| کد خبر: 77734 |

اختصاصی تین نیوز

◄ اعتراض برخی کارکنان یک شرکت هواپیمایی: انتقال یا اخراج؟

تین نیوز | جمعی از کارکنان دیپ کلین شرکت هواپیمایی ماهان بعد از انتقال به شرکت سامان معتقدند انتظارات آنها نادیده گرفته شده است. این افراد با ارسال نامه ای به تین نیوز اعلام کرده اند علیرغم میل باطنی شان به شرکت دیگری منتقل شده اند و در پیگیری مشکلات این کارکنان هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.
 
به گزارش تین نیوز، کارکنان دیپ کلین سابق خط پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که به شرکت سامان منتقل شده اند، طی نامه ای به حمید عرب نژاد، مدیرعامل شرکت ماهان، تقاضای بازگشت به این شرکت را دارند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده اند.
 
یکی از این کارکنان در گفتگو با تین نیوز می گوید: بنده بالغ بر سه سال بود که در شرکت هواپیمایی ماهان مشغول به کار بودم که با تعدادی از نیروهای تازه کار به شرکت سامان منتقل شدم. در ابتدا به ما گفته شده حقوق و مزایا شما هیچ تغییری نخواهد کرد اما چند روز گذشته با کارمندان منتقل شده تماس گرفته شد که برای تسویه حساب بیایند که این موضوع نشان دهنده اخراج از آن شرکت است.
 
وی می گوید: اگر زمانی که ما به این شرکت انتقال پیدا کردیم قرار شده بود که تمام حقوق و مزایا طبق ماهان محسوب شود این درحالی است که در ابتدای ورود کارت جدیدی برای ما صادر شد و ما طبق این شرکت، حقوق دریافت خواهیم کرد که حقوق اینجا حدود 500 تا 600 هزار تومان کمتر از ماهان خواهد بود.
 
به گفته وی، من چند سال است در شرکت هواپیمایی ماهان منتظر دریافت وام هستم اما از زمانی که به این شرکت منتقل شده ام دیگر نمی توانم وامی دریافت کنم و این به معنی ان است که ما از صفر شروع کرده ایم و سابقه کاری نداریم.
 
این کارمند معترض می گوید ما زمانی که در شرکت ماهان استخدام شدیم گفتند اگر می خواهید در کار خود پیشرفت کنید باید تحصیل کنید و مدرک بگیرید و ما به امید آینده بهتر شروع به تحصیل کردیم اما جز مایوسی چیزی نصیب ما نشد و به راحتی ما را بیرون کردند.
 
او با اعتراض به این موضوع می پرسد: شما بگویید به چه علتی باید ما را اخراج کنند و به جای دیگری انتقال دهند؟! اگر بنا بر اولویت باشد افراد تحصیل کرده و باسابقه باید در اولویت باشند.
 
همچنین یکی دیگر از کارکنان معترض طی تماس تلفنی در حالی که از وضعیت فعلی خود بسیار ناامید بود به خبرنگار تین نیوز گفت: در بخشی که ما کار می کردیم حدود 31 نفر بودیم که ازآن تعداد، 11 نفر را نگه داشتند و با تعدادی نیروی تازه کار را به شرکت دیگری انتقال دادند و کسانی که در ماهان ماندند همه پارتی داشتند.
 
وی به خبرنگار تین نیوز گفت: ما چند بار به مدیرعامل ماهان نامه زدیم که متاسفانه پیگیری مان ثمربخش نبود و به ما می گویند: «بروید خدا را شکر کنید که اخراج نشدید؟!»

با توجه به اینکه نیروهای انسانی هر سازمان، سرمایه های اصلی آن محسوب می شوند و رضایت آنها در خدمات رسانی به مشتریان بسیار تاثیرگذار است، تین نیوز با انعکاس نظرات و مشکلات این افراد، منتظر پاسخ مسئولان شرکت سامان و شرکت هواپیمایی ماهان در این زمینه است. اکنون که فضای کشور در دوران پسابرجام قرار گرفته و درهای امیدها به روی صنعت هوانوردی گشوده شده، انتظار می رود نیروی انسانی شاغل در این صنعت، آن هم از سوی ایرلاین های شناخته شده داخلی که مسافران زیادی از خدمات آنها بهره مند می شوند، ساماندهی بهتری داشته باشند.

