| کد خبر: 98855 |

پیشنهاد راه اندازی ایستگاه راه آهن در محدوده تپه های عباس آباد

تین‌نیوز| مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ازپیشنهاد راه اندازی ایستگاه راه آهن در محدوده تپه های عباس آباد خبر داد و گفت: باراه اندازی خطوط سریع السیر نیازمند یک ایستگاه قطار در مرکز تهران هستیم.


محسن پورسید آقایی درباره علت طرح پیشنهاد ایجاد راه آهن در تپه های عباس آباد اظهار کرد: به محض راه اندازی خطوط سریع السیر که در حال حاضر نخستین قرار داد آن برای ساخت خط تهران _ قم _ اصفهان، بسته شده است نیازمند ارتباط مردم با خطوط راه آهن سریع السیرهستیم.

پور سید آقایی افزود: در خطوط سریع السیر ارتباط مردم با ایستگاه راه آهن باید بسیار نزدیک باشد چرا که قرار است خط سریع السیر، مسیر تهران تا اصفهان را در مدت دو ساعت طی کند و این بدان معنا است که زمان دسترسی به ایستگاه راه آهن باید کمتر از ۳۰ دقیقه باشد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: راه اندازی خط سریع السیر ایجاب می کند که یک ایستگاه برای خطوط سریع در مرکز تهران داشته باشیم به طوری که در این راستا منطقه تپه های عباس آباد، در محدوده ترمینال بیهقی و یا محدوده اطراف ایستگاه حقانی پیشنهاد شده است.
به گفته پورسیدآقایی خط برقی سریع السیر تهران از زیرزمین تا نقاط پیشنهادی کشیده می شود تا بدین ترتیب ایستگاه سوار و پیاده شدن مردم برای خطوط سریع در آن نقطه باشد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها مقرر شده تا این خط سریع السیر، مسافران مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) را نیز سرویس دهی کند بنابراین با این نیازها مردم باید این فرصت را داشته باشند که از مرکز شهر، از این خط استفاده کنند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت خط سریع‌السیر در تهران با خطوط مترو تعارض نخواهد داشت، پاسخ داد: در همه شهرهای دنیا این سیستم وجود دارد به طوری که سه لایه خط مترو، خط حومه و خط سریع السیر برقرار است به طوری که پیشنهاد خط سریع السیر نیز زیر زمین است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به واسطه طرح پیشنهاد کشیده شدن خطوط راه آهن تا عباس آباد از طرحی گفت که خود در جریان طرح تفصیلی آن را مطرح کرده بود.

مهدی چمران در این باره گفت: در طرح پیشنهادی به دنبال آن بودیم که به جای وجود یک ایستگاه در جنوب تهران، ایستگاهی در شرق و غرب تهران نیز وجود داشته باشد تا تعداد سفرهای درون شهری برای رسیدن به ایستگاه مرکزی راه آهن در جنوب کم شود.

وی افزود: اما اجرای این طرح ملزم به وجود قطارهایی با تکنولوژی به روز بود و باید خط برقی وجود می داشت و راه آهن می بایست انبار و تعمیرگاه های خود را نیز از جنوب تهران منتقل می کرد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران اجرای طرح ساخت ایستگاه های دیگر راه آهن در تهران در آن زمان به دلیل نبود تجهیزات به روز غیر عملی می آمد.

اما چمران نسبت به پیشنهاد جدید راه آهن برای رسیدن خط راه آهن به مرکز شمال تهران نیز عکس العمل نشان داد و گفت: اینکه قطاری به داخل شهر بیاید شرط و شروط خاص خود را دارد و برای مدیریت شهری زمانی اجرای این پروژه مشکلی ندارد که هر قطاری آورده نشود و به هر نحوی بارگذاری ریل صورت نگیرد بلکه باید این کار درست انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر قطار برقی و با تجهیزات به روز دنیا به درون شهر بیاید دیگر یک سفر طولانی نیاز نیست تا شهروندان خود را به ایستگاه مرکزی راه آهن برسانند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری این امکان را با راه اندازی خط مترو برای فرودگاه مهرآباد دنبال کرد و طرح خط مترو برای فرودگاه امام خمینی نیز در دستور کار است بنابراین مدیریت شهری به دنبال کاهش زمان سفرها است اما نه هر قطار و ریلی و نه در هر نقطه ای از شهر.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    جناب ذهبیون باسلام وتحیات درخصوص مطلب منتشر شده سوالی ازمحضرجنابعالی وکارشناسان واقعی وخبره عرصه حمل ونقل دارم! آیا بنظرشما انتقال حتی بخشی از ایستگاه راه اهن تهران به منطقه پرتردد وشلوغ میدان آرژانتین و خیابان آفریقا با عقل سلیم مطابقت دارد؟؟؟؟!!! اگر پاسخ منفی است پس لطفا " نسبت به عدم درج این قبیل نظرات دور از عقلانیت و… خودداری لازم مبذول فرمائید.

  • علیرضا 0 0

    این طرح گرچه به عمر این دولت و دولت های آینده قد نده و تقریبا یه طرح فضایی باشه باتوجه به وضعیت ریلی کشور اما سوال اینجاست که به اندازه کافی در اون محدوده ترافیک و تراکم جمعیت وجود داره و زدن ایستگاه قطار در اون منطقه خودش به مشکلات شهر اضافه می کنه

  • Irani @ yahoo. com 0 0

    پیشنهاد خوبی است

  • edalat, mirnasr @ gmail. com 0 0

    با سلام و عرض ادب؛ بر خلاف نظر عزیزان هم شدنی است و هم باید بشود. معنی ندارد تهران اصفهان ۲ ساعته باشد از شهرک غرب تا ایستگاه راه آهن هم دو ساعته. اگر قطار پرسرعت می خواهیم باید در مرکز شهر باشد. شهرداری تهران به شکل منسجم در طول سالهای گذشته تلاش نموده تا پایانه ها و ایستگاه راه آهن را از تهران خارج کند. این تصمیم حداقل سازگاری را با مدلهای توسعه شهری در کشورهای پیشرفته دارد و علی رغم ارایه موضوع در جلسات متعدد دلیل بر اصرار این نگاه مشخص نیست. در شهرهای با جمعیت یک سوم تهران و تراکم جمعیت مشابه و بیشتر، در آمریکای شمالی(که برخلاف اروپا، غالب توسعه ریل پایه نیست) ایستگاه های راه آهن و قطارهای حومه ای در مرکز شهر است تا جایگزین ترافیک شود. استدلال اینکه به علت ترافیک نمی شود جز به دامن زدن ترافیک کمک دیگری نخواهد کرد. من این نکته را هم لازم به ذکر می دانم که الزامی هم وجود ندارد که قطارها برقی باشند، قطارهای دیزلی می توانند در به شکل همسطح یا به شکل ELEVATED به مرکز شهر تردد نمایند. نمونه آن در بسیاری از شهرهای با کیفیت زندگی عالی نیز وجود دارد. مفروضات غلط، نظیر انتقال راه آهن و پایانه ها به حاشیه شهرها عامل ترافیک و دور شدن مردم از حمل و نقل همگانی است.