذاکرات خرید هواپیما برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور نیز گفت: مذاکرات بسیار موفقی با تمام عرضه‌کنندگان هواپیمای جهان نظیر ایرباس و بوئینگ و سایر کشورها مانند کانادا، برزیل، ژاپن و ... داشته‌ایم و در پی آن هستیم که از این بازار به نفع ملت ایران استفاده کنیم.

آخوندی با بیان اینکه همه مشکلات در پیش‌روی خرید هواپیما برطرف خواهد شد، بیان کرد: بحث ما در نوسازی صنعت هوانوردی فراتر از نوسازی هواپیما است و ما به تمام زنجیره ارزش در صنعت هوانوردی نگاه می کنیم.

 او در ادامه تاکید جدی بر روی بحث اشتغال و نیروی انسانی داشت و تصریح کرد: باور ما بر این است که این صنعت قدرت ایجاد اشتغال بسیار گسترده‌ای را به‌ویژه در بخش تعمیر و نگهداری و خدمات دارد.

آخوندی تاکید کرد: قویا به دنبال ایجاد چند شرکت لیزینگ در ایران هستیم و این ضمانت را از طرف شهر فرودگاهی امام به تمام سرمایه‌گذارانی که لیزینگ می‌کنند این اطمینان را می‌دهیم که تمام محصولات آنها را خریداری کنیم و لازم به ذکر است که لیزینگ تنها مدل سرمایه‌گذاری ما نیست.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani @ yahoo. com 0 0

    با احترام برای مهندس آخوندی باید اذعان نمود تنها سرمایه گذاری نسبی مختلط داخلی و خارجی با دشواری های عدیده در هتل فرودگاه امام انجام پذیرفته است۰ قول سرمایه گذاری توسط دولتهای ۸ و ۹ و۱۰ و ۱۱ کماکان داده می شود و اصرار بر تعمیرات و نگهداری است، آیا منظور تعمیرات هواپیماهای کهنه دهه ۷۰ میلادی است؟ فوکر ۱۰۰ در مهرآباد دچار اضمحلال چرخ دماغه می شود!!! آقای مهندس آخوندی گزارش از آقای پرورش و عابد زاده و مه آبادی گرفته و تصور می فرمایند صنعت هوانوردی در شرائط آرمانی است و بزودی اروپائی ها پول هواپیماهای ایرباس سفارشی را تأمین نموده و همه چیز طبق فرمایشات آقای فخر کاشانی عالی است!!!!! آقای وزیر معاونانت و قائم مقامت متأسفانه بسیار در بیان حقایق خست بخرج می دهند شما تا زمانیکه مشکلات عمده سیاسی و مالی بین المللی کشور حل نشود، هرگز هواپیمای نو دریافت نخواهید نمود و هوانوردی کشور همچنان رو بزوال خواهد رفت۰ جناب وزیر اطرافیان را پر از متخصصین{…} و کاربلد نموده تا حقایق آشکار گردند۰ چند تایشان بر اثر دسیسه دوستان تبعید شدند به خارج و حتی حالشان پرسیده نمی شود۰ اینها می توانند صنعت را نجات دهند، نه اطرافیان بله قربان گوی موجود۰