| کد خبر: 62946 |

◄ رجال حمل و نقل کشور به اتفاق تفکیک وزارت راه و شهرسازی را می خواهند

تین نیوز | به دنبال انتشار مطلبی از  کاربران تین نیوز که در آن بر لزوم تشکیل وزارت مستقل حمل و نقل مورد تاکید قرار گرفته و آمده بود: " اگر هماهنگی حمل و نقل درون شهری و برون شهری آن قدر مهم است پیشنهاد می شود وزارت حمل و نقل تشكیل شود و امور حمل و نقل برون شهری و درون شهری در این وزارت به صورت متمركز مدیریت شوند.
اكنون حمل و نقل درون شهری برعهده شهرداری هاست و هر شهری ساز خودش را می زند و هیچ كدام هماهنگی خوبی با حمل و نقل برون شهری ندارند. باید وزارت حمل و نقل تشكیل شود و شورایعالی هماهنگی ترابری كه در سال 1353 تشكیل شد به وظایف قانونی خودش عمل كند تا امور شهری و برون شهری و حومه ای كاملا هماهنگ باشند ولی متاسفانه این شورا به وظایف قانونی خودش عمل نكرده و فقط مسائل حمل و نقل جاده ای برون شهری را رتق و فتق می كند چون دبیرخانه اش سالها در سازمان حمل و نقل جاده ای بوده و هیچگاه فرد برجسته ای در دبیری این شورا قرار نگرفته است." ، یکی دیگر از کاربران تین نیوز نیز ضمن تایید این موضوع نوشت:

" بروید نظر متخصصین حمل و نقل را در مصوبه شورای حمل و نقل همگانی بخوانید و ببینید كدام متخصصین پای آن را امضا كردند كه نشان می دهد رجال حمل و نقل كشور به اتفاق تفكیك دو وزارت را می خواهند.
بروید نظر وزرای سابق راه و ترابری را در اینترنت استخراج كنید كه همگی این ادغام را اشتباه فاحش دانسته و خواهان برگشت به وضعیت قبل هستند.

بروید ادله موافقان ادغام را در یك كفه ترازو بریزید و در كفه دیگر ادله موافقان تفكیك دو وزارت را بریزید و ببینید كه چقدر كفه ترازو به نفع تفكیك دو وزارت است.

بسوزد پدر قدرت كه اجازه اظهارنظر به كارشناسان وزارت راه و شركت های تابعه را نمی دهند. خودشان هم وعده خودشان را عمل نمی كنند كه فرصت شش ماهه برای تهیه گزارش از این ادغام را خواستند ولی اگر در جلسه ای این موضوع مطرح شد بلافاصله با آن برخورد كردند.

بروید ببینید وزیر راه چه حرف های دلربایی را برای بخش حمل و نقل تاكنون مطرح كرده اند و چه وعده ها داده اند. تین نیوز و یا متخصصین می توانند فهرست برنامه پیشنهادی وزیر محترم را با عملكرد مدت وزارت ایشان مقایسه كند و فهرست وعده های ایشان در این مدت را با عملكرد ایشان مقایسه كند تا ببینید فاصله شعار تا عمل فرسنگهاست.

با این وزارت و متخصصین اقتصادی وارداتی به وزارت كه هنوز اقتصاد حمل و نقل را نمی شناسند و بدنه نحیف كارشناسی وزارت در خصوص حمل و نقل كه در دولت قبل كاملا منهدم شده بود و در شرایطی كه هیچ برنامه بلند مدت و طرح جامع حمل و نقل و برنامه استراتژیكی در بخش وجود ندارد وزارت راه كنونی امكان ندارد بتواند تحولی در بخش حمل و نقل ایجاد نماید."

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر جعفرپور 0 0

    فقط وزارت لجستیک و آمایش سرزمین سلام شاید بنده با داشتن کارشناسی ارشد حمل ونقل از صنعتی شریف و دکتری و رساله با موضوع مدیریت راهبردی حمل ونقل کشور و تجربه ۳سال کار در شهرداری و ۸ سال مدیریت میانی و عالی در وزارت راه(معاونت راهداری و مرکز تحقیقات و پژوهشکده حمل ونقل و دفتر برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل و معاون آموزش، تحقیقات و فناوری وزیر) و ستاد مدیریت حمل ونقل و سناد تبصره۱۳ ریاست جمهوری(معاون حمل ونقل ستاد) و ۲سال در وزارت کشور(دبیرخانه شورای عالی ترافیک و اکنون مدیرکل دفتر حمل ونقل سازمان شهرداریها)، بتوانم نظر تجربی و تخصصی بدهم. و اما چرا وزارت لجستیک و آمایش سرزمین؟ ۱ - چون لجستیک = حمل ونقل + تجارت + ارتباطات پس وزارت کوچولوی ارتباطات که عملا شان حضوری ندارد باید به عنوان ضلع اصلی مرتبط با حمل ونقل با آن ترکیب شود. همچنین بازرگانی در قالب سازمان توسعه تجارت باید از وزارت صنعت و معدن و اقتصاد(بدون عنوان تجارت و با ترکیب آن وزارت با وزارت اقتصاد و دارایی)، جدا شده و به وزارت جدید ما ملحق شود. ۲ - چون استخوان بندی یا اسکلت امور آمایش سرزمین همان حمل ونقل و تجارت است باید از سازمان مدیریت جدا شده و ضمن در بر گرفتن امور کلان شهرسازی(و نه جزییات) به وزارت جدید ملحق شود. ۳ - چون بعد ۶۰ سال بعد تصویب قانون شهرداریها، لایحه مدیریت شهری در صدد ایجاد دولتهای محلی با مدیریت شهرداران است، امور جزیی و تصدی مثل مسکن یا طرح تفصیلی یا راههای اصلی و فرعی و روستایی و بهداشت و آموزش و … به شهرداران واگذار می شود و این قانون جایگزین قانون فعلی شهرداریها می شود، لذا حمل ونقل در ابعاد حاکمیتی باید وزارت داشته باشد. ۴ - چون تجربه ۱۰ سال اخیر کشورهای توسعه یافته نظیر فرانسه و آلمان و ژاپن که در سال جاری به آنها سفر داشتم مهم است و جدیدا وزارت با نام مشابه پیشنهاد بنده ایجاد نموده اند. ۵ چون وزیر فکور و خلاق و خوشفکر راه و شهرسازی این مهم را درک نموده اند و برخلاف نظر احساسی و بعضا متعصبانه و محدود نگر بعضی متخصصان به این مهم توجه نموده اند.