◄ مذاکره برای خرید هواپیماهای ۱۰۰ نفره با برزیل٬ فرانسه و کانادا / امکان احداثتأسیسات لجستیکی در ۳ بندر ایران برای لهستان
بخش جاده ای
1- تلاش وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد علائم واحد آزادراهی در قاره آسیا
وزیر راه و شهرسازی بر تلاش این وزارتخانه برای ایجاد علائم واحد آزادراهی در کل قاره آسیا و افزایش سطح آزادراههای کشور خبر داد و گفت: آمار احداث استراحتگاههای بینراهی در سال گذشته قابل توجه بود.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز به دنبال این است تا بتواند در کل آسیا علائم واحدی را در آزادراهها داشته باشد تا افراد گردشگر داخلی و بینالمللی بتوانند ضمن بازدید از ایران با علائم واحد امکان دسترسی آسان و سریع به نقاط مختلف داشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر فعالیتهای گسترده وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته برای ایجاد استراحتگاههای بینراهی افزود: در زمینه استراحتگاههای بینراهی در سال گذشته توسعه خوبی را شاهد بودیم و امیدواریم این توسعه در سال جاری و سالهای آتی ادامه پیدا کند.
آخوندی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال افزایش سطح آزادراهها به میزان موردنیاز است که در تحقق آن تصدیگری بخش خصوصی در اولویت قرار دارد.
وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر مدیریت استراحتگاهها و مجتمعهای خدمات رفاهی بینراهی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و تصدیگری برعهده دولت نیست.
معاون ساخت و توسعه راهها با اشاره به اینکه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور هزینه می شود، گفت: به نسبت ترافیک موجود، رشد جاده سازی در کشور باید ۵ برابر شود.
خیراله خادمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده شامل آزادراهی، بزرگراهی، جاده های اصلی، جاده های فرعی و جادههای روستایی در کشور داریم، گفت: عمده این راهها راه روستایی با ۱۲۰ هزار کیلومتر طول است.
معاون ساخت و توسعه راهها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه ۲ هزار کیلومتر آزادراه داریم که شبکه اصلی کریدوری کشور است، افزود: اگر بخواهیم شبکه جادهای موجود را به بزرگراه تبدیل کنیم حدود ۱۷ هزار کیلومتر جاده موجود باید به بزرگراه تبدیل شود بنابراین برای عملیات اجرایی این پروژهها برنامه ریزی شده است.
خادمی با تاکید بر اینکه ۸ هزار کیلومتر در اولویت قرار دارد و عملیات اجرایی در حال انجام است، اظهار داشت: مطالعات مابقی ۹ هزار کیولمتر در حال انجام است و ما برای عملیات اجرایی ۸ هزار کیلومتر بزرگراه ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی ادامه داد: سالانه تقریبا ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش آزادراهی تزریق میشود، گفت: در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان برای شبکه آزادراه و بزرگراه هزینه می شود. همچنین سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه به بهره برداری میرسد.
عضو هيات مديره شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل افزود: این رقم به نسب توسعه ترافیکی کشور بسیار کم است و حداقل باید رشد جاده سازی را ۵ برابر کنیم تا نیازهای فعلی ترافیکی کشور تامین شود.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که دولت به تعهداتش عمل کند اتوبان شهید همت تیرماه سال آینده به محور چالوس متصل میشود.
عزیز اکبریان ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه امتداد اتوبان شهید همت به کرج اظهار کرد: پروژه امتداد اتوبان شهید همت باید دو سال پیش به اتمام می رسید.
وی ادامه داد: برای حل معارضین نظامی پروژه امتداد اتوبان شهید همت به کرج با وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح وارد مذاکره شدیم و پس از طی یک پروسه طولانی این مشکل مرتفع شد.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از مشکلات سر راه این پروژه وجود منطقه کلاک و خانه هایی بود که عمدتا سند نداشت و وزارت راه و شهرسازی نیز برای خریدن خانه های مردم با مشکل مواجه بود.
اکبریان افزود: در صورت تامین بودجه مورد نظر این پروژه تا پایان سال مالی جاری که تیرماه سال آینده می شود، اتوبان شهید همت به تونل بیلقان و محور چالوس متصل می شود.
