اختصاصی تین نیوز
◄ اعتراض برخی کارکنان یک شرکت هواپیمایی: انتقال یا اخراج؟
تین نیوز | جمعی از کارکنان دیپ کلین شرکت هواپیمایی ماهان بعد از انتقال به شرکت سامان معتقدند انتظارات آنها نادیده گرفته شده است. این افراد با ارسال نامه ای به تین نیوز اعلام کرده اند علیرغم میل باطنی شان به شرکت دیگری منتقل شده اند و در پیگیری مشکلات این کارکنان هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.
به گزارش تین نیوز، کارکنان دیپ کلین سابق خط پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که به شرکت سامان منتقل شده اند، طی نامه ای به حمید عرب نژاد، مدیرعامل شرکت ماهان، تقاضای بازگشت به این شرکت را دارند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده اند.
یکی از این کارکنان در گفتگو با تین نیوز می گوید: بنده بالغ بر سه سال بود که در شرکت هواپیمایی ماهان مشغول به کار بودم که با تعدادی از نیروهای تازه کار به شرکت سامان منتقل شدم. در ابتدا به ما گفته شده حقوق و مزایا شما هیچ تغییری نخواهد کرد اما چند روز گذشته با کارمندان منتقل شده تماس گرفته شد که برای تسویه حساب بیایند که این موضوع نشان دهنده اخراج از آن شرکت است.
وی می گوید: اگر زمانی که ما به این شرکت انتقال پیدا کردیم قرار شده بود که تمام حقوق و مزایا طبق ماهان محسوب شود این درحالی است که در ابتدای ورود کارت جدیدی برای ما صادر شد و ما طبق این شرکت، حقوق دریافت خواهیم کرد که حقوق اینجا حدود 500 تا 600 هزار تومان کمتر از ماهان خواهد بود.
به گفته وی، من چند سال است در شرکت هواپیمایی ماهان منتظر دریافت وام هستم اما از زمانی که به این شرکت منتقل شده ام دیگر نمی توانم وامی دریافت کنم و این به معنی ان است که ما از صفر شروع کرده ایم و سابقه کاری نداریم.
این کارمند معترض می گوید ما زمانی که در شرکت ماهان استخدام شدیم گفتند اگر می خواهید در کار خود پیشرفت کنید باید تحصیل کنید و مدرک بگیرید و ما به امید آینده بهتر شروع به تحصیل کردیم اما جز مایوسی چیزی نصیب ما نشد و به راحتی ما را بیرون کردند.
او با اعتراض به این موضوع می پرسد: شما بگویید به چه علتی باید ما را اخراج کنند و به جای دیگری انتقال دهند؟! اگر بنا بر اولویت باشد افراد تحصیل کرده و باسابقه باید در اولویت باشند.
همچنین یکی دیگر از کارکنان معترض طی تماس تلفنی در حالی که از وضعیت فعلی خود بسیار ناامید بود به خبرنگار تین نیوز گفت: در بخشی که ما کار می کردیم حدود 31 نفر بودیم که ازآن تعداد، 11 نفر را نگه داشتند و با تعدادی نیروی تازه کار را به شرکت دیگری انتقال دادند و کسانی که در ماهان ماندند همه پارتی داشتند.
وی به خبرنگار تین نیوز گفت: ما چند بار به مدیرعامل ماهان نامه زدیم که متاسفانه پیگیری مان ثمربخش نبود و به ما می گویند: «بروید خدا را شکر کنید که اخراج نشدید؟!»
با توجه به اینکه نیروهای انسانی هر سازمان، سرمایه های اصلی آن محسوب می شوند و رضایت آنها در خدمات رسانی به مشتریان بسیار تاثیرگذار است، تین نیوز با انعکاس نظرات و مشکلات این افراد، منتظر پاسخ مسئولان شرکت سامان و شرکت هواپیمایی ماهان در این زمینه است. اکنون که فضای کشور در دوران پسابرجام قرار گرفته و درهای امیدها به روی صنعت هوانوردی گشوده شده، انتظار می رود نیروی انسانی شاغل در این صنعت، آن هم از سوی ایرلاین های شناخته شده داخلی که مسافران زیادی از خدمات آنها بهره مند می شوند، ساماندهی بهتری داشته باشند.
اوایل سال جاری نیز تعدادی از مهمانداران ماهان در گفتگو با تین نیوز با ارایه اعتراض و گلایه های خود، نسبت به عدم توجه به حقوق و مزایای شان، خواستار بهبود وضعیت موجود شده بودند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.