| کد خبر: 101554 |

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران اعلام کرد

آورده دو میلیارد دلاری پسابرجام برای تهران

تین‌نیوز| رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه در پسابرجام تاکنون در قالب اقتصاد مقاومتی حدود دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است، گفت: پنجره واحد دستگاه‌های اجرایی ستاد سرمایه‌گذاری استان تهران وظیفه تسهیل سرمایه‌گذاری و رصد پیشرفت آنها را برعهده دارد.

نعمت‌الله ترکی روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد، افزود: 105 پروژه قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی استان نیز به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار می‌شوند. وی تصریح کرد: عناوین این طرح‌ها در تارنمای سازمان برنامه و بودجه استان قرار خواهد گرفت و به مرور از طریق برگزاری مناقصه به مردم واگذار خواهند شد. ترکی به اجرای کامل حدود 4 هزار و 500 پروژه در استان تهران در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 120هزار میلیارد ریال اجرا شده است. وی یادآور شد: در هفته دولت امسال نیز 650 پروژه و طرح عمرانی با اعتباری در حدود 15 هزارو 600 میلیارد ریال در بخش‌های مختلف در سطح استان تهران به بهره‌برداری رسیدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران به پروژه‌های دارای اولویت در اجرا و تخصیص اعتبارات اشاره و اظهار کرد: دو پروژه عمرانی آبرسانی از سد ماملو به حوزه شرق استان و نیز ازسد طالقان و امیرکبیر به حوزه غرب استان تهران از جمله طرح‌های دارای اولویت محسوب می‌شوند. ترکی اظهار کرد: تکمیل رینگ آبی شهر تهران(طرح قمر بنی‌هاشم) به منظور اتصال حوزه‌های آبی غرب و شرق تهران، از دیگر پروژه‌های دارای اولویت استان است. وی ابراز امیدواری کرد که این طرح‌ها تا پایان سال 95 تکمیل و به بهره‌برداری برسند. ترکی گفت: با ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان تهران سالانه می‌توان از بیش از یک‌میلیارد و 200 میلیون متر مکعب از پساب‌های تصفیه شده در صنایع، کشاورزی و آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به اینکه تا پایان دولت تدبیر و امید ماهانه یک تصفیه‌خانه فاضلاب در استان به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: با احداث این تصفیه‌خانه‌ها تا پایان سال 96 بیش از 70 درصد شهرستان‌های استان تهران زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند. وی اظهار کرد: بیش از 85 درصد سرمایه ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان تهران از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی تامین شده است. ترکی با بیان اینکه تاکنون حدود 48 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در این راستا انجام شده است، افزود: قرارداد ساخت پنج تصفیه‌خانه جدید فاضلاب نیز با بخش خصوصی خارجی آماده انعقاد است، وی به رغبت سرمایه‌گذاران داخلی برای مشارکت در طرح‌های آبفا اشاره کرد و گفت: طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به شهرستان‌های جنوب شرق استان و نیز ایجاد بزرگترین کارخانه تولید لوله با قطر سه متر از سوی بخش خصوصی داخلی انجام شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.