| کد خبر: 70655 |

نظرها و خبرها◄ برقی کردن راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون قابل اجراست؟

تین نیوز | اواخر مهرماه بود که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پس از دیدار با «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه از پروژه برقی کردن خط آهن گرمسار – اینچه‌برون با همکاری روسیه خبر داد اما در همان مقطع برخی کارشناسان حمل و نقل، اجرایی شدن این پرورژه را بدون به دلیل عدم جذابیت سرمایه گذاری دولتی غیر قابل اجرا دانستند.

1- برقی کردن راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون با همکاری روسیه

تین نیوز | پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴
 خلاصه مطلب: ...وزیر راه و شهرسازی از پروژه برقی کردن خط آهن گرمسار – اینچه‌برون با همکاری روسیه خبر داد.

عباس آخوندی در جریان دیدار با «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه با اشاره به اینکه روسیه علاوه بر روابط حمل و نقل، اظهار علاقه‌مندی کرده که در حوزه سرمایه‌گذاری هم وارد شود، گفت: به همین دلیل ما ۱۲۱ پروژه‌ای که در هفته‌های گذشته به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری معرفی کردیم را به آنها پیشنهاد دادیم.
وی افزود: همچنین روسیه تمایل دارد تا خط اعتباری را در اختیار ایران قرار دهد تا در پروژه‌ها مورد استفاده قرار گیرد؛ به همین جهت پروژه‌ برقی کردن گرمسار – اینچه‌برون با اعتبار ۱.۲ میلیارد دلار مطرح شده است...
مطلب کامل

نظر | برقی کردن راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون قابل اجراست؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۰۳ در مورد این مطلب:
اگر برآورد مزبور صحیح باشد باید گفت این پروژه به علت كمبود منابع مالی دولتی و عدم جذابیت سرمایه گذاری غیردولتی قابل اجرا نخواهد بود.

2- بررسی مشکلات جذب سرمایه‌گذار در راه آهن در اتاق فکر ریلی
تین نیوز | چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...هفدهمین جلسه اتاق فکر ریلی، دهم دی ماه با حضور مدیران صنعت ریلی کشور درساختمان راه آهن با محوریت بررسی مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه آهن برگزار شد. در این جلسه، محسن پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن، مهرداد تقی زاده، رییس اتاق فکر ریلی، جمعی از کارشناسان، مدیران و فعالان شرکت های خصوصی حمل و نقل ریلی حضور داشتند.
در این نشست، پورسیدآقایی با اشاره به راه اندازی راه آهن اینچه برون گرگان گفت باور ما این است که از طریق این خط سالانه سه میلیون تن بار ترانزیت شود که حدود یک میلیون این رقم توسط جاده در همان مناطق شمالی مانند مازنداران و خراسان شمالی توریع می شود.
مدیر عامل راه آهن در خصوص تغییر بوژی ابراز داشت: دراین خصوص  قرار است که متولی اصلی آن ترکمنستان باشد ولی اگربدانیم مقرون به صرفه است ما هم در این زمینه وارد خواهیم شد.
مهرداد تقی زاده، رئیس اتاق فکر حمل و نقل ریلی هم دراین خصوص ابراز داشت: در ساخت ایستگاه و خط مهم این است که کلیه امور به صورت یک پکیج دیده شود و کارها به صورت موازی پیش بروند تا دچار مشکل نشویم...
مطلب کامل

نظر |مشکلات خصوصی سازی و جلب مشارکت و سرمایه گذاری در بخش ریلی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۰۴ در مورد این مطلب:
مشکلات فعلی خصوصی سازی و جلب مشارکت و سرمایه گذاری و ناهماهنگی عوامل و مدیران میانی ذیربط (به ویژه بخش ریلی) فراتر از سایر بخش های عمرانی و جاری کشور (مانند بخش نفت و پتروشیمی، صنایع و معادن، ارتباطات، بخش نیروگاهی یا زیربخش آزادراه ها) و موجب ناکارآمدی خصوصی سازی و جلب سرمایه این بخش به نسبت برخی سازمان های مشابهی است.
شرکت راه آهن در دولت های هفتم و هشتم با راهنمایی و فشار مستقیم مدیران ارشد ذیربط در تدوین و اجرای قوانین و زمینه های خصوصی سازی فعال و موفق تر بوده ولی در دولتهای نهم و دهم آنگونه شد که می­ دانید و در این دولت،هم اینک نیز تلاش زیادی صورت می گیرد لکن برداشت و رفتار کارفرمایی راه آهن و جایگاه سیاستگذاری و حاکمیتی متصوره و ناهماهنگی همین مراجع ذیربط و تحولات و موانع بیرونی، مانع کارآمدی و پیشرفت این امور است.
تجارب 2 ساله اخیر، نمایانگر ضرورت توجه و فشار مؤکد مدیران ارشد ذیربط برای پیشبرد این امور طبق ملاحظات سرمایه گذاران و نهادهای ذیربط فعال این بخش و هماهنگی این عوامل برای تناسب اهداف و برنامه های راه آهن با نیازها و انتظارات متقابل سرمایه گذاران فراری می باشد و گرنه با این روند 2 ساله و مدیران ذیربط همان می رود که تاکنون بر این صنعت رفته است.
لذا اینک بیش از گذشته مسئولیت جدی و راهبردی در این امر داریم و باید برای هماهنگی و هم افزایی این عوامل به جد بکوشیم، شاید اقدامی یا خبری در راه شود.

3- جزییات جلسه اتاق فکر ریلی درباره تعیین تکلیف قطارهای حومه ای
تین نیوز | یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه یکپارچه سازی از مهمترین مزیت های ادغام دو وزارتخانه راه و شهر سازی بوده است، گفت: بحث بسیار مهمی که همیشه در جلسات بر روی آن صحبت شده است تعامل صنعت حمل و نقل و شهرسازی است. این بحت از ابتدایی که این دو وزارتخانه با هم ادغام شدند وجود داشته است و دارد...
مطلب کامل

نظر | قطارهای حومه ای سود ده هستند؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۷-۳۰در مورد این مطلب:
متاسفانه این اقدام به دلیل عدم سوددهی و بازگشت سرمایه و عدم نیاز در حال حاضر مغایر با اصول مقاومت اقتصادی است.

نظر | سیستم های بهره برداری و سیر و حرکت قطار های حومه ای باید مشابه مترو باشد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۰۴در مورد این مطلب:
اگر متولی مترو شهرداری می باشد قطعا قطارهای حومه ای را باید به شهرداریها واگذار نمود چرا که سیستم های بهره برداری و سیر و حرکت قطار های حومه ای باید مشابه مترو باشد درصورتی که سیر و حرکت در راه آهن هنوز سنتی بوده و از بلاک بندی در مسیر استفاده نمی کنند لذا اگر متولی قطارهای حومه ای شرکت راه آهن باشد از ظرفیت واقعی مسیر نمی تواند استفاده نمایند کما اینکه در حال حاضر نتوانسته از ظرفیت واقعی به طور مثال تهران مشهد استفاده نماید لذا بهره‌وری چندانی نخواهد داشت و صرفا هر ساعت یا دو ساعت یک بار قطار مسافری آن هم از نوع فرسوده و قدیمی اعزام خواهد نمود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.