بخش ریلی
1- تعریف ۵۵ هزار میلیارد تومان پروژه ریلی برای توسعه شبکه ریلی
محسن پورسیدآقایی با یادآوری اینکه ۳۰۶۹ کیلومتر از خطوط ریلی کشور باید دو خطه شوند ادامه داد: خطوط تهران - مشهد، تهران - قم و بافق - بندرعباس در حال حاضر دو خطه هستند و ما باید بسیاری از مسیرهای دیگر را که در برنامه داریم دو خطه کنیم تا ظرفیت بیشتری را در حمل بار و مسافر به بخش ریلی منتقل شود.
مدیرعامل راه آهن با تاکید بر این که در حال حاضر ۵۵ هزار میلیارد تومان پروژه ریلی برای توسعه شبکه ریلی و استفاده بیشتر از شبکه موجود تعریف شده است، گفت: هفت محور اقتصادی کردن فعالیت ریلی برای بخش خصوصی٬ بهرهبرداری کامل از پتانسیلهای موجود راهآهن٬ تغییر چهره راهآهن٬ ایمنسازی بیشتر راهآهن٬ توسعه خطوط جدید٬ ایجاد منابع پایدار برای توسعه ریلی و رفع موانع مالی برای توسعه بخش ریلی در نظر گرفته شده است.
2- استقبال بخش خصوصی از مشوق های سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی
معاون ناوگان شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان صنعت ریلی استقبال خوبی از مشوق ارائه شده از سوی شرکت راه آهن داشته اند، گفت: اقدامات صورت گرفته از سمت شرکت راه آهن تاثیر مثبتی بر حضور بخش خصوصی در صنعت ریلی داشته و موجب توسعه مطلوب منابع ناوگان ریلی شده است.
بابک احمدی با اشاره به اینکه اقدامات شرکت راه آهن در جهت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در قالب بسته های حمایتی مجزا و براساس منابع مختلف تدوین شده است، گفت:برای حضور بخش خصوصی و آوردن سرمایه غیردولتی نیاز به تشویق این بخش وجود دارد.
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل صنایع ریلی مشکلات بانکی هستند، بیان داشت: عدم تناسب نرخ بازگشت داخلی سرمایهگذاری ریلی در مقایسه با سایر بخش های سرمایهگذاری، عدم سرمایهگذاری جدی دولت در توسعه ناوگان با فرض حضور بخش غیردولتی، عدم جذب مورد انتظار سرمایههای بخش غیردولتی برای بازپرداخت خرید ناوگان موجود راهآهن و وجود تنوع در نوع و محیط های کسب و کار ناوگان راهآهن از جمله عوامل بازدارنده توسعه مطلوب ناوگان ریلی هستند.
3- تغییر ساعات حرکت قطار حومهای تهران-پرند
ساعات حرکت قطارهای سریعالسیر ریلباس مسیر تهران-پرند از تاریخ ۱۱ مهرماه تغییر میکند و تا ۲۴ اسفندماه ساعات حرکت ۵ رام قطار حومهای به همین شکل خواهد بود.
این ریلباسها دارای صندلیهای اختصاصی یک نفره٬ سیستم تهویه مناسب٬ سرویس بهداشتی داخل قطار و مجهز به محل ساک و اثاثیه است.
تمامی قطارهای حومهای که مقصد آنها ایستگاه راهآهن تهران است به خط سوم مترو نیز دسترسی دارند و مسافران میتوانند از شبکه ریلی درونشهری نیز استفاده کنند.
4- همکاری کمیسیون بودجه برای تحقق اهداف افق ۱۴۰۴ شرکت راهآهن در صنعت حملونقل ریلی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است توجه به حمل و نقل ریلی می تواند ۲ هزار و ۷۶۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی کرده و با استفاده بیشتر مردم از این نوع حمل و نقل، می توان شاهد کاهش آلایندگی و کاهش میزان تصادفات بود.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت: برای تحقق اهداف ۱۴۰۴ باید به شیوه ای عمل شود که بخش خصوصی ۵۱ درصد سهم بگیرد و شرکت راه آهن ۴۹ درصد که برای این اتفاق نیاز به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که برای مثال باید تعداد لوکوموتیو باری به ۶۱۸ و واگن باری به ۲۸ هزار و ۵۰۰ برسد.
بخش هوایی
1- برنامه ریزی برای 250 میلیون دلار تجهیزات ناوبری، کمکناوبری و راداری
رحمت اله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه نوسازی تجهیزات و پذیرش ترافیک هوایی در دوران پساتحریم از هدفگذاریها ما در این عرصه است، گفت: در حوزههای نشست و برخاست هواپیما در رادارهای سطحی برنامههای مشخصی درنظر گرفتهایم.
