|
کد خبر:
117447
|
عدم همکاری شرکتهای بزرگ لجستیکی جهان به دلیل سود بازرگانی ۲۵ درصدی
تیننیوز| رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق ایران با بیان اینکه «همانند عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی نخواهد آمد تا بتواند چنین همهجانبهنگر باشد» تصریح کرد: گویی برخی در جامعه نمیدانند که حملونقل همانند پلی برای رسیدن از وضعیت کنونی به شرایط مطلوب است، لذا کسانی که نمیدانند، میتوانند دلواپس بمانند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امید ملک رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک ایران در اولین کارگروه لجستیک کشور اظهار داشت: به نظر من دیگر همانند عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی نخواهد آمد، کسی که بتواند تا این حد همه جانبهنگر باشد.
وی افزود: خرید هواپیما دل عدهای را به تلاطم انداخت و موجب دلواپسی آنها شد. گویی برخی در جامعه نمیدانند که حملونقل همانند پلی برای رسیدن از وضعیت کنونی به شرایط مطلوب است، لذا کسانی که نمیدانند میتوانند دلواپس باشند یا اینکه در مسیر ترانزیت و لجستیک بهقدری مانع ایجاد کنند که وضعیت فعلی حفظ شود.
رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک گفت: ضمن شناخت مشکلات پیرامون صنعت حملونقل باید راهکارهای مناسب ارائه کرد. درحالیکه امروز هر سازمانی از منظر خود به ترانزیت نگاه میکند، پرواضح است که رشد پدیده قاچاق کالا به دلیل بالا بودن حقوق و سود بازرگانی است و برای قاچاقچی صرف میکند.
رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته بابیان اینکه متوسط سود بازرگانی ۲۵ درصد است، تصریح کرد: مادامی که قیمت بنزین آنچنان ارزان است که میتواند بهصورت بشکهای قاچاق شود برای قاچاقچی بهصرفه است.
ملک با اشاره به ارتباط تمام دستگاههای ذیربط در ترانزیت و لجستیک تصریح کرد: اکنون برندهای بزرگ دنیا یک نظام لجستیکی و شرکت ارائهدهنده خدمات لجستیک از ما مطالبه میکنند تا قادر به اجرای فرایند زنجیره تأمین کالا باشد.
به گفته رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی بعد از برجام بارها کارشناسان بزرگترین شرکتهای لجستیکی جهان به ایران آمدهاند، اما پس از روبرو شدن با قوانین گمرکی، مالیاتی و سایر سازمانهای ذیربط در کشور متوجه شدند که شرایط برای فعالیت فراهم نیست.
ملک یادآور شد: سازمانهایی با اندیشههای منحط بازتولید شدهاند درحالیکه صاحبان کالا و متصدیان حملونقل با بسیاری از سازمانهای دولتی نیز هیچگونه مشکلی ندارند.
وی افزود: خرید هواپیما دل عدهای را به تلاطم انداخت و موجب دلواپسی آنها شد. گویی برخی در جامعه نمیدانند که حملونقل همانند پلی برای رسیدن از وضعیت کنونی به شرایط مطلوب است، لذا کسانی که نمیدانند میتوانند دلواپس باشند یا اینکه در مسیر ترانزیت و لجستیک بهقدری مانع ایجاد کنند که وضعیت فعلی حفظ شود.
رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک گفت: ضمن شناخت مشکلات پیرامون صنعت حملونقل باید راهکارهای مناسب ارائه کرد. درحالیکه امروز هر سازمانی از منظر خود به ترانزیت نگاه میکند، پرواضح است که رشد پدیده قاچاق کالا به دلیل بالا بودن حقوق و سود بازرگانی است و برای قاچاقچی صرف میکند.
رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته بابیان اینکه متوسط سود بازرگانی ۲۵ درصد است، تصریح کرد: مادامی که قیمت بنزین آنچنان ارزان است که میتواند بهصورت بشکهای قاچاق شود برای قاچاقچی بهصرفه است.
ملک با اشاره به ارتباط تمام دستگاههای ذیربط در ترانزیت و لجستیک تصریح کرد: اکنون برندهای بزرگ دنیا یک نظام لجستیکی و شرکت ارائهدهنده خدمات لجستیک از ما مطالبه میکنند تا قادر به اجرای فرایند زنجیره تأمین کالا باشد.
به گفته رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی بعد از برجام بارها کارشناسان بزرگترین شرکتهای لجستیکی جهان به ایران آمدهاند، اما پس از روبرو شدن با قوانین گمرکی، مالیاتی و سایر سازمانهای ذیربط در کشور متوجه شدند که شرایط برای فعالیت فراهم نیست.
ملک یادآور شد: سازمانهایی با اندیشههای منحط بازتولید شدهاند درحالیکه صاحبان کالا و متصدیان حملونقل با بسیاری از سازمانهای دولتی نیز هیچگونه مشکلی ندارند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.