| کد خبر: 117286 |

مسافران بدون چمدان

تین‌نیوز| در گزارشی که در سایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمده میخوانیم: توسعه راه ها و وسایط نقلیه با پیشرفت تكنولوژی رابطه تنگاتنگ و جدانشدنی دارد.

پیشرفت تكنولوژی همواره در جهت فراهم آوردن راحتی و امكانات بیشتر برای بشر بوده است. امكاناتی كه به او فرصت بهره مندی بیشتر از زمان و لذت بردن از اكنون را می دهد واین هر دو برای گردشگران موهبتی است كه ماحصلش پربار شدن سفر است.

گردشگران امروز انتظارات و تقاضاهای بیشتری از صنعت حمل و نقل دارند، زیرا حمل و نقل خوب دیگر فقط به معنای جابجایی سریع نیست، بلكه اطمینان، راحتی و ارزان بودن نیز در دنیای پر رقابت امروز مزیت رقابتی دو چندان ایجاد می كند.

در گسترش و توسعه زیرساخت های گردشگری توسعه ناوگان حمل و نقل یك مقصد، اهمیت ویژه ای دارد.

"دسترسی" یكی از عوامل مهم بخت و اقبال یك مقصد در بازار گردشگری امروز است و این مهم دست نیافتنی است مگر با توسعه بیشتر زیرساخت های حمل و نقل.

در اروپا اغلب ایستگاه های اصلی قطار به یك ایستگاه مترو متصل هستند كه كار شما را برای رسیدن به مركز شهر راحت می كنند. علاوه بر این بسیاری از ایستگاه های قطار خود در مركز شهر واقع شده اند و كافی است برای رسیدن به محل اقامتتان فقط چند خیابان جابجا شوید.

علاوه بر اینكه بسیاری از ایستگاه های قطار در اروپا به واسطه قدمت و زیبایی های هنری خود یك جاذبه توریستی محسوب می شوند مانند ایستگاه قطار میلان. تنیدگی خدمات ریلی اروپا و صنعت گردشگری در آن به گونه ای است كه اگر مسافری هستید كه زمان كافی برای اقامت های شبانه در یك شهر را ندارید و در عین حال نمی خواهید برخی از جاذبه های مشهور اروپا را از دست بدهید به باكس های موجود در ایستگاه های قطار مراجعه نموده و در آنجا با مبلغ كمی یك باكس را برای چند ساعت اجاره می كنید.

این باكس ها بیشتر شبیه به صندوق اماناتی هستند كه می توانید چمدان هایتان را برای چند ساعت در آنجا بگذارید و سبكبار خود را به داخل شهر برسانید، به جاذبه های مورد علاقتان سری بزنید و با خیال راحت برگردید و وسایلتان را پس بگیرید.

اگرچه موقعیت اروپا به واسطه نزدیكی كشورها به یكدیگر در مقایسه با سایر قاره ها منحصر بفرد است، اما حمل و نقل ریلی در كشورهای دیگر مانند آمریكا، كانادا، ژاپن و چین نیز به همین اندازه اعتبار دارد و یكی از گزینه های اصلی شهروندان این كشورها برای مسافرت است.

در این بین ضمن ستودن انجام كارهای زیربنایی مختلف در شرایط سخت باید اذعان داشت كه امكانات و كیفیت خدمات ریلی در ایران هنوز به هیچ روی قابل مقایسه با این كشورها و تا حتی كشورهای در حال توسعه نیست. زیرا در ایران كماكان ناوگان حمل و نقل فرسوده، سرمایه گذاری كافی بخش خصوصی انجام نشده كه در نهایت آن را با بحران های عدیده ای مواجه كرده است.

گرچه مشكلات موجود بر سر راه حمل و نقل ریلی ایران بطور خلاصه در دو گروه قابل طبقه بندی است (عدم وجود خط آهن در بسیاری از استان های گردشگرپذیر و خدمات نه چندان با كیفیت مسافری و باری)، اما این شبكه ی حمل و نقل باید ضمن پیمودن راه پر فراز و نشیبی به نام توسعه، بتواند خود را از این سطح عبور داده و به مرحله ی پیشرفته تری درعرصه های داخلی و بین المللی برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    آمریکا بدترین جای جهان به اصطلاح اول در زمینه حمل و نقل مسافر با قطار هست. به جز نیویورک در شمال شرق، بقیه شهرها بیشتر از ۸۰% و ۹۰% سفرها با خودرو شخصی انجام میشه و آمریکا با اینکه ۱/۳ جمعیت چین رو داره ولی چندین برابر از هواپیما بجای قطار و اتوبوس استفاده می شه