نظرها و خبرها◄تعامل ضعیف راه آهن و شهرداری در زیرزمینی کردن راه آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران
تین نیوز | در ماده 70 قانون بودجه دولت الزام شده که 20 درصد قیمت گازوئیل به صورت عوارض اخذ و صرف توسعه راهآهن و نگهداری از راههای کشور شود اما برخی فعالان حمل و نقل جاده ای معتقدند این اقدام موجب تضعیف بخش حمل و نقل جاده ای خواهد شد.
1- ادامه پروژه عبور زیرزمینی قطار از مناطق ۱۷ و ۱۸تهران
تین نیوز |شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...معاون فنی و زیربنایی راهآهن درباره پروژه زیر زمین رفتن خطوط ریلی در مناطق 17 و 18 تهران میگوید: قطارهای حومهای در محورهای تهران-کرج-هشتگرد در راستای توسعه خدماترسانی و پوشش این خدمترسانی در شهرهایی نظیر شهر قدس در دست اجرا است.
سعید محمدزاده گفت: هماکنون پروژه افزایش خطوط سوم و چهارم ریلی بین تهران و کرج در حال انجام است و در اجرای این پروژه که شامل روسازی خط سوم و چهارم داخل تونل مناطق 17 و 18 تهران و تعریض زیرگذرهای محدوده تونل تا پل خلیجفارس است، همه زیرگذرهای موجود حفظ شده و برخی نیز همانند زیرگذر «قربت» تعریض و زیرگذرهایی نظیر «سینا» به آن اضافه شده است.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن افزود: با اجرای این پروژه که در حریم راهآهن در حال انجام است ضمن ایجاد گذرهای مناسب سواری و عابر پیاده، اقداماتی برای کاهش عارضههای ناشی از عبور راهآهن نظیر ارتعاش و صوت در مناطق مسکونی با احداث دیوارهای صوتی و پیشبینیهای کاهش ارتعاش، انجام خواهد شد...
مطلب کامل
نظر | تعامل ضعیف راه آهن و شهرداری در اجرای پروژه زیرزمینی کردن راه آهن در منطقه 17 و 18 تهران
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۱۰ در مورد این مطلب:
هر چند معتقدم در زمان مطالعات توجیهی این طرح چندان خوب عمل نشده است، ولی مشکل اصلی در اجرا و مدیریت طرح، مربوط به تعامل ضعیف یا بهتر بگوئیم کارشکنی عیان بین راه آهن و شهرداری بود. طرحی که می توانست بسیار کارآمدتر باشد، چنان درگیر این دشمنی ها شد که نمی توانست تبدیل به یک طرح سیاسی نشود.
نمایش و بزرگنمایی در دولت قبل و مخالفت غیر کارشناسی در این دولت، تنها باعث هدر رفتن سرمایه گذاری شده است.
از مدیران فعلی عاجزانه می خواهم به این موضوع فکر کنند که چگونه قرار است مسئولین دیگر شهرها با رغبت تن به ورود راه آهن به بافت شهری دهند و خود را به شعار TOD مسئولین فعلی بسپارند وقتی همین مدیران فعلی راه آهن علاقه ای به اجرای پروژه زیرزمینی کردن راه آهن در منطقه 17 و 18 تهران ندارند.
مگر نه اینکه مشت نمونه خروار است؟ مگر نه اینکه بالاخره باید فرهنگ حضور ایستگاه در قلب شهر را ایجاد کرد؟ پس چرا این همه مخالفت با این طرح؟
2- قیمت گازوئیل؟!
تین نیوز | چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن گفت: در ماده ۷۰ قانون بودجه سال ۹۴ دولت ملزم شده ۲۰درصد قیمت گازوئیل به صورت عوارض اخذ و صرف توسعه راهآهن و نگهداری از راههای کشور شود.
