| کد خبر: 114051 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ جنجال ترافیک در هفته اخیر

تین‌نیوز| این روزها ترافیک پای ثابت خبرهای شهری شده و هر بخش به نوبه خود در تلاش است تا با انتشار خبر و یا ارائه  راهکاری که کارشناس و یا مسئول به آن اشاره داشته است به نوعی در کاهش آن سهیم شود تا شاید، سهم اندکی در بازگرداندن آرامش به سطح شهر و شهروندان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این شبکه خبری به عنوان تنها سایت تخصصی حمل‌ونقل در سطح کشور، دغدغه زیادی در طرح این موضوع داشته و در تلاش است تا با برقراری ارتباط با صاحبان تجربه و اندیشه در مباحث حمل‌ونقل اندک کمکی به رفع این چالش در کشور کرده باشد.

در همین راستا معاون تحقیقات و فنآوری مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی که به دفتر این پایگاه دعوت شده بود، در این‌باره گفت: چالش ترافیک در تهران همه گیر شده و مردم نیز به مشکلات موجود در این بخش واقف شده‌اند.

پرفسور محمود صفارزاده با اشاره به مطلب فوق، ترافیک تهران را نیازمند مدیریت دانسته و گفت: کسری بودجه، نیاز به حمل‌ونقل پاک و ایمن، انتقال ترافیک به زیرزمین و مدیریت جامع به کاهش ترافیک در تهران کمک شایان توجهی می‌کند.

شهرداری از فروش کمتر آرم طرح برای کاهش ترافیک استقبال می‌کند
اما ترافیک تهران کار را به جایی رسانده که مصطفی قنبرنژاد با اشاره به این‌که شهرداری از ثبت‌نام کمتر به منظور خرید آرم طرح ترافیک استقبال می‌کند، اظهار داشت: به دلیل افزایش میزان آلاینده‌ها در چند سال اخیر که یکی از عوامل آن تردد خودروها عنوان شده است، شهرداری از کاهش ثبت‌نام در سامانه خرید آرم طرح ترافیک استقبال می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود با این شبکه خبری، تصریح کرد: یکی از دلایل تمدید مهلت ثبت‌نام فروش ارم طرح ترافیک، عدم دریافت برگه مجاز معاینه‌فنی از سوی برخی افراد حقیقی و حقوقی است که به هر علت از داشتن یکی آیتم‌های ضروری ثبت‌نام در طرح عقب مانده بودند لذا، شهرداری با تمدید مهلت تا پایان روز 15 دی‌ماه این فرصت را برای این دسته از افراد فراهم کرد.

مدیرصدور آرم طرح ترافیک تهران با بیان این‌که «سهمیه مجموعه‌های دولتی در قالب نامه تا یک هفته دیگر برای آنها ارسال خواهد شد»، افزود: خبرنگاران باید با ورود به سامانه و پس از تکمیل ثبت‌نام مانند دیگر شهروندان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

ترافیک بالاخره صدای بهشتیان را هم درآورد

در حالی رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از بغرنج شدن مساله ترافیک عصرگاهی این شهر خبر می‌دهد که مردم این کلان‌شهر از این مشکل دیرزمانی است که در رنج‌اند.
 
هفته گذشته بود که معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران به تشریح دلایل افزایش ترافیک در چند هفته گذشته پرداخت و آن‌را ناشی از کوتاهی روز دانست، و افزایش ترافیک را ناگزیر اعلام کرد اما، تلاش برای یافتن راهکار برای کاستن از ترافیک را یکی از اهداف این سازمان خواند.
 
روز گذشته بود که اقبال شاکری در صحن شورای شهر با ابراز شکایت از ترافیک عصرگاهی شهر تهران، گفته بود: وضعیت ترافیک عصرگاهی پایتخت به هیچ عنوان راضی کننده نیست و لذا، باید هرچه سریع‌تر تدبیری در این زمینه اندیشیده شود، این‌جا جا دارد که از اعضای محترم شورای شهر پرسیده شود که آیا باید کارد را در استخوان خود احساس کنیم تا صدائی به اعتراض بلند کنیم؟ آیا اعتراضات مردم را در چند ماه گذشته نشنیدید و حال که ترافیک گریبان «بهشت» را گرفت صدایی به اعتراض بلند شد؟
 
صد البته باید شاکر بود که سرانجام داد مردم از حنجره نماینده آنان بیرون آمد و از ترییبون رسمی اعلام شد که، مردم خسته از کار روزانه محق هستند که از ترافیک روانی برخوردار شده و به راحتی راهی منازل خود شوند اما، صد دریغ و افسوس خیابان خلوت در تهران می‌رود که به افسانه بدل شود.

سهم ترافیک از شب یلدای تهرانی‌ها
همین یکی دو هفته پیش بود با بارش اولین برف در تهران، گفته شد ترافیک این شهر قفل شد و گویا این امر فتح بابی شد تا به هر دلیلی این اتفاق در روزهای بعد از آن هم تکرار شود.
 
این روزها نه تنها بار ترافیکی تهران علیرغم بسیاری از تمهیدات از سوی مسئولان شهری و پلیس کاهش نداشته بلکه، شاهد افزایش آن نیز هستیم به‌گونه‌ای که پس از معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس  راهور این‌بار صدا از «بهشت نشیان» به گوش رسید.
 
با این تفاسیر امید می‌رفت لااقل در شب یلدا مردم در همراهی با پلیس و مدیریت شهری ترافیک روان‌تری را تجربه کنند اما، این‌چنین نشد و ترافیک در اصطلاح قفل شده ساعت‌ها از شب بلند «چله» را از آن خود کرد.
 
هرچند که در روزهای اخیر دلایل بسیار زیادی برای وجود ترافیک عنوان شده ولی، به نظر می‌رسد تنها پرداخت به مباحث تئوری بر حسب تجربیات، دردی را از ترافیک تهران دوا نکرده و نمی‌کند.
 
باید باور داشت تا زمانی که مسئولان به برگزاری جلساتی مانند جلسه 314 شورای شهر بسنده کنند و اقدام عملی برای حل آن انجام ندهند این مشکل حل و رفع نخواهد شد، البته قطع یقین بی انصافی است اگر تلاش‌ها در پلیس و مدیریت شهری به منظور کاهش ترافیک نادیده گرفته شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    این موضوع از سه منظر قابل توجه است اول کشمکش سیاسی و مالی دولت و شهرداری که خود به نوعی تشدید کننده این موضوع است دوم تولید انبوه اتومبیل و تحمیل جمعیت روز افزون به کلان شهر تهران که نهایتا منجر به قفل شدن این شهر خواهد شد سوم سوء مدیریت شدید در حوزه شهری و توجه صرف به برنامه های کوتاه مدت آن هم با نگاه معیوب جزیره ای