| کد خبر: 69477 |

بازخوانی◄ همه وعده‌های‎ عابدزاده / آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از ابتدای سال ۹۵

تین نیوز | علی عابدزاده که در جلسه  25 مرداد ماه هیات دولت به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشور تعیین شد از آن تاریخ تا کنون سه وعده داده که مهمترین آن آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از ابتدای سال 95 بوده است.

1- تغییر فرایند بلیت چارتر
تین نیوز | شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ به نقل از خبرگزاری ایلنا
 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار سیاه بلیت عتبات عالیات را جمع می‌کنیم.
علی عابدزاده، ‌ رییس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: قطعا بدون تایید سازمان هواپیمایی هیچ پرواز فوق‌العاده‌ای انجام نمی‌شود و قیمت بلیت تمام پرواز‌ها را کنترل خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: قطعا فرآیند پروازهای چارتری را عوض خواهیم کرد و از این پس کنترل بیشتری را در فروش بلیت اعمال می‌کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در پروازهای خارجی نرخ مصوب وجود ندارد و قیمت‌ها آزاد است، اظهار کرد: باید کاری کنیم که بلیت‌ها راحت‌تر به دست مردم برسد و نه در بازار سیاه و چند برابر قیمت.
عابدازده با بیان اینکه امسال برای فروش بلیت پروازهای عتبات بازار سیاهی وجود نخواهد داشت، ‌ گفت: ‌ شرکت‌های هواپیمایی باید مبادرت به کنترل بیشتر و دقیق‌تر فروش بلیت هواپیما کنند و نباید بلیت‌ها توسط دست دلالان به فروش برسد.
رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه چار‌تر را نمی‌توان ممنوع کرد، گفت: چار‌تر فرآیندی است که در دنیا وجود دارد و محدود کردن چار‌تر درست نیست اما فرآیند آن نیاز به تغییر دارد.

2- آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از ابتدای سال ۹۵
تین نیوز | شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴به نقل از خبرگزاری فارس
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شبکه مناسب توزیع بلیت برای آزادسازی نرخ‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی فراهم شده است، از آزادسازی نرخ‌های بلیت هواپیما تا پایان برنامه پنجم خبر داد.
علی عابدزاده ‌با اشاره به قانون برنامه پنجم مبنی بر الزام آزادسازی نرخ‌ها در سال سوم برنامه پنجم و به دنبال آن افزایش کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی توضیح داد: آزادسازی نرخ‌های خدمات حمل و نقل هوایی یکی از مؤلفه‌های توسعه این صنعت است؛ مجلس در این باره مطالعات دقیقی انجام داد و این موضوع در برنامه پنجم گنجانده شد.
وی ادامه داد: در این قانون بر متنوع‌سازی نرخ‌ها در سال اول برنامه و آزادسازی در سال سوم برنامه پنجم تأکید شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: یکی از زیرساخت‌های توسعه صنعت، آزادسازی نرخ‌ها است که متأسفانه در طول 3 سال اول برنامه اقدامات مؤثری در این باره انجام نشد، اما در 2 سال اخیر دولت به متنوع‌سازی اقدام کرد و تا پایان برنامه پنجم‌ (اسفند 94) آزادسازی اجرایی می‌شود.

3- رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی داخلی
تین نیوز | شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ به نقل از خبرگزاری تسنیم
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی داخلی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک قیمت‌ها آزاد می‌شود، البته این بدان معنا نیست که نرخ‌ها رایکالی افزایش یابد و سازمان هواپیمایی اجازه نمی‌دهد در این بخش اعمال انحصار روی دهد.
علی عابدزاده اظهار کرد: پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، ایرلاین‌ها مجبورند برای آن‌که در فضای رقابتی موفق باشند کیفیت خدمات‌دهی را افزایش دهند.
وی با بیان این‌که رقابت، مباحث مربوط به ارتقای کیفیت را به‌همراه دارد، افزود: بحث رتبه‌بندی ایرلاین‌ها در قالب طرح آزادسازی قیمت‌ها در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدوکیلی 0 0

    آزاد سازی یا رقابتی سازی سالهاست که چارتر ها در کسب و کار هوایی کشور فعالیت دارند. فروش اینترنتی چارترها همزمان با فروش اولین بلیطهای الکترونیکی ایرلاینها آغاز شد. قیمت گذاری مطابق با شرایط تقاضا تغییر می کرد و کیفیت هواپیما نیز در آن موثر بود. هر چه سازمان دقت کند نمی تواند بهتر از مسافرین کیفیتها را ارزیابی نماید. مسافرین کیفیت و قیمت را ارزیابی می کنند و بهترین گزینه را از دید خودشان انتخاب می نمایند. کسب و کار حمل و نقل هوایی کشور هم اکنون شرایط خاصی دارد. تقاضای سفر ما بشدت بیشتر از ظرفیت عرضه است. ما هم با کمبود هواپیما و هم با کمبود بهره وری در مدیریت عملیات مواجه هستیم. هواپیمای بیشتر لزوما مسئله ما را حل نمی کند. خطر آزاد سازی در این شرایط فشار بر مردم و استفاده کنندگان از خدمات هوایی است. پیشنهاد بنده این است که سازمان قیمت گذاری را با نهادی متشکل از ذینفعان این کسب و کار یعنی خودش، فرودگاه ها، بازرگانی، گردشگری، ایرلاینها، آژانسها و … انجام دهد. این روش م یتواند ملاحظات کاملتری را در نحوه قیمت گذاری ببیند. علاوه بر اینکه باید دست شرکتهای هوایی باز باشد تا قیمت را با تقاضا و دیگر شرایط بازار تطبیق دهند. شناورسازی دو سال قبل درباره قیمت بلیط در شرایطی انجام شد که افزایش قیمت بلیط چند سال کمتر از تورم بود لذا تاثیر چندانی در شناور سازی واقعی نداشت. ضمن اینکه وقتی عرضه از تقاضا کمتر است شناورسازی به سمت مقادیر بالای دامنه قیمت حرکت می کند. باتشکر