وی با بیان اینکه برنامه داریم 250 میلیون دلار تجهیزات ناوبری،کمکناوبری و راداری خریداری کنیم، تصریح کرد: بخشی از قراردادها در این حوزه منعقد شده است، برخی هم در مرحله مشخصات فنی قرار دارد تا به مناقصه بگذاریم.
2- میانگین تأخیرات طولانی پروازها به بیش از یک ساعت رسید
مدیرعامل فرودگاه مهرآباد از میانگین تأخیرات طولانی پروازها خبر داد و گفت: میزان تأخیرات طولانی 10 ساعته به بیش از یک ساعت رسیده است.
علی رستمی با اشاره به اینکه میزان تأخیرات هواپیماها به دلیل سن بالای ناوگان هواپیمایی کشور است گفت: این موضوع باعث شده تأخیرات در برخی از ایرلاینها بیشتر شود.
3- مذاکره برای خرید هواپیماهای ۱۰۰ نفره با برزیل٬ فرانسه و کانادا
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره انتشار خبر خرید سوپر جتهای سوخو ۱۰۰ در یکی از رسانههای روسیه گفت: باید قبل از خرید هر نوع هواپیما، استاندارد پرواز و انطباق هواپیما با فرودگاههای کشور و سایر پارامترها مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین هیچ هواپیمایی بدون مجوز و ارزیابی سازمان هواپیمایی وارد کشور نمیشود.
علی عابدزاده با بیان اینکه نوع هواپیما پیش از خرید توسط شرکتهای هواپیمایی باید به تایید سازمان هواپیمایی کشوری برسد، اظهار کرد: تمام هواپیماهای دنیا به گونهای طراحی و ساخته میشوند که قابل بهرهبرداری باشند اما لزوما همه هواپیماها با توجه به محدودیتهای فرودگاهی قابلیت عملیاتی شدن در هر کشور را ندارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تمام هواپیماها استاندارد تولید را از کشور سازنده و مجامع بینالمللی دریافت میکنند اما شرکتهای هواپیمایی که مسئولیت خرید و بهرهبرداری از هواپیما را دارند با توجه به محدودیتهای بازرگانی، عملیاتی، فنی و مقاصد پروازی خود نسبت به خرید هواپیمای بلندبرد، میانبرد و کوتاهبرد اقدام میکنند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه قرارداد خرید هواپیما باید بین ایرلاین به عنوان بهرهبردار و شرکت سازنده بسته شود به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: تنها شرکتهای هواپیمایی مسئول خرید یا اجاره هواپیما هستند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ورود هواپیماهای ۱۰۰ نفره نیز در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: در این راستا با کشورهای برزیل٬ فرانسه و کانادا مذاکراتی صورت گرفته است. البته هر کشوری پیشنهاد بهتری در حوزه فروش هواپیما به ایران داشته باشد با آنها وارد مذاکره خواهیم شد و بر اساس شرایط و ضوابط در خصوص تقویت ناوگان گام بر میداریم.
4- دلایل تاخیر در راه اندازی مترو فرودگاه مهرآباد
مدیرعامل مترو تهران در خصوص دلایل تاخیر راه اندازی مترو فرودگاه مهرآباد، گفت: اعتبارات 400 میلیارد تومانی این پروژه توسط شهرداری تامین شده و تا پایان سال این پروژه در تهران به بهره برداری خواهد رسید.
هابیل درویشی افزود: مترو تهران با طراحی ویژه خود نیاز به صرف وقت بیشتری نسبت به دیگر خطوط داشته و به همین دلیل بهره برداری از آن با کمی تاخیر صورت می گیرد. طول این خط 2 کیلومتر بوده و دارای 4 ایستگاه است که مسافران میتوانند در سالن فرودگاه از آن پیاده شوند.
وی با بیان اینکه قطارهای این خط از مترو تهران به صورت اختصاصی و کاملا ویژه طراحی و ساخته شده است، افزود: واگنهای مترو فرودگاه مهرآبادبه صورت صد درصد تولید داخلی و در واگنسازی تهران در حال ساخت است. مبلمان آن با قطارهای موجود در خطوط مترو به دلیل کاربری خاص، متفاوت خواهد بود.