اوایل سال جاری نیز تعدادی از مهمانداران ماهان در گفتگو با تین نیوز با ارایه اعتراض و گلایه های خود، نسبت به عدم توجه به حقوق و مزایای شان، خواستار بهبود وضعیت موجود شده بودند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید نجف 0 0

    تبعیض در پرداختها در همه جای این صنعت موجود می زند

    • 0 1

      هه

  • M. p 0 0

    سلام، از سویی که شرکت هواپیمایی ماهان یک شرکت برند است، و آینده ای خیلی خوب پیش رو دارد، از این شرکت بعید است که باپرسنل خود این رفتار را کند، همه شرکت های هواپیمایی به خصوص هواپیمایی ماهان روز به روز در حال پیشرفت است، ومیتوانست به جای اینکه نفرات شرکت خود را به شرکت دیگری بفرستد در بخش های دیگر استفاده کند، ونیروی کار آمد خود را در قسمت های دیگر گذارد تا اینکه نیروی نا بلد از بیرون استخدام کند، و آنهایی که در این شرکت با هزاران مشکلات مالی، اقتصادی، مستعجری، متعهلی و مساعلی از این قبیل در این شرکت به ادامه تحصیل هوانوردی پرداخته امد حق شان خیلی فراتر از این است که به شرکت دیگری منتقل شوند که از نظر پیشرفت، حقوق و مزایاانقدر به ضررشان باشد، و همین امر قطعا باعثمشکلات عمیقی در زندگیشان میشود، و بهتر است که عوامل ومدیران این شرکت در تصمیم خود اندکی تفکر …

  • کارمند ماهان 0 0

    سلام، با عرض خسته نباشید به مدیران، کارمندان و تمامیه پرسنل ماهان، با تمام تلاش ها و زحمات مدیران ماهان در این شرکت، این تصمیمی که در مورد انتقال یک واحد به یک شرکت دیگر گرفته شده،، در آن بحثی نیست، اما اینکه پرسنل آن بخش را هم به شرکت دیگری واگذار کنند که از نظر روحی و روانی، مالی و اقتصادی و از حقوق و مزایای انها کاسته شود، این از این چنین شرکتی که حرف اول را در کشور میزند بعید است، و پرسنلی که استخدام این شرکت شدند با هزاران امید و ارزو کار خود را در این شرکت اغاز کردند، و امید وارم مدیران محترم این شرکت، علل خصوص اقای حمید عرب نژاد در خصوص این نفرات چاره ای بیاندیشد وحداقل در قسمت های دیگر از انها بکار گیرد

  • محسن 0 0

    سلام وقت بخیر خبرگزاری محترم تین نیوز ما پرسنل دیپ کلین یا به اصطلاح شما تازه وارد که به همراه نیروهای قدیمی که به شرکت سامان منتقل شده ایم هم دردها ومشکلاتی داریم که از قلم افتاده است. ۱ _ مانیروهای جدید الاستخدام مدت ۵ ماه از ساعت ۸ صبح تا ۷شب و ۷شب تا ۸صبح با حقوق ماهیانه ۷۵۰ هزارتومن تا ۸۰۰ هزار تومن در شرکت ماهان کار کردیم و هیچگونه اضافه کاری بابت ساعات شیفت و یا اضافه کار دریافت نکردیم. ۲ _ هرکدام از ما حدودا نفری یک میلیون تومان برای هزینه های پزشکی و… بدو استخدام هزینه کردیم که بعد از گذشت ۵ ماه ما را به شرکت سامان منتقل کردند. ۳ _ پس از تسویه متوجه شدیم که یک ریال بابت عیدی و پاداش و سنوات برای این ۵ ماه ما در نظر گرفته نشده است. ۴ - هرکدام از ما قبل از استخدام درشرکت ماهان به راحتی توانایی استخدام در شرکت سامان را داشتیم و به امید فعالیت در بهترین ایرلاین از بهترین موقعیتهای استخدامی که برایمان پیش آمد گذشتیم(مثل استخدام در بیمارستان. بانک. شرکتهای تولیدی وابسته به دولت و…) که شرکت ماهان بدون کوچکترین دلیلی ما را به قولی اخراج یا منتقل کرد به شرکت سامان ۵ _ برای پیگیری موضوع به هریک از مدیران ماهان محترم شرکت ماهان که مراجعه کردین در کمال ناباوری حتی اجازه ورود ما به اتاقش را نداد. ۶ _ هیچ کس به ما که ضعیفترین سطح جامعه هستیم توجه ای نکرد و مانند تکه ای زباله از ما دوری کرد چون کارگر بودیم ۷ _ اوضاع در شرکت سامان برای ما بدتر شده است چون هر رروز در محل کاریم و هرروز باتهدیدهای زیادی از قبیل اخراج وتوهین های زیادی روبرو هستیم که عرصه زندگی را برماتنگ کرده است ۸ - پرسنل سامان همگی حقوق خود را دریافت کرده اند و حقوق ما را بایکماه کار هنوز پرداخت نکرده اند. ۹در شرکت ماهان سه ماه بعنوان دوره آزمایشی مشغول به کار بودیم و در شرکت سامان هم باز سه ماه بعنوان آزمایشی مشغول بکار هستیم که تاکنون حقوقی به ما پرداخت نکرده اند. مشکلات فروانی که با بی تدبیری شرکت ماهان برای ما به وجود امده است کمتر از مشکلات دوستان قدیمی نیست خواهش می کنم این مشکلات را هم در گزارش خود لحاظ فرموده و اضافه کنید