از محل این ۲۰درصد، ۱۲۸۰میلیارد تومان برای ۲ بخش در ردیف بودجهای پیشبینی شده که ۶۴۰میلیارد تومان آن به بخش ریلی و ۶۴۰میلیارد تومان دیگر به نگهداری جادهها بهصورت سالانه اختصاص مییابد. وزارت راه و شهرسازی همه تلاش خود را انجام داده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را وادار کرد این قانون اجرایی شود اما قانون یادشده باید از سوی وزارت نفت اجرا شود که هنوز عملیاتی نشده است. در همین راستا مکاتباتی با رئیسجمهور و معاون اول او انجام و در آخرین مذاکرات با معاون اول رییسجمهور، مقرر شد در یک ماه آینده، قیمت گازوئیل دوباره بررسی و امکان افزایش آن
ارزیابی شود...
مطلب کامل
نظر | ارزانی گازوئیل در ایران و سلب قدرت رقابت حمل و نقل ریلی جاده ای
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۰۶در مورد این مطلب:
قیمت بسیار نازل "گازوئیل" در ایران، نه تنها مشکل قاچاق آن به کشورهای همسایه را پدید آورده است، به نحوی که همین سود گزاف حاصل از قاچاق گازوئیل باعث می شود که بسیاری از کامیون داران با دستکاری در ساختار سیستم سوخت رسانی کامیونهایشان ( جهت انبار کردن بیشتر سوخت و انتقالش به مرزها) باعث اختلال در سیستم ایمنی کامیون ها شده و سوانح بسیاری را در جاده ها رقم بزنند.
ارزانی گازوئیل در ایران، از سوی دیگر، قدرت رقابت حمل و نقل ریلی را بالاخص در "حمل"بار " با کامیون های جاده ای، سلب کرده است، چون هزینه های نگهداری و تعمیرات خطوط و دیزل ها و زیر ساخت های سیستم ریلی، با جاده ای، قابل مقایسه نیست و بهمین دلیل با قیمت ارزان فعلی گازوئیل، رقابت برای حمل بار، در کشور معمولا به نفع سیستم ریلی تمام نمی شود_ با افزایش معقول قیمت این سوخت ارزشمند (حداقل تا نزدیکی قیمت گازوئیل در کشورهای همجوار ایران) راه آهن می تواند در عرصه رقابت در حمل و نقل بار، حرف اول را در کشور بزند.
3- پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمت گازوئیل به دولت/ پیشبینی ۱۲۸۰میلیارد تومان درآمد
تین نیوز | سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...مدیرعامل راهآهن با اشاره به کمکاری وزارت نفت در اختصاص ۲۰درصد درآمد حاصل از فروش گازوئیل به توسعه ریلی، گفت: به تازگی به دولت پیشنهاد دادهایم، نرخ گازوئیل ۲۰درصد افزایش یابد و از محل آن، اعتبار توسعه ریلی و نگهداری جادهها تأمین شود.
محسن پورسید آقایی با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت نفتگاز (گازوئیل) بیان کرد: در ماده 70 قانون بودجه دولت الزام شده که 20 درصد قیمت گازوئیل به صورت عوارض اخذ و صرف توسعه راهآهن و نگهداری از راههای کشور شود.
وی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی همه تلاش خود را انجام داده و نمایندگان مجلس را بر آن داشته است تا این قانون اجرایی شود اما قانون مذکور باید توسط وزارت نفت اجرا شود که هنوز عملیاتی نشده است.
مطلب کامل
نظر | جور عدم توانمندی بخش ریلی را جاده نباید بکشد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۰۶در مورد این مطلب:
قیمت کامیون ها نصف شده این آخرین میخ را هم بکوبید تا از حمل و نقل منعطف و کارآمد جاده ای هیچ اثری نماند این که حمل و نقل ریلی توانمند نیست جورش را جاده باید بکشد؟ دست و پای جاده را ببندیم یا بهتر بگویم قطع کنیم به امید پا دار شدن ریل؟ شدنی نیست فقط این بچه لوس و بی خاصیت، بی خاصیت تر می شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.