درویشی با اشاره به اینکه سازههای ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد صد درصد به پایان رسیده است، از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی کل پروژه خبر داد و گفت: این پروژه تقریبا به پایان کار خود رسیده و همکاران ما در حال رو سازی و نصب تجهیزات در این مسیر 2 کیلومتری هستند.
مدیرعامل مترو تهران در ادامه تصریح کرد: تمامی تجهیزات مهم قطار از جمله ریل سوم، واگنها و... از قبل تهیه شده است و امیدوار می رود این پروژه مهم تا اواخر سال جاری به بهرهبرداری برسد.
درویشی با بیان اینکه خط 4 مترو در شرق تهران (ترمینال شرق) به سمت آزادی، ارم سبز و خط کرج به مترو فرودگاه مهرآباد متصل میشود، گفت: اولین ایستگاه بعد از آزادی یعنی ایستگاه بیمه بهصورت مستقل به فرودگاه مهرآباد متصل خواهد شد.
وی با تاکید بر ادامه ساخت این پروژه تا فرودگاه امام خمینی در فاز توسعه، افزود: این مسیر به طول 52 کیلومتر در دست بررسی است که در صورت تامین اعتبار قطعا ساخته و وارد مدار بهره برداری می شود.
مدیر عامل مترو تهران، با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود 83 درصد است ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه 300 میلیارد تومان است که در صورت تامین در شش ماه کاری این طرح نیز به بهرهبرداری میرسد.
1- امکان احداث تأسیسات لجستیکی در ۳ بندر ایران برای لهستان
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با پیه خوچینسکی معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان افزود: ۶ ماه است که بیش از ۱۶ لاینر بینالمللی به طور مستقیم در بندرعباس٬ بندر چابهار و بندر امام (ره) پهلوگیری میکنند و عملا تحریم در حوزه دریایی برداشته شده است.
وی از تمایل برای فعال کردن و توسعه کریدور شرقی-غربی و شمالی-جنوبی گفت و ادامه داد: چنانچه نیاز باشد این آمادگی وجود دارد برای رقابتی شدن فضا٬ تعرفههایی به امضا برسانیم؛ امروز زمان آن رسیده که حملونقل ترکیبی در منطقه ایجاد شود.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید یادآور شد: در مقطع کنونی این آمادگی وجود دارد که امکان احداث تأسیسات لجستیکی در سه بندرعباس٬ بندر چابهار و بندر امام (ره) در اختیار لهستان قرار گیرد. چنانچه در این زمینه پیشنهادی از طرف بخش خصوصی یا دولت لهستان دریافت کنیم با نگاه مثبت بررسی خواهیم کرد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گزارشی به سازمان بورس و اوراق بهادار صورتهای مالی یکساله منتهی به 31 خرداد ماه 94 خود را به صورت حسابرسی نشده ، منتشر کرد.
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گزارشی به سازمان بورس و اوراق بهادار صورتهای مالی یکساله منتهی به 31 خرداد ماه 94 خود را به صورت حسابرسی نشده ، منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، "حکشتی" طی دوره 12 ماهه یاد شده از بابت فروش و ارائه خدمات خود معادل سه هزار و 184 میلیارد و 47 میلیون ریال درآمد کسب کرد که با کسر بهای تمام شده کالای فروش رفته از آن ، سود ناخالص این دوره به دو هزار و 869 میلیارد و 501 میلیون ریال بالغ شده است.
طبق گزارش حکشتی،از سود ناخالص این دوره ،هزینههای عمومی اداری کسر شده و سود عملیاتی دوره به مبلغ دو هزار و 162 میلیارد و 801 میلیون ریال محاسبه شده است.
از سود عملیاتی این شرکت نیز هزینههای مالی کسر شده که پس از افزوده شدن خالص درآمدهای غیر عملیاتی به آن، سود خالص این دوره به مبلغ دو هزار و 583 میلیارد و 460 میلیون ریال رسید که بر این اساس مبلغ 158 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد.
طبق گزارش حکشتی، سود انباشته ابتدای سال نیز به سود خالص دوره این شرکت افزوده و در نهایت مبلغ دو هزار و 573 میلیارد و 426 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شده است.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان با اعلام کاهش قاچاق سوخت از دریا، گفت: مبارزه با قاچاق سوخت در دریا جدی تر شده و تمامی دستگاه های متولی وارد مبارزه شده اند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.