| کد خبر: 65957 |

بازخوانی◄ سه وعده‌ ای که قالیباف داد / راه‌اندازی قطار سبک شهری(LRT) در تهران

تین نیوز | شهردار تهران در سه ماه گذشته ( 18 تیر تا 16 مهر ماه) سه وعده داده است. مرور وعده های سه ماه گذشته محمدباقر قالیباف نشان می دهد راه‌اندازی قطار سبك شهری (LRT) در تهران تا پایان سال 95 مهمترین وعده قالیباف در این مدت بوده است.

1- راه‌اندازی قطار سبك شهری (LRT) در تهران تا پایان سال 95
تین نیوز | شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴به نقل از همشهری
شهردار تهران پس از بازدید از خطوط LRT بوداپست اظهار داشت: حمل‌ونقل عمومی پاك یكی از دغدغه‌های اصلی ما در شهر تهران است كه بخشی از آن با توسعه مترو حل می‌شود. البته ما مناطقی را داریم كه اگر در این مناطق از تراموا و سیستم ریلی سبك استفاده كنیم، طبق مطالعات انجام‌شده و تجربه‌های جهانی هم به جهت كمك به حفظ محیط‌زیست و ایمنی و هم تسهیل در تردد مناسب‌تر است.
محمدباقر قالیباف تهران تأكید كرد: اجرای LRT در تهران را به‌صورت لایحه‌ای به شورای شهر ارائه خواهیم داد. درصورت موافقت اعضای شورا و تخصیص بودجه لازم آن در بودجه سال 95، پیش‌بینی می‌كنم نخستین خط LRT در تهران در پایان سال 95افتتاح خواهد شد.

2- گسترش پیاده راه‌ها در مناطق مرکزی پایتخت
به گفته محمدباقر قالیباف، در مناطق مركزی تهران همچون منطقه 11و 12كه جزو تهران قدیم هستند و روزانه بیش از 1.5 میلیون مسافر در آن تردد می‌كنند برنامه‌ای تدوین شده است تا برای بازگرداندن هویت این مناطق و تبدیل آن به منطقه توریستی پیاده‌راه‌ها گسترش یابند. ‌

3-  اجرای طرح LEZ از ابتدای آبان در تهران
تین نیوز | سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴به نقل از تین نیوز
شهردار تهران با بیان اینکه در کنار اقدامات سلبی از اقدامات ایجابی نیز استفاده کرد، به اجرای طرح LEZ از ابتدای آبان ماه اشاره و خاطر نشان کرد: از این تاریخ بسیاری از خوردوهایی که خارج از استاندارد هستند حق ورود به منطقه طرح ترافیک را نداشته و نخواهند داشت. این طرح ادامه مصوباتی است که از گذشته وجود داشته و اخیرا مجددا نیز مورد توجه قرار گرفته است.
محمدباقر قالیباف افزود: شهرداری تهران با همکاری مردم و بخش خصوصی در صدد است توسعه حمل و نقل عمومی را ماه به ماه و سال به سال در دستور کار باجدیت بیشتر از گذشته ادامه داده تا از این رهگذر آلودگی هوا در شهر تهران کاهش یابد.
شهردار تهران در ادامه افزود: در همه کشورهای حتی برخوردار، تنها بخشی که دولت به آن سوبسید اختصاص می‌دهد حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی است و در شهرداری تهران براساس توجه ویژه به توسعه حمل و نقل عمومی بیش از 60 درصد از درآمد صرف توسعه و نوسازی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی می‌شود. مردم هستند و می‌بینند و قضاوت می‌کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.