  • پرسنل هواپیمایی ماهان 0 0

    سلام خدمت همه همکاران محترم بنده یکی از پرسنل ماهان هستم و با همچین تصمیم غیر عادلانه به شدت مخالفم و از لحاظ انسانی و عقلانی واقعا کار درستی نیست که یک شرکت ایرلاین مثل شرکت هواپیمایی ماهان که دارای بالغ بر ۳۰۰۰ نفر پرسنل میباشد، این تصمیم ناعادلانه ای را بگیرند که این تعداد پرسنلی که با هزاران امید و آرزو به این شرکت که یکی از برترین ایرلاین های خاورمیانه محسوب میشود پیوستن را از شرکت هواپیمایی به شرکت خدمات هوایی انتقال بدهند. مطمئنا این تصمیم جناب آقای مهندس عرب نژاد بر این بوده که کارها چه از قبیل دیپ کلین و یا کلین هواپیماهای این شرکت از قبل بهتر شود ولی متاسفانه از قبل که بهتر نشده بلکه نسبت به قبل قابل مقایسه نیست چون یک ماه پیش تمام هواپیماهای خط پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) با وضعیت اسف باری روبرو هستن(از لحلظ کلین) واقعا مدیریت و مسولین این شرکت این وضعیت را نمیبینند؟ بنظر ایشان با انتقال این تعداد پرسنل روند کار بهبود یافته؟ امیدوارم که مدیران و مسولین این شرکت بزرگ هواپیمایی حداقل واقع بینانه به این موضوع نگاه کنن و تعابیری برای بهبود وضعیت پرسنلی که انتقال یافتن و وضعیت کلین هواپیماهای خود بیاندیشند. باتشکر

  • امیرحسین 0 0

    سلام خسته نباشید من هم یکی از کارکنان دیپ کلین ماهان هستم. تو این ایرلاین هیچ توجه ای به منابع انسانی نمیشه. ماهان به اصطلاح تنها ایرلاین محبوب وستاره دار کشور بدون هیچ احترامی ما رو اخراج کردن. بارها پیش مدیران این شرکت رفتیم تنها کسی که فقط و فقط به حرفهای ما گوش کرد خانم معطری مدیر حقوقی شرکت بود ولی ایشون هم عنوان کردند از اختیار بنده خارج است. پیش آقای عادل زاده مدیریت منابع انسانی رفتیم سه روز پشت هم ایشان حتی حاضر به دیدار ما نشد. برایم جالب است چرا هیچ کس به داد ما نمی رسد و مانند آقای احمدی مدیر دفتر آقای حسین زاده در پاسخ این نامه فقط تهدید می کنند. چون ما کارگریم هر کس که دلش می خواهد می تواند ما را تهدید کتد؟ یا بالاجبار به کاری مشغول کند. آی مسئولین شرکت ماهان خدایی هست و روزقیامتی وعده دیدار ما به قیامت

  • محسن 0 0

    سلام وقت به خیر چرا هیچ کس از شرکت ماهان پاسخگوی این گزارش نیست؟ چرا مدیر مستقیم پرسنل انتقالی(بهتر بگم اخراجی) جوابگو نیست؟ یعنی ما قشر کارگر انسان نیستیم؟ که کسی جوابمون رو بده؟

  • م. پ 0 0

    سلام. اقای حمید نجف شما درست میفرمایید!تبعیض در پرداخت ها در همه جای صنعت هست، اما این دور از انصافه که پرسنلی که چند سال در این شرکت کار کردن، زحمت کشیدن، و با تمام مشکلات مالی و اقتصادی که وجود داره به ادامه تحصیل هوانوردی پرداختن، به امید روزی که پیشرفت کنند…نه پسرفت…در مورد نیروهای تازه استخدام شده ام اگه این شرکت قرار بر این داشت که چنین طرحی رو پیاده کنه دیگه چه نیازی بود که این بنده خداهایی که به امید ماهان و مزایای ماهان مخارجی را متقبل شدند رو استخدام کنه…در کل این شرکت حداقل کاری که میتونستید انجام بده این بود که از نیروهای با تجربش و قدیمیش حمایت کنه، نه…

