| کد خبر: 102836 |

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، عنوان کرد:

◄ لزوم ساخت پارکینگ درمحدوده مترو آزادگان

تین‌نیوز| عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خواستار ساخت پارکینگ در محدوده مترو آزادگان و ساماندهی آلاینده‌های زیست‌محیطی در این منطقه شد.

به گزارش تین‌نیوز، محسن پیرهادی ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم و دارای آلودگی‌های زیست محیطی را از مهم‌ترین خواسته‌های شورایاری، هیات‌امناء و اهالی این محلات عنوان و اظهار داشت: محله اسماعیل‌آباد در نوار مرزی شهر تهران قرار گرفته و برخی مشاغل و صنایع مزاحم و دارای آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله کوره‌های آجرپزی، آبکاری و انبارها در بافت مسکونی این محله فعالیت می‌کنند که موجب نارضایتی اهالی شده و اهالی درخواست ساماندهی و رسیدگی به وضعیت این مشاغل را دارند.

رئیس کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی مشکلات محلات منطقه 19 به بررسی خواسته‌های شورایاری، هیئت امنا و اهالی محله اسماعیل‌آباد پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود، افزود: مشاغلی که دارای آلودگی‌های زیست‌محیطی هستند و هم‌چنین انبارهای تجاری، نباید در بافت‌های مسکونی و در جوار واحدهای مسکونی فعالیت کنند چرا که، این مشاغل غیر از مزاحمت برای واحدهای مسکونی، از لحاظ سیستم‌ ایمنی در برابر آتش سوزی نیز خطر بالقوه‌ای به حساب می‌آیند.
 
پیرهادی در ادامه احداث پارکینگ در محدوده مترو آزادگان را از دیگر درخواست‌های شورایاری و هیات‌امناء عنوان کرد و گفت: در محدوده مترو آزادگان به‌دلیل نبود پارکینگ و حجم مسافرینی که از نقاط مختلف محله و منطقه از ایستگاه مترو آزادگان استفاده می‌کنند، افرادی با وسیله‌نقلیه شخصی تا این ایستگاه می‌آیند و به‌دلیل عدم وجود پارکینگ وسیله‌نقلیه خود را ساعت‌ها در مکان‌های نامناسب پارک می‌کنند که مشکلاتی را برای ساکنین این محدوده بوجود آورده است.
 
به گفته وی، در حال حاضر در جنب ایستگاه مترو آزادگان یک گاراژ وجود دارد که طبق پیگیری‌های به‌عمل آمده متعلق به یکی از ارگان‌های دولتی است و در حال حاضر  مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد و اهالی درخواست پیگیری‌های لازم جهت استفاده از این گاراژ به‌عنوان پارکینگ را دارند که البته ما این موضوع را به شهرداری منعکس کردیم تا درصورتی که این واحد جهت بهره‌برداری پارکینگ حائز شرایط و ضوابط شهری باشد، پیگیری لازم توسط شهرداری منطقه صورت بگیرد.
 
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران،نبود تأمین روشنایی معابر را از دیگر گلایه‌های اهالی برشمرد و عنوان داشت: در محله مذکور هنوز در برخی معابر از جمله کوچه شهید نجفی، کوچه شهید رضا نژادفر، تیرهای چراغ برق به صورت چوبی هستند که این مسئله جای تعجب دارد و هم‌چنین جانمایی تیرها نیز در برخی معابر نیازمند ساماندهی و اصلاح است.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران پیرهادی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی مشکلات و خواسته‌های اهالی محله اسماعیل‌آباد از شورایاری و هیئت امنای محله احصا شده و مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت‌های مربوطه و دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط صورت پذیرفته و هم‌چنین کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران پیگیری لازم را به‌منظور رفع مشکلات مطروحه را به‌عمل خواهد آورد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.