| کد خبر: 66599 |

بازخوانی◄ چهار وعده تشکری هاشمی / خروج تدریجی ۶۴۰۰ دستگاه تاکسی پیکان فرسوده در نیمه دوم سال

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سه ماه گذشته ( 25 تیر تا 22 مهر 94) چهار وعده داده که مهمترین آن خروج تدریجی 6400 دستگاه تاكسی پیكان فرسوده در نیمه دوم سال است. فهرست آخرین وعده‌های سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه آمده است.

1 - توسعه خطوط اتوبوسرانی در مناطق حاشیه­‌ای و تقویت ناوگان اتوبوسرانی در جنوب تهران
تین نیوز | دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام دو رویکرد مدیریت شهری در حوزه اتوبوسرانی پایتخت در جهت ارتقای کیفی و کمّی حمل و نقل اتوبوسی گفت: بر اساس تدابیر شهردار محترم تهران، توسعه و تقویت خدمات رسانی اتوبوسرانی در شهر تهران و حومه آن را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده ­ایم.   
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: بنا بر تدبیر ایشان، نسبت به ایجاد و تقویت خطوط اتوبوسرانی در مناطق حاشیه­ ای جنوبی، غربی و شمال شرقی تهران از جمله مناطق 4، 18، 19، 20 و 21 و نیز برخی شهرک های پیرامون شهر تهران اقدام خواهیم کرد.
وی با اعلام این که در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ورود اتوبوس های جدید به ناوگان با محدودیت های بسیاری رو به رو هستیم، تأکید کرد: با وجود تمام محدودیت ها، به موجب دستور شهردار محترم تهران، نسبت به نوسازی اتوبوس های خطوط اتوبوسرانی در پهنه های شمال شرقی، جنوب شرقی و جنوبی تهران از جمله مناطق 4 و 15 و مناطق جنوب شهر، اقدام خواهد شد.

2- خروج تدریجی 6400 دستگاه تاكسی پیكان آلاینده و فرسوده تهران در نیمه دوم سال
تین نیوز | دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه 6400 دستگاه تاكسی پیكان آلاینده و فرسوده تهران در نیمه دوم سال به تدریج از ناوگان تاكسیرانی خارج خواهند شد، اظهار كرد: قرار نیست به جای این خودروها، خودروهای آلاینده كه از استانداردهای لازم برخوردار نیستند جایگزین شوند، بلكه خودروهای استاندارد و پاك مطابق با استانداردهای روز دنیا جایگزین آن­ها می‌شوند.
سید جعفر تشكری هاشمی با بیان این كه به این منظور نخستین گروه از خودروهای پاك در قالب تاكسی‌های هیبریدی وارد ناوگان تاكسیرانی تهران می‌شوند، تصریح كرد: در حال حاضر این خودروها به عنوان نسل جدید خودروهای روز جهان تنها در ناوگان تاكسیرانی چند شهر پیشرفته دنیا به كار گرفته شده‌اند.
وی با تأكید بر این كه سیاست مدیریت شهری ارتقای كیفی ناوگان تاكسیرانی به جای گسترش كمّی تاكسی‌هاست، اضافه كرد: به موازات بهبود كیفیت ناوگان تاكسیرانی، برای 80 هزار راننده‌ای كه در این ناوگان مشغول به كار می باشند نیز دوره‌های بازآموزی اصول و مبانی رانندگی حرفه­ای پیش‌بینی شده است.
 

3- ارایه تسهیلات سه گانه به موتور سیکلت‌های برقی
تین نیوز | چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ به نقل از مهر
 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی تجربه موفقی در دنیاست، گفت: این موتورها اکنون در پنج قاره جهان استفاده می‌شود، اما متاسفانه در ایران ما از موتورهای بنزینی کاربراتوری استفاده می‌کنیم که آلودگی بسیاری تولید می‌کند.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد کشور شده است،افزود: اولین موتورها وارد شده و مجوزهای لازم را از سازمان‌هایی نظیر محیط‌زیست دریافت کرده‌اند و پلاک شده‌اند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سه نوع تسهیلاتی که شهرداری برای کاربران این موتورها در نظر گرفته است، گفت: در وهله اول یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان کمک بلاعوض یا وام کم بهره است که به متقاضیان داده می‌شود.
تشکری هاشمی اضافه کرد: برق رایگان در نقاط اصلی شهر تعبیه می‌شود که شامل شارژ سریع و شارژ معمولی است.
وی با اشاره به تسهیلات سوم، گفت: در محدوده مرکزی بازار، فضای پارک اختصاصی را در نظر گرفته‌ایم؛ ضمن اینکه محدودیت‌های موتورهای بنزینی در آینده بیشتر خواهدشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: متاسفانه موتورسیکلت‌های کاربراتوری حتی نمی‌توانند استانداردهای یورو ۱ را کسب کنند، لذا باید هر چه سریعتر جایگزین شده و از رده خارج شوند.
تشکری هاشمی با اشاره به بهای موتورسیکلت‌های برقی گفت: این موتورها بر اساس قدرت موتور و امکانات آن، از قیمت ۲.۵ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۱۰ میلیون و بیشتر می‌رسد؛ ضمن اینکه تاکنون حدود ۵۰۰۰ تقاضا برای خرید این موتورها ثبت شده است.

4- اجرای طرح کاهش (كنترل آلودگی هوای شهر) به جای طرح زوج و فرد در نیمه دوم امسال

تین نیوز |  چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ازآغاز اجرای طرح کاهش (كنترل آلودگی هوای شهر) به جای طرح زوج و فرد در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، ملاك و معیار ورود خودروها به محدوده طرح زوج و فرد، میزان آلایندگی آن‌هاست.
سید جعفر تشكری هاشمی افزود: برای ورود به محدوده طرح كاهش، تفاوتی بین وسایل نقلیه عمومی با وسایل نقلیه شخصی قائل نخواهیم شد و اتوبوس‌ها و تاكسی‌هایی كه آلایندگی آن‌ها از سقف تعیین شده فراتر برود، اجازه ورود به این محدوده را نخواهند داشت.
وی با اشاره به این كه از ابتدای سال گذشته تا كنون و در مدت 17 ماه، تعداد 580 دستگاه اتوبوس آلاینده و فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی تهران كنار گذاشته شده و به این ترتیب روزانه بیش از یک دستگاه و هر هفته 8 دستگاه اتوبوس از چرخه خدمات رسانی به شهروندان خارج می شوند، اظهار كرد: تاكسی های فرسوده و آلاینده در محدوده طرح کاهش اجازه تردد نخواهند داشت و تنها مكان‌های نگهداری از این تاكسی‌ها از جمله تاكسی‌های پیكان، كلكسیون‌های شخصی یا موزه‌های خودرو خواهد بود.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.