  • ماهان.. یا سامان 0 0

    سلام اقای عرب نژاد. با کمال سپاس و احترام فراوان… اقای عرب نژاد ما از تمام تلاش ها و زحمات شما در این شرکت متشکریم.. شما انسان تحصیل کرده، با سواد و با تجربه ای هستید، شما این تصمیمی که گرفتین حتما از روی برنامه ای دقیق برای پیشرفت شرکت و…بوده است، اما با انجام این کار، و دادن بخش کلین به سامان آیا به اهداف خود رسیده اید، ایا نفرات زمانی که در ماهان بودند با دل و جون کار میکردن یا الان که در شرکت سامانند، ایا کیفیت کار الان بهتر شده یا بدتر.. تصمیمی که شما گرفتین اقای عرب نژاد اگر مورد رضایت شماست، و اگر در این مدت کار کلین به نحوه أحسن انجام شده، و مورد رضایت تمام مسعولین و جناب عالی می باشد و کار دیپ کلین از قبل بهتر شده باشد، قطعا جناب عالی بهترین تصمیم را گرفته اید، اما اگر غیر از این است…اقای عرب نژاد جوانانی که استخدام شرکت ماهان شدند، اول به لطف خدا بعد به خاطر مزایا و پیشرفت در کار و به امید روزی که پله های ترقی را طی کنند با دل و جون شروع به کار کردن، و با رهنمود های مسعولین به ادامه تحصیل پرداختند، و بعضی با مشکلات زیادی در این شرکت شروع به کار کردند.. اقای عرب نژاد ما خیلی سعی کردیم که با شما صحبت کنیم امااااا…قشر ضعیف…نداشتن آشنا(پارتی) …اما با همه این اوصاف، مدیر عامل محترم.. عاجزانه خواهشمندیم در تصمیم خود تجدید نظر بفرمایید. با تشکر

  • امیرحسین 0 0

    سلام جناب آقای عرب نژاد گرچه میدونم هیچ وقت این گلایه ها خونده نمیشهو اگر هم بشه بهش ترتیب اثری داده نمیشه. اما آقای عرب نژاد یا مسئولین شرکت ماهان ما ۲۱ نفر کارگر انسان نبودیم که پاسخی به ما بدهید؟ آقایون شما چرا هرتصمیمی بگیریدبایدهمگی اطاعت کنند؟ چرا جناب عرب نژاد ماوقتی پشت درب اتاق شمامیامدیم راننده سابق شما بعنوان نماینده شمابرای حل مشکلات ما ورود میکرد و همکاران فنی و یا عملیات با هماهنگی موفق به ملاقاتشما می شدند اما شما و یا معاونین از پذیرش ماامتناع می کردید. و همکنون از انتشار این گزارشات اظهار نارضایتی فرموده وشرکتسامان همتهدیدبه اخراجما می کند. اگرشما ۱۰ دقیقه از وقت خود را به ما می دادید هیچ کسدعوای خانه را به بیرون از خانه نمی برد. ما الاندو ماه است تحت فشار روحی کار کرده ایم ولی فشار کاریمان از ماهانسبکتر شده است. خود شخص شمابخوبی از عدم موفقیت این طرح مطلع هستید ولی غرورمدیرانه شمااجازه بازگشت به قبل از اجرای انتقال پرسنل به سامان را به شما نمی دهد.

    • قاسم 0 0

      سلام دل خجسته ای داری. مهندس عرب نژاد نه هیچ مدیری وقتی اشتباهی میکنه از تصمیم خودش برنمیگرده شما اینجا اینا رو مینویسید که مثلا دلش بسوزه؟ نه بابا اون اصلا از این موضوعات خبردار نمیشه. حتی پشت درب اتاقش تجمع هم می کردید هیچ وقت بهش نگفتن شما اونجایید چون اون یک مدیره و من اومثال تو کارگریم کارگر میدونی تو این صنعت کارگر یعنی هیچ؟

    • میلاد 0 0

      سلام اگه میخواستن بهتون جواب میدادن. فکر میکنی اینجا پیام بنویسی میان میخونن جوابتون رو میدن. قطعاقبل از انتشار همین خبر. خبرگزاری باهاشون تماس گرفته وجواب ندادن و جوابی هم نخواهند داد. جناب عرنژاد اگه مدیر خوبی شده با مستبد بودن ویک کلام بودنشه که بهترین مدیر شده پس منتظر دلسوزیش نباشید.

  • پرسنل سابق ماهان 0 0

    حالاکه مهندس عرب نژاد این تصمیم رو گرفتن و کاریش نمیشه کرد ولی حداقل انتظاری که از مدیر عامل محترم داریم اینه که راجع به حقوق و مزایا تجدید نظر فرماین و ما دوباره از صفر شروع نکنیم…

  • مهماندار ماهان 0 0

    ماهان دیگه شورشو در آورده. هیچکس راضی نیست. وقتشه هواپیمایی کشوری وارد عمل بشه